BÜLENT SAYLAM

Medya Keşan Gazetesi internet sitesi www.medyakesan.com.tr’yi yenilenirken mobil uygulama hizmetini sunarak bir ilke imza attı. 1993 yılında Yılmaz Özkaya’nın kurduğu Medya Keşan Gazetesi, 2012 yılında Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Mustafa Bezbaş ve İşadamı Mehmet Karaca ortaklığı ile devraldığı markayı daha da ileriye götürmek Keşan’da yeni nesil haberciliği getirmek için dijital ortama da yatırım yaparak Keşan ve bölge halkına daha iyi hizmet verebilmek adına  internet sitesini yeniledi. Yenilenen internet sitesinin yanında Keşan ve bölgede bir ilki gerçekleştirerek mobil uygulamayı Keşan ve bölge halkının hizmetine sunan Medya Keşan Gazetesi 24 yıllık basılı yayından elde ettiği gücü dijital platformda da sürdüreceğinin sinyallerini verdi.

3 YILDA 5 MİLYONA YAKIN TIK, 700 BİN KULLANICI

Basılı yayın, internet sitesi ve sosyal medyanın bir bütün olduğunu düşünen Medya Keşan Gazetesi günlük 1000 adet gazete basımı ile Keşan ve bölgede öncü olurken, www.medyakesan.com.tr internet sitesi ile de lider olmayı amaçlıyor. İnternetteki etkinliğini google analytics verileriyle internet istatistiklerine ulaşarak kendine bir bilgi bankası oluşturan Medya Keşan Gazetesi 2012 Aralık ayında 2003 yılından beri kullandığı internet sitesini yenileyerek farklı bir görünümle okuyucularına ulaştı. 2013 Ocak ayı ile 2016 yılı  Aralık ayı www.medyakesan.com.tr verileri ise şu şekilde olduştu: “4.698.373 sayfa görüntülenme sayısı (tık sayısı) 686.541 kullanıcı sayısı ve 1.639.010 oturum sayısı”

SOSYAL MEDYADA 15 BİN TAKİPÇİ

2012 yılında yeni yönetim ile beraber internet sitesinin yanında sosyal medyada da olma kararı alan Medya Keşan Gazetesi bugün itibariyle Keşan ve bölgede sosyal medyada lider olmaya devam ediyor. Facebook’ta 13 bin, instagramda 1.285, plus google’da 115 ve twitterda 678 takipçi sayısı ile yaklaşık 15 bin takipçisi ile günlük haberleri zamanında okuyucuları ile buluşturuyor. Facebook’ta ayda 94.119 kişiye erişim, 78.908 gönderi etkileşimiyle etkinlik alanını daha arttıran Medya Keşan Gazetesi facebook sayfasındaki takipçi sayısını 2017 yılının Aralık ayında 30.000 takipçi sayısı olarak hedeflerken diğer sosyal paylaşım sitelerinde de takipçi sayısını arttırmayı amaçlıyor.

YEREL BASINDA ULUSAL DÜŞÜNCE

www.medyakesan.com.tr internet sitesinin google analytics verilerden yola çıkarak siteyi ziyaret edenlerin % 80’inin mobil, başka bir deyişle cep telefonundan olduğu gerçeği ile mobil uygulama hizmetinin zaruri bir ihtiyaç olduğu görülmesinden sonra bu yönde bir yatırım yapan Medya Keşan Gazetesi, 27 Ocak 2017 tarihinde TE Bilişim ile yapılan anlaşma ile Keşan ve bölgede bir ilk olma özelliği olan mobil uygulama satın alındı. Mobil uygulamaya yatırım yapan Medya Keşan Gazetesi uzun zamandır bu hizmetin alınması konusunda girişimi olsa da ekonomik koşulların elverişli hale gelmesini bekledi ve 2017’nin gelmesiyle bu yatırımı da gerçekleştirmiş oldu. Mobil uygulama 1 Şubat 2017 tarihinde hizmete girerken uygulamayı edinen okuyucuların yorumlarından biri ise dikkat çekiciydi: “Yerel basında ulusal düşünce.” Mobil uygulamayla Keşan’a ve bölge halkına ulusal tatta bir haber sunmayı amaçlayan Medya Keşan Gazetesi, interaktif habercilikle gündemi yakından takip ederek ve anında bildirimlerle mobil kullanıcılarını haberdar etmeyi hedefliyor.

MOBİL UYGULAMAYLA GELEN HABERCİLİK

Medya Keşan Gazetesi yapmış olduğu haberlerini daha iyi bir şekilde okuyucularına aktarmak adına getirdiği yeni hizmeti mobil uygulamayla beraber video haber ile interaktif haberciliğe yönelik yeni bir adım atmış oldu. Foto ve video galeriyle de Keşan, bölge ve Türkiye gündeminde bulunan foto ve videoları zamanında mobil ve masaüstü sürümüyle okuyucuları ile buluşturacak. Bir parmak hareketiyle haberlerin arasında rahatlıkla dolaşacak olan mobil uygulamayı kullanan okuyucular güncel video ve foto galeriyle klasik yerel gazeteciliğin dışında Medya Keşan Gazetesinin mobil uygulamasında ulusal bir haber sitesinde kendisini hissedecek. Mobil uygulamayı kullanan okuyucular ulusal basında yer alan 30 gazetenin manşetini de ücretsiz okuyabilecek, hava durumu, anketler, Süper Lig puan tablosu, firma rehberi, seri ilanlar, namaz saatleri, nöbetçi eczane, karikatür, e-gazete bölümleriyle birlikte Medya Keşan Gazetesinin günlük sayılarını da sayfa sayfa renkli olarak da okuyabilecekler.

GENİŞ VE ETKİN REKLAM ALANI

 www.medyakesan.com.tr internet sitesi ile elde ettiği yüksek okunurluk oranıyla Keşan’da lider konumda olan Medya Keşan Gazetesi, Keşan ve bölge ticaret hayatına da geniş reklam alanı seçeneğiyle ekonomiye de katkıda da bulunacak. Masaüstü ve mobil uygulama sürümü ile beraber toplam 595 reklam alanı ile geniş bir yelpaze sunan Medya Keşan Gazetesi internet ve mobil sürümü, basılı yayında olduğu gibi dijital platform da reklam sektöründe öncü olmayı hedefliyor. 3 yılda 5 milyon sayfa görüntülenmesi (tık sayısı) alan bir site olarak vereceği Keşan ve bölge ticaretiyle uğraşanlarla iş ortaklığı yapmayı planlıyor.

KEŞAN VE BÖLGE HALKI BUNU HAK EDİYORDU

Mobil ve yenilenmiş masaüstü sürümüyle yeni habercilik anlayışını getiren, Keşan ve Bölge halkına ulusal tatta bir habercilik sunumunu hak ettiğini düşünen Medya Keşan Gazetesi ortaklarından Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Mustafa Bezbaş, şu şekilde konuştu: “Hedefimiz sizlerin desteğiyle medya Keşanı Türkiye'nin ilk 500 haber sitesi arasına sokmak .Cep telefonunuza ücretsiz olarak indirirseniz Keşanın İpsala'nın; Enez'in kısacası bölgemizin sesini tüm Türkiye'ye daha güçlü duyuracağız . Her dönemde yeniliklerine devam edeceğiz, bir parmak hareketi kadar yakın olan Medya Keşan okuyucuları indirecekleri mobil uygulamayla anında bildirimler alacaklar, son dakika gelişmeleriyle Keşan ve bölgedeki gelişmelere ulaşabilecekler."

Medya Keşan Gazetesinin mobil uygulamalarına okuyucular Google play store ve Apple store’dan  aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilecekler.

Google Play store'dan indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Apple store'dan indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ