Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odası Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Mahmut Demirkan, geçtiğimiz Cumartesi günü yaptığı açıklamada; yaz döneminin yaklaşmasıyla birlikte motosiklet kullanımında artış yaşandığını ve sürücülerinde gerekli tedbirlerini almaları gerektiğini belirtti.

KASK TAKMAK ŞART

Demirkan, yaz dönemin yaklaşmasıyla birlikte, motosiklet kullanımının yanı sıra tescilsiz motosikletlerin sayısında da artış yaşandığını belirterek, “Sürücülerinin öncelikle A2 motosiklet sürücü ehliyetlerinin olması gerekiyor. Kaza yapıldığında büyük yaralanmalara ve ölümlere neden oluyor. Üzücü ölümlerin yaşanmaması amacıyla, sürücülerin kask takmaları gerekiyor. Maalesef, kask takılmamasına hoşgörü ile bakılıyor. Bu hoşgörülerinde kötü neticeler vermemesini diliyorum. Motosikleti olanların öncelikle tescilini ve ehliyetini almaları gerekiyor. Ayrıca, gösterişli bir kasktan ziyade insanın kafasını koruyabilecek kaskların tercih edilmesi gerekir.” dedi.

MOTORSİKLET KAZALARINDA ÖLÜM ORANI DAHA YÜKSEK

Ailelerin yaz döneminde, motosikleti, karne hediyesi ya da eğlence aracı olarak görülmesinin yanlış olduğuna işaret eden Mahmut Demirkan, “Çocuklar motosikletin alınması konusunda ağlayabilir, üzülebilir ama olumsuz bir durumla karşılaşılması halinde daha sonra aile de üzülebilir. Motosiklet kazalarında ölüm oranı otomobile göre daha yüksek. Çünkü sürücülerin birçoğu motosikleti önlem almadan kullanıyor. Bazı sürücüler ise trafiğin ne olduğunu henüz tam olarak bilmeden motosiklet kullanıyor. Küçük bir çocuğa bisiklet verildiğinde aman ana yola çıkma diye uyarıyoruz ama motosiklet kullanıcılarına bunları diyemiyoruz. Desek bile, bazı insanlar kendilerini çok bilinçli görebiliyorlar. Bu da, bizleri üzecek durumlara geliyor.” şeklinde konuştu.

ALTIN KURALLAR

Demirkan, motosiklet kullanmanın altın kurallarıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Motosiklete binmeden önce; kask, korumalı ceket, bellik, eldiven, dizlik daima takılması gereken ekipmanlardandır. Ayrıca, yağmurlu havalarda motosiklet sürüşünde; motosikletin önü camlı, lastikler bakımlı, diş derinlikleri yeterli olmalıdır. Motosikletin stop, sinyal ve farların çalışır olup-olmadığı da kontrol edilmesi gereken kurallar arasındadır.”