Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mahmut Demirkan, dün yaptığı açıklamada, yaz lastiklerinin bakımı ve kontrolü konusunda uyarılarda bulunurken 1 Nisan’dan itibaren uygulaması sona eren kışlık araç lastiklerinin, bu dönemden itibaren yerini yazlık lastiklere bıraktığını ifade etti. Demirkan, kış lastiği zorunluluğunun1 Nisan 2016’da sona erdiğini belirterek, “Havaların ısınması ve uygulamasına son verilmesiyle araçlara yaz lastikleri takıldı. Sürücüler araçlarına taktıracakları yazlık lastiklerinin, bakım, rot ve balans ayarları önem arz ediyor. Güvenlik ve yakıt tasarrufu açısından yazlık ve kışlık lastik değişimlerinin zamanında yapılması gerek. Mevsimine göre hem güvenliğimiz açısından hem de çevremizdekilerin güvenliği açısından takmamız lazım. Yaz lastiklerini kanuna göre, 1 Nisan’da takılması gerekli. Kış lastiği yazın takılırsa, araç için farklı sıkıntılar meydana getirir. Bu sıkıntıların başında ise, yakıt tasarrufumuz olmaz, aracın benzin tüketimi daha fazla olur.”  şeklinde konuştu.

LASTİK DİŞİ YASAL SINIRDA OLMALI

Değişim için gelen sürücülerin lastik standartlarına uygunluğuna baktıklarını söyleyen Demirkan, “Yaz lastiği takılmadan önce, biz ustalar olarak lastiklerin dişlerini ölçülmeli. Lastik dişi yasal sınırda olmalı, bunun dışında lastikteki çatlak ve son kullanım tarihine de onlara önem veriliyor. Lastiğiniz diş milimetre ölçümü 1,6 ve 2 milimetrenin altına düşmemişse aracın lastiğini takılabilir. Çünkü uygun sınırda olmayan lastik dişleri herhangi bir ani durumda fren mesafesini uzatır, bu da küçük hataları büyük kazalara dönüştürür. Lastikler taktırılırken, zarar vermeden takıp, aracın yolda titreme yapmadan rahat ve güvenli bir şekilde şoförün seyahat edebilmesi için balans ayarını yaparak teslim edilmeli.”

HER LASTİĞİN KENDİNE ÖZGÜ HAVA DEĞERLERİ VARDIR

Takılan lastiklerde uygun hava basıncının uygulanmasını vurgulayan Mahmut Demirkan, sözlerini şöyle bitirdi: “Bununla birlikte lastiklere uygun basınç olması şartı vardır. Her lastiğin kendine özgü ve lastiğin çapına göre basınç hava değerleri vardır bunları da düzgün ayarlanması gerekir. Mesela bir aracın 30 pc olması gerekirken, 20 pc’lik hava ile 1 yıl boyunca devam edilir ise, bu bir depo benzine mal olabilir. Yine lastik havalarının doğru ayarlanmaması kazalara da sebep olabiliyor. Ayrıca insanlar araç lastiklerinin değişimini uzman kişilerce yapması gerekir. Ayrıca lastiklerin 30 bin ile 40 bin kilometre yol yaptıktan sonra değişmesi gerekiyor”