SONGÜL KONAR

Açıklamada uygulamanın çocukların yaşantısında telafisi mümkün olmayacak sorunların doğuracağı ifade edilirken; “Çocuk eğitiminde temel ölçüt çocuğun üstün yararıdır” denildi.

“OKULLARDA ‘KUR’AN KURSLARI ÖĞRETİM PROGRAMI’ UYGULANACAK”

Demokrasi Platformu’nun konuyla ilgili açıklaması şu şekilde: “Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Edirne İl Müftülüğü arasında imzalanan protokolle, anaokulları ve anasınıfları bulunan okullara, konu ile ilgili yazı gönderilmiş ve gerekli çalışmaların yapılması istenmiştir. Buna göre 4-6 yaş arasında çocuklara okullarda ‘Kur’an Kursları Öğretim Programı’ uygulanacaktır. Müftülüğün belirlediği ‘eğitim görevlisi’ adı verilen bu kişiler okul öncesi döneminde 4, 5, 6 yaşındaki öğrencilere haftada 10 saate kadar dini eğitim vereceklerdir. İlgili protokolle okullara gönderilen veli izin formalarında, ‘çocuğumun belirtilen programı almasını uygun buluyorum’ şeklinde yazılarak, tek seçenek varmış gibi gösterilmekte ve veliler yönlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu protokolle İl Milli Eğitime verilen görev ise fiziki şartların hazır hale getirilmesi, öğretmenler tarafından gerekli duyuruların yapılması ve öğrencilerin belirlenmesi şeklindedir. Sonrasında ise öğretmen, okul idaresi hatta İl Milli Eğitim Müdürlüğü denetim ve kontrol yetkisini İl Müftülüğüne devretmektedir. Okul İdaresi ve okul öncesi öğretmeni devre dışı bırakarak, 4-6 yaşındaki çocuklar İl Müftülüğünün belirleyeceği kişiye teslim edilerek, içeriğinde belirsizlikler bulunan dini eğitim verilmesi amaçlanmaktadır. Keşan Demokrasi Platformu bileşenleri olarak yetkilileri uyarıyoruz, bu uygulamanın çocuklarımızın yaşantısında telafisi mümkün olmayacak sorunlar doğuracaktır. Çocuk eğitiminde temel ölçüt çocuğun üstün yararıdır.”

“OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ UZMANLIK GEREKTİREN BİR ALANDIR”

Tüm eğitsel etkinlikler çocukların bedensel, zihinsel, duygusal gelişimlerini sağlayacak düzeyde ve içerikte olması gerektiğini söyleyen Demokrasi Platformu üyeleri, şöyle devam etti: “4-6 yaş grubu çocuklar, soyut kavramları anlamlandıramaz. Dinin soyut kavramlarının çocuk dünyasında karşılığı yoktur. Bu kavramların bazıları çocukları korkutur ve çocuğun duygusal ve sosyal gelişimine zarar verir. Bu gerekçelerle erken çocukluk döneminde eğitimin dinselleştirilmesi ve dayatılması kabul edilemez. Ayrıca ‘Kur’an Kursu Öğretim Programı’ isteyen/istenmeyen ayrışması ile eğitimin bütünlüğü bozulacak, öğrenciler/veliler arasında ki dostluk, yardımlaşma duyguları zarar görecektir. Velilerimize seslenmek istiyoruz, okul öncesi öğretmenliği uzmanlık gerektiren bir alandır. Çocuğun zihinsel ve psikolojik gelişimine uygun olmayan ‘içerikler’ çocuklarımızın gelişimlerini telafisi mümkün olamayan sorunlara neden olabilir. Bu da çocuğun üstün yararını gözetmesi gereken velilerin çocuğa karşı sorumluluğudur. Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğünü asli görevi olan demokratik, laik, bilimsel eğitimin gereklerini yerine getirmeye, MEB okul önce eğitim programının temel ilkelerine aykırı olan, bilimsel ve pedagojik dayanağı olmayan bu protokolü iptal etmeye çağırıyoruz. Keşan Demokrasi Platformu Bileşenleri olarak bu sürecin takipçisiyiz, protokolün iptal edilmemesi halinde demokratik, meşru ve hukuki tüm haklarımızı sonuna kadar kullanacak ve çocuklarımıza sahip çıkacağız.”