Trakya Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Olcay Güngör, dün yaptığı açıklamada, “TapuTakas” ile gayrimenkul alım-satımının artık hem alıcı, hem de satıcı açısından risksiz ve güvenli bir yapıda gerçekleşeceğini söyledi.

VARLIKLAR HIZLI VE GÜVENİLİR BİR ŞELİKDE EL DEĞİŞTİTİLECEK

Güngör, tapuda dolandırıcılığın önüne geçilmesi için başlatılan “TapuTakas” dönemi ile gayrimenkul alım satımının artık hem alıcı hem de satıcı açısından risksiz ve güvenli bir yapıda gerçekleşeceğini kaydetti. Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) ile İstanbul Takas ve Saklama Bankası A.Ş. (Takasbank) arasında kurulan web tabanlı yeni “TapuTakas” uygulamasıyla, gayrimenkul alan ve satan tarafların varlıkları aynı anda, hızlı ve güvenilir bir şekilde el değiştireceğini dile getiren Olcay Güngör, “Kurulan bu teknolojik altyapıdan, ister bireysel ister kurumsal olsun, tüm gayrimenkul alıcı ve satıcıları belli bir ücret karşılığında faydalanabilecek. Alıcı ve satıcıdan işlem başına 70’er TL ücret alınacak. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile Takasbank arasında 2014 yılı Aralık ayında imzalanan protokolle, gayrimenkul alım satımlarında mülkiyet hakkı ve satış bedelinin el değiştirmesi sırasında yaşanan olumsuzlukların, işlemlere konu nakdin güvenilir ve tarafsız bir kurum olan Takasbank aracılığıyla transfer edilerek önlenmesi amacıyla yeni bir uygulama geliştirilmesi için mutabakat sağlandı. Ülke genelinde tüm tapu müdürlükleri tarafından tapu ve kadastro hizmetlerinin standart bir yapıda ve elektronik olarak yerine getirilmesi amacıyla 2012 yılı Mayıs ayında uygulamaya alınan TAKBİS ile Takasbank bilgi sistemlerinin birleşimiyle kurulan web tabanlı ‘TapuTakas’ uygulamasıyla, gayrimenkul alışverişi sırasında el değiştirecek tutar, Takasbank nezdinde açılan özel bir hesapta bloke edilerek satış işlemi gerçekleşene kadar güvence altına alınacak.” dedi.

TÜM DİJİTAL ORTAMLARA UYGUN

Güçlü teknik altyapısı ve kullanıcı dostu ara yüzüyle, gayrimenkul alım satım işlemlerinin dakikalar içerisinde elektronik olarak yerine getirilmesini sağlayarak, hem alıcı hem de satıcının banka ile tapu dairesi arasındaki koşuşturmacasına son vereceğini söylediği uygulamayla; alım satım işlemlerinde tahsilât gecikmesi, nakit taşıma esnasında yaşanabilecek olumsuzluklar, nakdin sahte çıkması ve dolandırıcılık gibi riskler ile taraflar arasındaki güven probleminin bertaraf edilmiş olacağına dikkat çeken Güngör, “Tüm dijital ortamlara uygun olarak tasarlanan TapuTakas uygulaması sayesinde gayrimenkul alım satım işlemleri bilgisayar, tablet veya cep telefonu üzerinden gerçekleştirilebilecek. Kurulan bu çağdaş, güvenli ve teknolojik altyapıdan, ister bireysel ister kurumsal olsun, tüm gayrimenkul alıcı ve satıcıları oldukça uygun bir fiyatla faydalanabilecek. Alıcı ve satıcıdan işlem başına 70’er TL ücret alınacak.” diye konuştu.

ALIŞ VERİŞ SÜRECİ GÜVENCE ALTINDA

Alıcı ve satıcının anlaşmasını takiben Tapu Dairesi’nden alınan E-Ödeme (Makbuz) numarası ile www.taputakas.com.tr adresinden veya “TapuTakas” mobil uygulamasından sisteme girildiğini bildiren Olcay Güngör, şunları söyledi: “Sistem tarafından oluşturulan Takasbank Referans Numarasını (TVS Ref No) alıcıya iletiliyor. Alıcı E-Ödeme (makbuz) numarası ve TVS Ref No ile gerekli bilgileri sisteme giriyor. Kimlik bilgileri Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi üzerinden sorgulanıyor. Alıcı ve satıcı tarafından girilen bilgilerin eşleşmesinin ardından alıcı tarafından gönderilen satış bedeli Takasbank nezdinde açılmış olan özel bir hesapta bloke ediliyor ve bu andan itibaren hem alıcı hem de satıcı için alışveriş süreci güvence altına alınmış oluyor. Tapuda imzalar atıldıktan sonra satışın tescil edildiğine dair Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi üzerinden alınan bilgi ile birlikte, satış bedeli otomatik olarak satıcının sisteme kaydettiği banka (IBAN) hesabına Takasbank tarafından gönderiliyor. İşlemlerin her aşamasında alıcı ve satıcı, cep telefonları üzerinden kısa mesaj ile bilgilendiriliyor. Herhangi bir nedenle gerçekleşmeyen satışlarda TapuTakas sistemi tarafından bloke edilen tutar alıcıya iade ediliyor.”