Ankara’dan dönerek görevine başlayan Belediye Mehmet Özcan, dün yaptığı açıklamada, 26 Mart 2013 Salı günü Ankara’da yapılan ve kendisinin de katıldığı İLBANK 2012 yılı Mali Genel Kongresi hakkında bilgi verdi. Başkan Özcan, dünkü açıklamasında belediyenin yıllık 3 milyon TL’yi bulan enerji giderlerini karşılamak için yenilenebilir enerji kaynaklarına yöneleceklerini ve bunun için çalışma başlattığını söyledi.

İLBANK, YENİLENEBİLİR ENERJİ PROJELERİNİ DE DESTEKLEYECEK

Edirne belediyeleri adına katıldığı kongre hakkında bilgi vererek açıklamasına başlayan Özcan, şunları söyledi: “Ankara’ya eski adı İller Bankası yenisi İLBANK AŞ’nin 2012 yılı Mali Kongresi için gitmiştim. Kongre öncesi Anıtkabir’i de ziyaret etme imkânı yakaladık. Kongre için saat 13.30’da kayıtlar başladı ve saat 14.00’te de Mali Genel Kongre başladı. Kongreye Çevre ve Şehircilik Bakanı da katıldı. Kongrede Edirne’yi belediyeler olarak ortağı olduğumuz için Keşan Belediyesi olarak ben, Edirne İl Genel Meclisi adına da Sebahattin Karaman temsil etti. Kongre sonucunda özetle İLBANK 2013 yılında, Türkiye genelinde belediyeler ve Özel İdareler nezdinde 12.9 milyar TL proje finansmanı yapacak kapasitede olduğunu dile getirdi. Net 2012 kârı da 260 milyon TL olduğu ve bunun %8-9’luk bir kısmını personele geri kalan tutarını da sermayeye katılım kararı alındı. Sayın Bakanımız da bunda sonra İLBANK’ın, altyapı ve üst yapı dediğimiz projeler ile birlikte yenilenebilir enerji kaynakları için yapılacak projelere de finans desteği vereceğini ifade etti.”

2.5 MİLYON TL ENERJİ GİDERİMİZ VAR

İLBANK’ın, 2013 yılından başlayarak belediyelerin kendi ihtiyacına göre kuracağı rüzgar enerjisi santralleri ve atıklardan enerji üretebileceği projelere de destek vereceğini ifade eden Özcan, “Ben de bu açıklamaların ardından ayağımın tozuyla geldiğim gibi dün İstanbul İLBANK Bölge Müdürüne telefon ederek görüştüm. Gerekli yazıyı bu sabah yazdırarak rüzgar enerjisi ile enerji üretmek için yapmak istediğimiz çalışmayı ilettim. Keşan Belediyesi’nin yaklaşık yılda 2,5 milyon TL’ye yakın elektrik gideri var. Bu nedenle ilk girişimi bir an önce yapalım istedim. Yakın zamanda da gerekli uzmanlar gelerek çalışmaya başlarlar. Bizim için önemli olan yapılacak tesisin yer seçimidir. Bu nedenle İLBANK yetkililerini belediyemiz adına ön çalışma yapması için davet ettim. Bundan sonraki çalışmalarımızda yenilenebilir enerji kaynağından faydalanmak hedeflerimiz arasındadır” dedi.

BİZ BÜYÜYEN BİR BELEDİYEYİZ

Katı Atık Bertaraf Tesisi ve Atık Su Arıtma Tesisleri’nde enerji tesisi kurulması için birkaç firma ile görüştüklerini, tesisler çalışmaya başladığında bu tesislerden de yenilenebilir enerji için büyük hammadde çıkacağını dile getiren Başkan Özcan, “Bakanımızın açıklamaları doğrultusunda bu tarz tesislere de İLBANK tarafından destek verilecek. Bize de bu kapsamda görüştüğümüz firmalara da isteğimize bağlı olarak İLBANK’tan gerekli desteğin yolu açılmış oldu. Yenilenebilir enerji kaynakları kapsamında yapılacak tesisler için hammadde sonsuz ve maliyetsizdir. Bu tesislerin yapılmasında en önemli faktör tesisin yapılış maliyetine destek bulmaktır. Çünkü tesislerin tek gideri yapımında harcanan gider. Katı Atık Bertaraf Tesisi ve Atık Su Arıtma Tesisleri çalışmaya başladığında 2,5 milyon TL olan elektrik giderimiz 3-3,5 milyon TL’lere kadar çıkacaktır. Biz büyüyen bir belediyeyiz. Neden bu harcadığımız elektriğin % 70-80’ini bedavaya getirmeyelim.” diye konuştu.

KAVŞAKLARA GİRİŞLERDE TERS EĞİM MEVCUT

Basın mensuplarının son günlerde yeniden gündeme gelen Keşan’ın kavşak sorunu hakkında düşüncelerini sorması üzerine görüşlerini paylaşan Özcan, şöyle konuştu: “Ben kavşaklar için konuşabilecek teknik bir insan değilim ancak kavşakların elden geçirilmesi gerektiğini görüyorum. Özellikle kavşaklara girişlerde birçok ters eğim mevcut. Bu ters eğimler de kazaların oluşmasına büyük etken oluyor. Bu nedenle gerekli uzman kişiler bu kavşaklara gelerek bütün eksiklikleri tespit ederler. Kendim de araç kullanan biri olarak kavşak girişlerinde olan ters eğimlerden her ne kadar yolu iyi bilsem de sorun ile karşılaşabiliyorum. Yoksa kavşaklarda yaşanan kazalarda hayatını kaybedenler nedeniyle karayolları ile dava konusu oluşur. Karayolları da eğer bir hata varsa tazminat ödemek zorunda kalır.”