Keşan Belediye Başkanı Opr. Dr. Mehmet Özcan, 23 Mayıs 2016 Pazartesi günü Keşan FM’de “Günün Konuğu” programına katıldı ve hem belediye yatırımlarının mevcut durumları hem de Keşan’ın gelişmesine önemli katkı sağlayacak yeni projelerle ilgili açıklamalarda bulundu.

Başkan Özcan programda ayrıca siyasi geleceği hakkında da %99 oranında 4. dönem belediye başkanlığını düşünmediğini ifade etti.

Başkan Özcan, Keşan FM’de, Keşan TSO Genç Girişimciler Komitesi Başkanı Nehir Gergin’in hazırlayıp sunduğu programda vatandaştan gelen sorulara da yanıt verdi.

“Sanayi Kavşağı’nda trafiğin yavaşlamasının mantığı yok”

Tüm dinleyicilere selam ve saygılarını ileten Başkan Özcan, programın başında Gergin’den gelen soru üzerine Sanayi Kavşağı’nın şimdiki durumu ve yapılması planlanan haliyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Karayolları tarafından bölgede ciddi çalışmalar yapıldığını, bunları da takdirle karşıladıklarını belirten Özcan, “Çalışmalar başladıktan kısa bir süre sonra bölgemizde ne gibi bir çalışma yapılacağına dair İstanbul’a Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne gittik. Bölgemizdeki kavşaklarda alt ve üst geçitli bir trafik akışı öngörülüyordu. Ancak bize yer altı suyu drenaj problemlerinden bahsettiler. Dörtyol Kavşağı’ndan Çanakkale istikametine döndüğünüzde Sanayi Kavşağı’nda trafik ışıklarla birlikte yavaşlıyor. Olması gereken bu değil. Bu kadar masraf edildikten sonra Sanayi Kavşağı’nda trafiğin yavaşlamasının mantığı yok. Son bize bildirilen bilgilere göre diğer kavşaklar gibi olmasa da Sanayi Kavşağı’nda da drenaj problemini aşarak üstten geçişin olacağı bir kavşak sistemi olacak diye biliyoruz. Ancak bu kararların son halleri Karayolları’nın bilgisinde.” dedi.

ŞARKÖY ÜZERİNDEN YAPILACAK OTOBAN KEŞAN EKONOMİSİNİ OLUMSUZ ETKİLER     

Şarköy üzerinden Çanakkale’ye ve orada yapılması planlanan köprüye bağlantının olacağı bir yol güzergahı oluşturulduğuna ve bunun bölgeyi nasıl etkileyeceğine dair soru üzerine de başkan şu açıklamaları yaptı: “Keşan yüzyıllardan bu yana yol güzergahı açısından birincil kavşak noktasındaydı. Karayolları Bölge Müdürlüğü ziyaretinde gördüğüm kadarıyla Şarköy Sapağı’ndan başlayıp Gelibolu yarımadasında giden bir otoban projesi var. Daha sonraki araştırmalarımıza göre Marmara’yı fırdolayı çepeçevreleyen bir otoban projesi söz konusu. Ne zaman yapılır bilemiyorum. Keşan birincil kavşak özelliğini yitirir ikincil bir kavşak noktası olur. İstanbul’dan çıkan araçlar Keşan’a hiç uğramadan direkt olarak Şarköy Sapağı’ndan Çanakkale ve İzmir’e giderler. Bu durum Keşan’ı örseler. Bu konuda uzman bir kişi değilim ama Şarköy Sapağı’ndan Gelibolu Yarımadası’na giden yolda dağların denize paralel olmasından dolayı birçok köprü ve tünel ve hafriyat işi olacaktır. Çok pahalı bir sistem olacak. Hazır Çanakkale Yolu yapılıyor biraz daha farklı bir konseptle bu iş Keşan üzerinden yapılabilirdi. Daha önce Edirne Çanakkale arasında da bir otoban yapılması planlanıyordu ancak TRAKAB’la yaptığımız itiraz sonucu bu yol planlardan çıkarıldı. Ancak Şarköy’den yapılacak otoban projesi hala geçerliliğini koruyor. Bunun kararını Keşan kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Keşan’ın ekonomisini ciddi şekilde ters etkiler. Bana göre bu proje gereksiz.” şeklinde konuştu.

KEŞAN-ENEZ VE KEŞAN-MECİDİYE-ERİKLİ YOLLARI GENİŞLETİLMELİ

Açıklamasında Keşan-Enez Yolu’nun da bir an önce yapılmasının gerekliliğine de dikkat çeken Başkan Özcan, şunları söyledi: “Bu yolun geleceğe yönelik hareket ederek genişletilmesi gerekiyor. İnişli çıkışlı, dar, bol virajlı bir yol burası. Edirne’nin güneyini Keşan, İpsala ve Enez’i ön plana çıkaran en önemli etkenlerden birisi denizinin olması. Enez Limanı’nın Tekirdağ’da yapılan yeni liman nedeniyle çok aktif bir duruma geleceğini düşünmüyorum. Ama bölgenin 30 yıl sonrasını hesaba katarsak gelişimi sağlayacak en önemli etken Keşan-Enez Yolu’nun yapılması olacaktır. Bu planlarda görünüyor. Keşan-Mecidiye ve Erikli Yolu’nun genişletilmesini teklif etmiştik. Bu da Kılıçköy’e kadar kısmen başladı.”

YAYLA’DAKİ LİMAN TAHRİBATI         

Başkan Özcan programda Yayla’daki liman tahribatıyla ilgili soruya da şöyle yanıt verdi: “1992 yılında başlayan liman çalışması ne yazık ki bazı bilimsel metodlar araştırılmadan yapıldığı için çok ciddi kıyı tahribatına neden oldu. Saros çok canlı bir deniz ve her olaya bir tepki veriyor. Liman’ın olduğu yerde müthiş bir kumsal vardı. Şimdi ise evlerin temelleri gidiyor. Oraya denize paralel, kıyıdan 100 metre içeride su seviyesinden yarım metre altta, 80’er metre uzunluğunda 3’er metre genişliğinde aralarında 40 metre mesafede ya beton bloklar ya da kaya dolgular yaparak gelen kuvvetli lodos dalgalarını deniz içinde kırmak hedefleniyor. Bununla ilgili proje hazır ancak finansman bekleniyor.”

ESNAF AVM GEÇİCİ KABUL AŞAMASINDA

Başkan Özcan programda daha sonra Esnaf AVM olarak nitelendirdiği Çok Amaçlı Pazaryeri Kompleksi ile ilgili yöneltilen soruya cevap verdi.

Mehmet Özcan söz konusu yerin çalışmasına 2004 yılında başladıklarını dile getirdi ve şunları anlattı: “1980’li yıllardan beri her siyasi partinin yeni pazaryeri vaadi vardı, bunu yapmak bize nasip oldu. Keşan’ın o bölgede 19 bin m2 ticari alan olarak belirtilen bir yeri vardı. Hüseyin Yazır tarafından yapılan söz konusu alan döneminde çok iyi bir yerdi. Ancak 2010’lu yıllara gelindiğinde bir şeylerin değişmesi ve modernleşmesi gerekiyordu. Biz belediye olarak esnafa sorduk ve %95’i pazaryerinin mevcut yerinde çözülmesi gerektiğini bize bildirdi. Ben kendi başıma buna karar vermedim.  2013 yılında yerin temelini attık. Trakya’nın İstanbul dışındaki Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli’ndeki en büyük belediye projesi. Büyüyen bir bebek gibi her aşamasını bizzat gözlemliyorum. Bu bölge ciddi bir ekonomik kazanç yeri olacak. Şehir dışında yapılan AVM’ler nedeniyle şehir içinde ticari hayat zorlanmaya başlamıştı. Yeni kurduğumuz alan yaşayan ve sürekli gelişen bir yer olacak. Bu projede şehrin otopark sorununu da çözdük ve projemizin altında hem de 2 kat 36 bin m2 kapalı otoparkımız var. Yaklaşık bin aracın yer alacağı bir alan olacak. Belediye olarak 4-5 kişiyi istihdam ederek otoparkımızı kendimiz işleteceğiz. Eskiyen bir belediyemiz vardı ve bu sorunu da yeni projemizde çok da güzel bir şekilde çözdük. Çok amaçlı konferans salonumuz var, sinema alanlarımız var. 200’e yakın iş yeri 110 adet de ofis türü yerimiz var. Bir kalemde belediyeye 310 adet dükkan kazandırmış olduk. Dükkanlarımızın küçük olduğuna dair eleştiriler var, evet bazı dükkanlarımız küçük. Biz küçük esnaflarımıza yer yapıyoruz eğer sadece büyük dükkanlar yapsaydık orası tüccarlara ait bir yer olurdu. Şimdi geçici kabul aşamasındayız. Mobilya ihalemiz yapıldı. Yeni yerimizdeki belediye işleyişi kapalı odalar şeklinde olmayacak ofis tarzı bir işleyiş söz konusu olacak. Dükkanlar 10 yıllık kiralanacak ve bunun 3 yılı peşin ödenecek. Projemizde süre kaybımız oldu o da bizden değil ilgili firmadan kaynaklandı. DSİ’nin yaptığı Keşan Atık Su Arıtma Tesisi de gecikti, devletin yaptığı iş de istemesek de gecikebiliyor. Pazaryerine başlarken esnafımızı mağdur etmemek için sorumlu bir belediye olarak Eski İtfaiye ve Balık Hali’nin yanında kurduğumuz ve bugüne kadar kira da almadığımız barakaları yıkacağız. Olması gerektiği duruma getireceğiz.”

ESKİ İTFAİYE ALANINDA 2 ADET DÜĞÜN BİR ADET DE NİKÂH SALONU OLACAK

Mehmet Özcan, yeni belediye binasında düğün salonu bulunmaması konusunda ise şöyle konuştu: “Eski İtfaiye alanımızı ve balık pazarının karşısındaki alanı pazaryeri yapılana kadar rezerv alan olarak değerlendirdik. Eski itfaiye alanımızın olduğu yerde projesi hazırlanan yaklaşık 6 dönümlük bir alanımız var. Bu alanda otopark alanımızın üstüne bir adet 1200 kişilik, bir adet 1000 kişilik düğün salonu ve 200 kişilik de nikâh salonu projesi hazırlatıyorum. İlyas Bey Caddesi’nde kot kurtaran yerlere de 34 adet dükkân yapılacak. Bu proje pazaryeri bittikten sonra başlayacak.”

KENT MEYDANI VE YENİ OTOPARK PROJESİ 

Başkan Özcan Kent Meydanı ve Yeni Otogar Projesi konusunda yürütülen çalışmalarla ilgili de şunları dinleyicilerle paylaştı: “Kurtuluş Caddesi ve Anafartalar Caddesi’nin mevcut genişlikleri 14 metre şimdi bu yerler planlansa bu kadar az genişlik mi bırakılır! Tüm Türkiye’de meydan kültürü yok. Yabancı ülkelere gittiğimizde meydanları görüyoruz. Tekel Meydanı’mız var o da meydan değil. Köy Garajı’nın olduğu alanı, Cumhuriyet Meydanı’nın bulunduğu alanı ağaçlara dokunmadan yerin altına yine 2 kat otopark şeklinde bir proje hazırlanıyor. Ayrıca yeni bir otogar projemiz var. Yeni kanuna göre taşımacılık yapan ve şehiriçine giren köy minibüsü dahil bütün araçların şehirlerarası otobüs terminallerine girmesi gerekecek.  Bu projemizi mevcut terminal alanımızda yapacağız ve birçok kişiye yeni iş alanları yaratılacak. Önce otogar sonra da ona bağlı olarak kent meydanı projelerimiz hayata geçecek.”

MEVCUT BELEDİYE BİNASI NE OLACAK?

Mehmet Özcan, mevcut belediye binasının bulunduğu alanın Pazaryeri Kompleksi bittikten sonra akıbetinin ne olacağı konusunda yöneltilen soruya da şu yanıtı verdi: “Bu alanın tasarrufuna belediye meclisi karar verecek. Demokrat bir insanım Keşan’ın yararı neyse o yönde değerlendirilecek. Bina çok eski ve satılsa sadece arsasına para verilir.”

ŞEHİRİÇİ YOLLARIN DURUMU

Göreve geldiğinden bu yana sürekli olarak yer altı projelerini hayata geçirdiğine dikkat çeken Başkan Özcan, “Atık su arıtma tesislerimiz, kanalizasyon ve yağmur suyu şebeke hattımız tamamlandı. Keşan’ın ara sokakları kilit taşla kaplı, ana caddelerde biraz sıkıntımız var. Geçen yıl Cennet Bahçesi’nden Enez Kavşağı’na kadar asfalt yapmayı planladım ancak doğalgazın geleceği garantisi verilince durdum. Keşan’da doğalgaz çalışmaları başladı ve yine inceden bir kazı çalışması yapılacak. Aralık’ta doğalgazın ilk alevinin yanması planlanıyor. 2017’de Keşan’da her yerde doğalgaz çalışması bitmiş olacak. Şimdi asfalt yapsak 6 ay sonra bir kez daha asfalt yapmamız gerekecekti ve Keşan’ın parasını boşuna harcamış olacaktık.” dedi.

HAVA KİRLİLİĞİ

Başkan Özcan Keşan’daki hava kirliliği ve yapılan ve yapılması planlanan çalışmalar konusunda şunları söyledi:  “Keşan’da bundan sonra 5800 kalorinin altında kömür yakılmaması kararı alındı. 1000’e yakın apartmanın yakıt durumu kaydı var. Biz bunu yaparken apartman dairesine inmediği ortaya çıkan yönetici gördük. Çevre bilinci seviyesi artıyor. Kontrollerimizi çok ciddi şekilde yapıyoruz. Yöneticilerimiz de değerleri gözeterek kömür alımları yapsınlar. Sağolsunlar Temiz Keşan Derneği kuruldu. Kendilerinden bu kontroller sırasında gönüllü katılımcılar istiyorum. Doğalgaz geldiğinde havanın tertemiz olacağına dair bir durum yok. Kömür değerleri ile kazanlarımızı, bacalarımızı çok ciddi şekilde kontrol etmeliyiz, bakımlarını yaptırmalıyız.”

İMAR PLANLARI NE ZAMAN DEĞİŞECEK?

Keşan’ın mevcut imar planlarının 1984 yılından kalma olduğunu ve artık güncel ihtiyaçları karşılamadığını belirten Özcan, şöyle devam etti: “Zaman içerisinde sıkıntılar çıkmaya başladı. Biz imar revizyonunu 2. dönemimizde yapmayı planlıyorduk. Ergene Havzası planları yapılırken belediyelerin yeni imar planları yapmalarına izin verilmiyordu. Edirne ilinin 1/25000 planları yapmalarına izin verilince plan revizyonuna başladık. Keşan’ın 30 yıl önünü açacak güzel bir imar planlaması yapılacak. Kısa zaman sonra Meclis’te kesin kabulü yapılacak ve 40 günlük bir askı süresi olacak. Yani kimse yangından mal kaçırmıyor. 600 hektarlık alan ilave imara açılıyor. Konut dışı kentsel çalışma alanlarımız artıyor.  Sanayi tesis alanlarımız artıyor. Emsal değişiklikler de olacak. Kat artışı konusunda konuşmak için planların çıkması beklenmeli. Artıştan ziyade emsal önemlidir. Emsal konusunda vatandaşlarımıza müjdeli haberlerimiz var. İmar konusunda bekleyiş yazın cevap bulacak. Şehir plancılığı açısından yapılabilecek en güzel planlamayı yaptık. Bu planlamaya Ferhat Ağa Köprüsü’nün oradan Cennet Bahçesi’ne kadar 25 metre genişliğinde ring yolu olarak adlandırdığımız bir yol da koydurduk. Bu yolla amacımız Keşan’a çoklu yollardan girişleri sağlamak ve merkezde trafiği rahatlatmak oldu.”

“gururla söylüyorum; Keşan, Trakya’da

çevre sorunlarını çözmüş tek belediyedir”

Mehmet Özcan, programda açıklamasının devamında vahşi depolama sahasının rehabilitasyonu konusunda dinleyicilere bilgiler aktardı.

Özcan şunları kaydetti: “İddia ediyorum ve gururla söylüyorum; Keşan, Trakya’da çevre sorunlarını çözmüş tek belediyedir. Kanalizasyon, yağmur suyu, çöplük, arıtma tesisleri,  katı atık tesisi toptancı hali; bu saydıklarımın hepsi Trakya’ya örnek projeler. Şimdi iş makyaja kaldı. Doğalgaz da geçtikten sonra belediye enerjisini Keşan içinde güzelleştirmeye verecek.  Çöplüğümüzün rehabilitasyonu bitmek üzere. Proje kapsamında o alanımız yeşil bir alan olacak.

YENİ MAHALLELERE YAPILAN HİZMETLER

Başkan Özcan Keşan’a yeni bağlanan İzzetiye ve Paşayiğit mahallelerine yapılan yatırımlarla ilgili de programda şunları söyledi: “2004’te İzzetiye’ye cazibe ile su getirmeyi başardık. Mahallenin içini komple parke taş döşedik. Paşayiğit’te de içme suyu ile kanalizasyonun temelini attık.”

OSB’DEKİ GELİŞMELER

Başkan Özcan Paşayiğit’e kurulması planlanan Gıda Tarım Organize İhtisas Bölgesi’ndeki son durum hakkında şunları ifade etti: “Bu alanda müteşebbis heyetinin kurulması gerekiyor. Bu heyete özel idare, belediye, ticaret odası ve borsasının girmesi gerekiyor. Bu alanda otlakiye bedeli çıktı. Buna itiraz edilmesi gerekiyor. Ama heyet kurulmadığı için yapılamıyor. Bölgede üretilen tarım ürünlerinin sınıra yakınlık da gözetilerek mamül ürün şeklinde pazarlanması amaçlanıyor. Yeni valiyle birlikte bu projenin hızlanacağını düşünüyorum. Keşan OSB konusunda bütün şeklinde hareket ediyor.”

ESKİ CEZAEVİ ALANI NE OLACAK?   

Mehmet Özcan yıkılan eski cezaevi alanının gelecekte nasıl değerlendirileceğine dair yöneltilen soruya da şu yanıtı verdi: “Bu alan imar planlarında yeşil alan olarak görünüyor ve biz de bu alanı park yapacağız.”

SİYASİ GELECEĞİ

Özcan programın son bölümünde Nehir Gergin’in yönelttiği siyasi geleceğine ilişkin sorulara şu cevapları verdi: “3 dönem arka arkaya Keşan Belediye Başkanı seçilmek köyden gelen biri olarak benim için hayatta ulaşabileceğim en üst noktalardan birisi. Bu konuda Keşan’a sonsuz teşekkür ediyorum. Cerrah olarak kalsaydım çok daha fazla para kazanırdım ama bu noktaya parayla ulaşamazdım. Belediye başkanlığı benim için bir şereftir. 60 yaşına yaklaştım, 4. dönem belediye başkanlığını düşünmüyorum. Bizden sonra gelecek olan kimdir bilemem, daha donanımlı biri gelir daha güzel hizmetler yapar. Bize de görüş sorarsa yardımcı olurum. Daha dinamik ve genç bir kadroya yer verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Şartlar ne olur bilemem, bu iş siyasettir ama şahsi düşüncem %99 bir dahaki dönem yokum. Keşan çok dinamik bir yer, gelişme potansiyeli de çok yüksek. Ancak herkesin ilçeden dışarı çıkıp yabancı biri gözüyle Keşan’a bakması gerektiğini düşünüyorum. Keşan’ın geleceğini çok parlak görüyorum, kıymeti bilinmeli. Tüm hemşehrilerimize selam ve sevgilerimi iletiyorum.”