Keşan’da çiftçilik ve tarım ürünleri alım satım işleri yapan işadamı Rasim Sorut, Ziraat Bankası Keşan Şubesi’nden verilmekte olan çeşitli ürün destekleme bedellerinin ödenmesi sırasında vatandaşlara çeşitli zorluklar çıkarıldığını belirterek, eleştirilerde bulundu.

Desteklemelerden faydalananlara yapılması gereken ödemelerin, otomatik para çekme makineleri aracılığıyla gerçekleştirilmesinin şart koyulduğunu işaret eden Sorut, bunun da limit nedeniyle bir defada mümkün olmadığını ve mağdur durumda kaldıklarını söyledi. Rasim Sorut, bu nedenle paralarının tamamını alabilmek için birkaç gün boyunca bankaya gitmek zorunda kalındığını ve bunun da özellikle köylerde ikamet eden vatandaşlar için ayrı bir maliyet getirdiğini belirterek, banka yetkililerini uyardı.

Sorut, şunları söyledi: “Adıma tahsis edilen destekleme ödemelerimi almak için,  29 Mayıs 2014 Perşembe günü saat 17.00 sıralarında, T.C. Ziraat Bankası Keşan Şubesi’ne gittim. Trakya Birlik Yağlı Tohumlar tarafından yapılan prim ödemelerim 13 bin 500 TL tutarında idi. Bankada sıra numarası alıp, sıramın gelmesini bekledim. Sıram geldiğinde görevli memura prim desteğimi almak istediğimi söyledim. Görevli memur ödemelerin dışarıdaki para çekme makinelerinden yapıldığını söyledi. Ben de kendisine dışarıdan alamadığımı, çünkü bankadan alacağım paranın günlük limitin üzerinde olduğunu belirtip, bu yüzden defalarca gidip gelmek zorunda olmadığımı söyledim. Günlük para çekme limiti 5 bin liraya çıkarılmış ancak bu durumda bile ben bankaya 3 gün gidip gelmem lazım gerektiğini söyledim ve paramı bir defada vermelerini istedim. Karşılığında aldığım cevap ise, şeklinde oldu. Acaba T.C. Ziraat Bankası Keşan Şubesi, köylüyü alt sınıfı olarak mı görüyor? Acaba köylünün üstü toprak tezek kokuyor diye mi bankanın içine sokmuyorlar?  Bu bankanın uygulamaları bizim gibi üreticileri zor duruma düşürüyor. Acaba Hindistan’daki Kast sistemi gibi bir uygulama mı var burada? Ya da Güney Afrika’daki Apartheid gibi, farklı ırkçı uygulamalar mı sergileniyor? Banka benim paramın tamamını vermek zorunda. Ayrıca insanlar bankayı muhatap alıyor ve para çekme makinelerinden işlem yapmak zorunda değil. Günlük limit nedeniyle banka şubesine defalarca gelip, sıraya girip saatlerce beklemek zorunda da değil. Bu duruma çözüm bulunmasını bekliyor ve yetkilileri göreve davet ediyorum.”