SARDOS, bisikletli kazaların önüne geçmek için harekete geçti: “Tek hedefimiz var, bisikletli ölümler dursun”

Keşan Saros Doğa ve Spor Derneği (SARDOS) yöneticileri son dönemler de yaşanan bisiklet kazaları için farkındalık oluşturmak ve yaşanan kazaların önüne geçmek için harekete geçti. 

SARDOS, bisikletli kazaların önüne geçmek için harekete geçti: “Tek hedefimiz var, bisikletli ölümler dursun”

Keşan Saros Doğa ve Spor Derneği (SARDOS) yöneticileri son dönemler de yaşanan bisiklet kazaları için farkındalık oluşturmak ve yaşanan kazaların önüne geçmek için harekete geçti. 

Medya Keşan
Medya Keşan
28 Ekim 2020 Çarşamba 07:45
SARDOS, bisikletli kazaların önüne geçmek için harekete geçti:  “Tek hedefimiz var, bisikletli ölümler dursun”

SONGÜL KONAR

Geçtiğimiz gün bir dizi ziyaretler yapan SADOS ekibi, tek hedeflerinin ölümle sonuçlanan bisiklet kazalarını durdurmak olduğunu söyledi. 

SARDOS ekibi önceki gün Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odasını, Özel Keşanlılar Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursunu, Özel Acar SRC Kursunu ve Keşan Psikoteknik Merkezini ziyaret etti. 

“SON 10 YIL İÇERİSİNDE 8 BİN 200 CİVARINDA BİSİKLETLİ KAZA MEYDANA GELDİ”

Ortak akıl ve çaba ile bisikletli ölümlerinin durması, önemli adımların atılması için fikir birliğine vardıklarını söyleyen Keşan Saros Doğa ve Spor Derneği Başkanı Faruk Eker yaptığı açıklamada şu cümlelere yer verdi: “Son bir ayda Türkiye’de bisiklet kazalarından dolayı 8 kişi hayatını kaybetti. Bunların içerisinden bir kişi bu işi aktif bir şekilde spor olarak yapan Karşıyaka Belediyesi Spor Kulübünden bir sporcuydu. Son 10 yıl içerisinde 8 bin 200 civarında bisikletli kaza meydana geldi. 2019 yılında 100 kişinin üzerinde ölümlü vaka yaşandı. Pandemi döneminde bisiklete olan ilgi günden güne artmaya başladı. Bisiklet hem sportif aktiviteleri yerine getirmek için hem de toplu ulaşım araçları risk teşkil ettiğinden dolayı ulaşım aracı olarak kullanılamaya başlandı. Ülkemizde bu konuda altyapı olmaması ve bisiklet yollarının yeterli olmamasından dolayı bisikletler karayollarında giden diğer taşıtlar ile beraber seyahat etmek zorunda kalıyor. Buda bir risk oluşturuyor. Türkiye Cumhuriyeti trafik kanununda bisikletin yeri olmasına rağmen, karayollarını diğer araçlarla birlikte bisiklet sürücülerinin de kullanma hakkına sahip olmasına rağmen, bu bilinç karayollarında taşıt kullanan şoförlerde oluşmadı. Bizde bu konu hakkında kendi bölgemizde nasıl bir çalışma yapabiliriz dedik. Öncelikle bu konuyla ilgili kurum ve kuruluşlarla görüş alışverişinde bulunduk. Sürücü adaylarının eğitim yeri olan sürücü kurslarını, motorlu taşıtların hepsini bir araya getiren Şoförler ve Otomobilciler Odasını ziyaret ettik. Ne yapabiliriz konusunda ortak noktaya varalım dedik. Güzel sonuçlar elde ettik. Önümüzdeki günlerde bu kurum ve kuruluşlarla ortak hareket etmeye başlayacağız. Bölgemizde ki en alt kitledeki özel şoförlere ve ticari araç şoförlerine ulaşacak şekilde ve aynı zamanda yeni şoför adaylarının eğitim aldığı kurumlarla beraber hareket edecek şekilde bir yol haritası belirliyoruz. Faydalı olacağını düşünüyoruz. Kısa zamanda yaşanan bu bisikletli ölümleri ve ileride yaşanabilecek benzer ölümlerin durması için bir nebze katkıda bulunmak istiyoruz. Tek hedefimiz var, bisikletli ölümler dursun.”

Daha sonra söz alan Şinasi Göktaş ise, “Bu işe gönül vermiş olan arkadaşlarımızla işbirliği içine girdik. Hem kendi kentimizde hem de kentimiz dışındaki kişilerle işbirliği yaparak çok güzel objeler ve materyaller hazırlama aşamasındayız. Yakın zamanda bunları paylaşacağız” diye konuştu. 

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol