Çağımızın fevkaledenin fevkindeki mecrası doğal olarak sosyal medya. Su götürmez bir gerçeklik var ortada ve müthiş de bir pay. Bundan ibaret mi sosyal medya?

Sosyal medyada var olmak neden önemli veya neden sosyal medyada olmak isteniyor? Bunun bir çok sebebi var ve çok da göreceli bir kavram. Kimisinin çok beklentisi olmamasına karşın azımsanmayacak derecede beklentileri olanlar da var; beklentisinin ne olduğunu bilmeyenler de.

Peki; şirketlerin, küçük esnafın, sade vatandaşın sosyal medyadan beklentileri nedir? Ve sosyal medya uzmanları bu beklentileri nasıl belirleyecek ve bu beklentilere nasıl yanıt verecek?

Şirketleri ve sade vatandaşın beklentilerini başka bir başlıkta daha sonra işlersek; Türkiye ekonomisinde nicelik olarak yeri olan küçük esnafın sosyal medyayı çağın bu mucizevi mecrasını kullanma ve kullanamama yeteneğine değinmek isterim.

Kontrolsüz gücün güç olmadığını bilmeyenimiz yok. Hal böyleyken kontrolsüz gücü bir yere bıraktım esnaf ne kadar bu gücün farkında? Esnaf odaları, üyelerine sosyal medyayı kullanmaları adına ne gibi çalışmalar yapıyor ya da böyle düşünceleri var mıdır? Devletin esnafın bu mecrayı kullanmalarını sağlacayacak yönünde istihdam çalışmaları var mıdır?

Esnafın beklentisine yanıt verecek; bir program geçen günlerde imzalanan bir protokolle açıklandı. İş Başı Eğitim Desteği programı içerisinde yazılımdan, sosyal medya uzmanına kadar yeni iş kollarındaki çalışanları esnaf ve şirketlerle buluşturuyor. Hem de 9 aya kadar maaşını ve sigorta primini ödeyerek. Ayrıntılı olarak destekleri incelemek isteyenler İŞKUR ve KOSGEB sitelerinden bakabilirler.

Sosyal medya uzmanlarının istihdamına yönelik programlara değindikten sonra esnafın sosyal medyadan beklentilerine uzmanlar nasıl karşılık verecek işte bu konuda da iş, sosyal medya uzmanlarına düşüyor.

Yani, çok yeni bir iş kolunu esnafın sosyal medyadan beklentilerinin ne olduğunu anlatma yeteneği olanlar epey yol alacaklar gibi gözüküyor.