Tarım ürünlerinde markalaşma, İpsala'da tartışıldı

ALTUĞ, MARKA KAVRAMINI ANLATTI

Tarım ürünlerinde markalaşma, İpsala'da tartışıldı

ALTUĞ, MARKA KAVRAMINI ANLATTI

11 Nisan 2013 Perşembe 01:02
264 Okunma
Tarım ürünlerinde markalaşma, İpsala'da tartışıldı
 İpsala Kaymakamlığı ve İpsala Meslek Yüksekokulu’nun (İMYO) ortaklaşa gerçekleştirdiği “Tarım Ürünlerinde Markalaşma Stratejileri ve Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri” konulu toplantı geçen pazartesi günü yapıldı.

İpsala Meslek Yüksekokulu salonunda saat 14.00’te başlayan toplantının açılış konuşması, İpsala Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Hayati Arda tarafından yapıldı. İpsala’daki kamu ve özel kurumlar ile yardımsever vatandaşlar sayesinde ilçeye çok güzel bir okulun kazandırıldığını ifade eden Arda, YÖK tarafından birinci ve ikinci öğretim olmak üzere Lojistik programına öğrenci alınmasının onaylandığı müjdesini vererek, “Laboratuar programımızın da onayı önümüzdeki günlerde çıkacak. Ayrıca Mekatronik programı için de müracaatta bulunduk. Onun da açılması onaylandı. Böyle kalabalık bir topluluğu görünce bu müjdeli haberleri de sizlerle paylaşmak istedim.” dedi. Arda, bugüne kadar gerçekleştirilen çalışmalar ve düzenlenen programa katılımlarından dolayı salonda bulunan herkese teşekkür etti.

KÜÇÜKALTAN: “HER TÜRLÜ KATKIYI VERMEYE HAZIRIZ”

Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Derman Küçükaltan, İpsala Kaymakamı Mehmet Ali Gürbüz’ün İpsala’da pirinç üretiminde pazarlama ve markalaşmada bazı sorunların olduğunu belirtmesi üzerine, üreticileri bilinçlendirip katkı vermek amacıyla böyle bir organizasyonun kararlaştırıldığını ifade etti.

Fakülte Dekanı olarak, kendi alanlarına giren konularda her türlü katkıyı vermeye hazır olduklarını belirten Küçükaltan, yapılacak çalışmalarda her zaman İpsala’ya hizmet etmeye devam edeceklerini belirtti.

ALTUĞ, MARKA KAVRAMINI ANLATTI

Küçükaltan’ın yaptığı kısa konuşmanın ardından Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nevin Altuğ, marka kavramı ve markalaşma stratejileri hakkında gerçekleştirdiği sunumda markalaşmanın önemi ile üreticiye sağladığı faydalar hakkında salonda bulunanları bilgilendirdi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Ayşe Akyol ise küresel pazarlama stratejileri hakkında bilgi verdi. Yapılan konuşmaların ardından salonda bulunan katılımcılar, merak ettikleri konular hakkında sorularını yöneltti.

GÜRBÜZ, "İPSALA PİRİNCİ HER ZEVKE HİTAP EDECEK”

Toplantının sonunda bir konuşma yapan İpsala Kaymakamı Mehmet Ali Gürbüz, panelin düzenlenmesindeki amacın; İpsala çeltiğinin markalaşması yolunda tespit edilen ihtiyaca biraz olsun cevap verilebilmek olduğunu kaydederek, “Yaptığımız görüşmenin ardından Derman hocamız derdimize hemen derman olmak istedi ve görüşmemizin üzerinden daha 1 ay bile geçmeden ilçemize gelerek burada bizlere teorik bilgiler verdiler. Ancak bizim bu teorik bilgilerin içinden pratiğe yansıtabileceğimiz bazı bilgilerin olduğunu düşünüyoruz. Önümüzde Trakya Birlik gibi çok güzel bir örnek var. Biz neden yağlı tohumlarda gerçekleştirilen bu başarıyı İpsala pirincinde başarmayalım?” dedi.

Gürbüz, yetiştirilen ürün seçeneklerinde de günümüz koşullarına ayak uyduracak siyah pirinç, kokulu pirinç gibi çeşitlerin yetiştirilerek her zevke hitap edilebileceğini ifade etti. Gürbüz daha sonra sunumu gerçekleştiren Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi akademisyenlerine İpsala pirinci hediye etti.

Son Güncelleme: 11.04.2013 01:04
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol