Terminal esnafı, usulsüz taşımacılara isyan etti

Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki firma yetkilileri, dün düzenledikleri basın toplantısında A1 ve B2 yetki belgesi sahibi firmaların usulsüz taşımacılık yaparak, haksız rekabet ortamı yarattığı iddia etti.

Terminal esnafı, usulsüz taşımacılara isyan etti

Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki firma yetkilileri, dün düzenledikleri basın toplantısında A1 ve B2 yetki belgesi sahibi firmaların usulsüz taşımacılık yaparak, haksız rekabet ortamı yarattığı iddia etti.

20 Eylül 2016 Salı 00:07
Terminal esnafı, usulsüz taşımacılara isyan etti

 Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki firma yetkilileri, dün düzenledikleri basın toplantısında A1 ve B2 yetki belgesi sahibi firmaların usulsüz taşımacılık yaparak, haksız rekabet ortamı yarattığı iddia etti.

Saat 15.00’te, terminalde başlayan basın toplantısı, Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali İşletmecileri Derneği Başkanı Zafer Sarıkeçe, Keşan Birlik Yetkilisi Şenol Kaş, Metro Turizm Yetkilisi Hakan Culum, Pamukkale Turizm Firması Yetkilisi Okan Akarsu ve Truva Yetkilisi Saim Yelmen katıldı.

Toplantıda ilk olarak konuşan Zafer Sarıkeçe, doblo tabir edilen A1 ve B2 yetki belgesi sahibi araçların, Keşan Belediyesi tarafından Şehirlerarası Otobüs Terminali’nden kalkacağı yönünde karar alındığını hatırlatarak, “Bu karar neticesinde bu aralar terminale geldi. Fakat ne bir düzenleme yapıldı, ne bir çözüm bulundu. Yer gösterilmedi. En sonunda hepsini en öne dizdiler. Bir yerde, ‘ne haliniz varsa görün’ dediler. Denetim diye bir şey yok. Denetimsizlikten dolayı istedikleri gibi çalışıyorlar. Bir tarafta belge eksiği olmayan her türlü taşımayla ilgili evrakları, sigortası eksik olmayan trilyonluk araçlarıyla yola çıkan bir firma, bir tarafta da 20 milyara hasbelkader bir araba, şoförün kim olduğu belli değil, ne kadardır şoför deneyimi nedir belirsiz araçlarla yola çıkan firma. Bu hem bizim belimizi büküyor, bir yandan da trafik terörü yaratılıyor.  Ameliyat hastanede yapılır, merdiven altında rastgele bir dükkanda olmaz. Her şeyin bir kuralı, kaidesi var. Devlet bize bu işi nasıl yapacağımız hakkında önümüze prosedürleri koyuyor. Bizde bunları uyguluyoruz. Bu araçların ne olduğu, şoförlerinin kim olduğu belli değil. Bizim 25-30 yıllık şoförlerimiz var. Güvenliği minimum seviyede olan bir araçla, güvenliği en üst seviyede olan bir aracın aynı hizmeti verme şansı var mı? Yok. Ya da şöyle söyleyeyim, biz enayi miyiz bir otobüse 700-800 milyar para veriyoruz. O paraya biz burada filo kurar, aynı şartlarda devam ederiz. Biz buna hiçbir zaman sıcak bakmadık. Çünkü güvenli taşımacılık yapamazsınız. Eğer yarın öbür gün bir sorun yaşanırsa da Keşan halkı gelir bizden hesap sorar. Biz her zaman usulüne uygun yaptık ki güvenlik üst düzey olsun. Biz Keşan Belediyesi’nin bu araçlara yer göstermesini istiyoruz. Fakat geliniyor, araçlar ön tarafa bırakılıyor ve kimse denetim yapmıyor. Kim nasıl isterse öyle bir düzen getiriyor. Burada durum kötü. Sorunlar yumak haline geldi. Ulaşım müdürlüğü, ‘Biz biliriz’ mantığıyla hareket ediyor. Her geçen gün bu garajı içinden çıkılmaz, sorun yumağa haline getirdiler. ‘Bu yetmez, biz sizi biraz daha cezalandıralım.’ Biz kira veriyoruz buraya. Sorunumuz nedir, gelin bir sorun. Biz belediyeyle zıtlaşmak istemiyoruz. Sorsalar bana göre 3 saatte burada en ufak bir sorun kalmaz.” dedi.

KAŞ: ÇIĞIRTKANLARIYLA İNSANLARI TEK TEK TOPLAYIP AKLINCA BİR LİSTE YAPIYORLAR

Şenol Kaş ise bazı firmaların belgesi kapsamında çalışmadığını öne sürerek, şunları söyledi: “Bunu engelleyen yok. Bunlara denetim yapan yok. Ben D1 taşıma belgesi sahibiyim. Bu şekilde bilet kesiyorum. O arkadaşın tek farkı isim yazıyor. Onun belgesi toplu taşımacılık üzerine. Önceden toplanmış bir grubunu alır belli bir noktaya götürür. Fakat bu arkadaşlar çığırtkanlarıyla insanları tek tek toplayıp aklınca bir liste yaparak işi kurtarıyor. Denetim yapanlar da olmayınca istediği gibi hareket ediyor. Bir denetim olsa bu arkadaşlarda burada çalışamayacak. Biz çalışmasınlar demiyoruz. Ama belgeleri yetkisinde çalışsınlar. Keşan Belediyesi Ulaştırma Müdürlüğü’ne söylendi. Ayda bir geliniyor, bir ceza yazılıyor o kadar. Sürekliliği yok. Yazıhanelerinin camında ‘25 dakikada bir İstanbul’ yazıyor. Kimsede bunu nasıl yaptığını sormuyor. Bende de B2 yetki belgesi var. Ben neden garajda taşımacılık yapmıyorum? Ama bu arkadaşlar D1’ler gibi yolcu taşıyor.”

CULUM: İNSANLAR ŞİKAYETÇİ AMA ÖNÜNE GEÇİLMİYOR

Hakan Culum da, haksız rekabet oluştuğunu dile getirerek, “Bizim koyduğumuz sermayeler, onların karşısında çok büyük. Ama onların kazançları bizden daha fazla. Herkes buna müsaade ediyor. Gideceği yere 15 dakika erken gidecek diye halkımızda bunu seçiyor. Ama halkımız yaşananların farkında değil. Biz Keşan Belediyesi Ulaştırma Müdürlüğü’ne defalarca gittik. Şikayetlerimizi ilettik. 1-2 gün takip edildi, sonra yine aynı. Gelen yolcuları da rahatsız ediyorlar. Tutup çantasını yazıhaneye koyuyorlar. Bunları bile gören yok. İnsanlarda bundan çok şikayetçi. Ama önüne geçilmiyor. Ben Metro Turizm olarak Erikli Sahili’nden 6 tane İstanbul Beylikdüzü’ne araç kaldırdım, adamlar Keşan’dan 125 tane araç kaldırmışlar Beylikdüzü’ne. Bu belgesinin dışında hareket edilerek yapılan bir taşımacılık. Bizim yaptığımız servisin 100 katını küçük araçlarla yapıyorlar.”  diye konuştu. 
Son Güncelleme: 19.09.2016 23:56
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol