Ondoduz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kuran, Türkiye’nin çeşitli 10 üniversitesindeki ziraat fakültelerinde okuyan bin 845 öğrenci ile yapılan anket sonucunda, öğrencilerin yüzde 18’inin fakültelerinden memnun olmadığının ortaya çıktığını söyledi.
Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü’nde ‘Samsun’da Tarım ve Hayvancılık Sektörel Sempozyumu’na konuşmacı olarak katılan OMÜ Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kuran, Ziraat fakültesi öğrencilerinin kendi fakültelerindeki memnuniyetinin yüzde 8 ila 39 arasında değiştiğini ve bunun da ortalama yüzde 18 olduğunu söyledi. Ziraat fakültesi öğrencilerinin büyük oranda fakültelerinden memnun olmadığını belirten KuranÖğrencilerimizin memnuniyetsizliğinin gerekçeleri, bölüm seçimindeki kararsızlığı, mesleki yeterlilikleri konusunda endişe, aldıkları ders ile yapacakları işi bütünleştirememe, ilk 3 yıl içindeki derslerin bölüm alt yapısı ile uyuşmaması, bölümü ile ilgili vasıfları kazanamadan mezun olmak, aşırı ders yükü ve seçmeli ders sayısının az olması, aktif ve katılımcı olmayan eğitim sistemi, yabancı dil eğitiminin eksik kalması, özgüven eksikliği ve iş olanakları ile ilgili bilgi yetersizliği öğrencilerimizin kendilerini yetersiz hissettiği ve memnun olmadığıdır. Öğrencilerimiz, eğitim sistemimizde uygulamalar kaldırıldığı için tamamıyla ezbere dayalı bir eğitim öğretim yapılmasından, çoğu öğrenci, hayatlarının en dinamik ve öğrenmeye açık oldukları dönemde 4 yıl gibi uzun bir süre üretimden uzak tutulmakta olmaları, öğrencilerin birçok konuda görüş belirtme yeteneklerinin köreltilmesi, öğrencilerin kendine güveni olmayan, kaygılı ve rahatsız bir konumda bulunmalarından dolayı bunlardan memnun değiller” dedi.
Dekan Prof. Dr. Kuran sözlerine şöyle devam etti:
“Fakültede temel olarak uygulama ve staj eksikliği dikkati çekiyor. Öğrencilerimize biz staj ve uygulama yaptırıyoruz ama çoğu zaman bu uygulamalarımız genellikle sektörün gerisinde oluyor. Bu da üniversitelerimizin yine alt yapı eksikliğinden kaynaklanıyor. Uygulamalı eğitim yapan kurumlarda eskiden genel bütçeden ayrı bir ödenek veriliyordu. Bugün halen tıp fakültelerinde ve diş hekimliği fakültelerinde bu var. Genel bütçeden uygulamalı eğitim yaptıkları için onların hastanelerine belli bir miktar ama bizim için çok büyük bir miktar paralar ayrılıyordu. Ziraat, veteriner, mühendislik fakülteleri yani uygulamalı eğitim yapan her fakültenin kendisine özgü ayrı bir bütçesi vardı, onlar kaldırıldı. Bunların kaldırılması demek bizim ziraat fakültelerindeki diğer uygulamalı eğitim yapan yerlerdeki uygulamaya kaynak bulmada ciddi sıkıntılar oluşturmaya başladı.”
Ziraat mühendislerinin Türkiye tarımına çok önemli katkılarının olduğunu ifade eden Dekan Kuran, “Bugün Türkiye tarımsal üretim bakımından dünyadaki 11. ülke konumunda. Dolayısıyla bu son derece önemli bir başarıdır. 1923 yılında nüfusun çok büyük bir çoğunluğunun kırsal alanda yaşıyordu ve şehirde yaşayan insanları besliyordu. Bugün bizim çiftçimiz ve üreticimiz 75 milyon insanı besliyor ve çok az sayıda çiftçimiz var. Buna ilave yaklaşık olarak 35 milyon kadar da turist geliyor. Dolayısıyla bu verimlilik artışında biz ziraat mühendislerinin çok önemli katkılarının olduğuna inanıyoruz. Nüfusumuzun sağlıklı beslenmesinde katkıları olduğunu düşünüyoruz” şeklinde konuştu. (İHA)