AYGÜL KONAR

Yönetmelik değişikliği kapsamında yılın ikinci yarısı kabul edilen 1 Temmuz itibarıyla herhangi bir kaza durumunda, sigorta şirketlerinin maddi hasarlı kazalarda ödeyeceği en fazla tazminat tutarını gösteren limitler Ocak 2019 teminatları ile Temmuz 2019 teminatları karşılaştırıldığında yüzde 8 ile 8,5 oranında bir artış olduğu görüldü.

Konuyla ilgili açıklama yapan Resan Grup Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti. Keşan Şube temsilcisi Saner Özdilek, “01 Temmuz 2019 itibari ile trafik sigortalarında ki teminat tutarları değişti. Buna göre Kişi başı ölüm / sakatlık teminatı 390.000 TL ye Kaza başı ölüm / Sakatlık teminatı 1.950.000 TL yükseltildi. Araç başı maddi zarar teminatı 39.000 TL ye kaza başına maddi zarar teminatı da 78.000 TL ye yükseltildi. Son 5 yılda trafik sigortalarında ki teminatlar %34 oranında artarken sigorta primleri %220 dolayında artış gösterdi. Örnek vermek gerekirse 2015 yılında 184 TL prim ödeyen aynı hasarsızlık derecesine ve araca sahip vatandaşlarımız 2019 589 TL prim ödemekte. Zorunlu bir poliçe olmasına rağmen devletin kendini sürecin sürekli dışında tutmak istemesinden dolayı bugün geldiğimiz noktada vatandaşımız 3 kat prim ödediğini acentelerin komisyon oranlarının yarıya düştüğünü görmekteyiz. Bu primler ile dahi sektör trafik branşında hala zarar etmektedir.” dedi.

Özdilek, açıklamasına şunları da ekledi: Önemli bir hususta şudur; trafik poliçemizle ile birlikte aldığımız araç başı maddi hasar teminatı kusurun bizde olduğu durumlarda diğer araca verdiğimiz hasarı karşılamaktadır. Poliçe de 39.000 TL ile sınırlı olan bu teminat için mutlaka kasko muz var ise bu teminatı ilave ettirmeliyiz (İhtiyari Mali Mesuliyet Teminatı). Kaskomuz yok ise de trafik sigorta sı haricinde veya ona bağlı olarak sadece bu teminatı içeren ürünlerden edinmemiz oldukça önemlidir. Bu teminata sahip değilsek suçun bizde olduğu durumlarda karşı tarafa vereceğimiz hasarın 39.000 TL sini aşan kısmını kendimiz karşılamak zorunda kalırız. Kasko poliçesi alırken mutlaka trafik sigortasında maddi zarar teminatını destekleyecek şekilde poliçemize ekletmeliyiz. Artan yedek parça ve işçilik maliyetlerinden dolayı kasko şirketi seçiminde sonrasında mağduriyet yaşanmaması için seçici olmalıyız.

Son yıllarda yaşanan ekonomik krizin etkisi ile yaklaşık 500.000 aracın kasko poliçelerini yenilemediğini yine aynı şekilde bu sayıya yakın bir aracın trafik poliçelerini dahi yenileyemediğini gözlemlemekteyiz. Ekonomik krizin etkisi ile bu araçların önemli bir kısmı kullanılmamakla beraber bir bölümü de trafikte olup ciddi bir risk teşkil etmektedir.  Bu sorunun büyük mağduriyetler yaratma ihtimali oldukça kuvvetli olup acil olarak önlem alınmalıdır.”