MEHMET AYTAÇ
Belediye Meclisi Toplantı Salonu’nda birim amirleri ve belediye başkan yardımcıları ile bir araya gelen Mustafa Helvacıoğlu, hem Keşan Belediyesi’nin, hem çalışmalarının, hem personelinin, hem birimlerinin hem de yönetimlerinin karnesini sokakta test ettiklerini söyledi.
Bu çalışmanın kendi şahsı adına ya da siyasi bir olarak hazırlanmadığını kaydeden Helvacıoğlu; “Parti değil, siyaset değil. Ama Keşan Belediyesi ne durumda, birim amirlerimle beraber, iki belediye başkan yardımcımla beraber huzurlarınızdayız. Keşan Belediyesi’nin yaklaşık 36 aylık bir değerlendirmesini yaptık. Kendimizi test ettik. Kendimiz nerelerdeyiz dedik. Çalışma heyecanımızı ve ortamımızı vatandaşımıza sorduk” dedi.
Loading...
1410 KİŞİYE SORULDU
Helvacıoğlu, daha sonra anket çalışmasının nasıl yapıldığına dair bilgiler verdi. 11 mahallede 1.410 kişiye yüz yüze sorular sorduklarını belirten Helvacıoğlu, bunun da Keşan nüfusunun yaklaşıl yüzde 2’si demek olduğunu söyledi. Anketi 8 üniversite öğrencisiyle birlikte tarafsız bir şekilde yaptıklarını bildiren Helvacıoğlu, “Aksi takdirde, bu ankete dahil olsaydık mutlu olamazdım. Kendimizi kandırırdık. Gerçek bir çalışma yaptık” şeklinde konuştu. 18-28 Temmuz tarihleri arasında 10 günlük bir çalışma yaptıklarını söyleyen Helvacıoğlu, şu bilgileri verdi: “6 sorudan oluşan bu anket çalışmasını tamamladık. Her mahallemizde nüfusun % 2’sini baz aldık. Katılımcıların %58.4’ü 18-45 yaş arası, %41.6’ı da 45 yaş üstüydü. Anket katılımcılarımızın %43.5’i kadın, %56.5’i erkeklerden oluşuyor. Başarmanın yolu konuşmayı bırakmak, başarmayı uygulamayla geliştirmek olduğunu söylüyoruz. Biz de görev süremizce enerjimizi de hızlandırdık ve bu rotada hareket ettik. Hiçbir parti, mahalle, kişi ayırmaksızın, onun rengine, bunun rengine bakmaksızın, nereli olduğuna bakmaksızın, hangi partili olduğuna bakmaksızın Keşan Belediyesi başlığında kurumsal kimliğimizi, 539 çalışanımızla gerçekleştiriyoruz.”
“KEŞAN BELEDİYESİ’NİN HİZMET ÇALIŞMALARINDAN %52.2 ÇOK MEMNUNUM SONUCU ÇIKTI”
Helvacıoğlu, anketin ilk sorusu olan “Keşan Belediyesi’nin son üç yıldaki hizmet ve çalışmalarından memnun musunuz?” sorusuna %52.2 “çok memnunum”, %32.1 “orta düzeyde memnumum” ve %15.7 oranında “memnum değilim” şeklinde cevaplar geldiğini söyledi. Bunun üzerine konuşan Helvacıoğlu; “Tabi biz %100 memnuniyet bek lemiyoruz. Öyle herkesi de memnun edemeyiz. Orta düzeydeki memnuniyet oranını araştıracağız. Neyi memnun etmemişiz? Yol mu, 153 mü, su servisi mi, emlak servisi mi, fiyatlar mı, cenazesi mi yolda kalmış? Hiç memnun değiliz kısmının da içini açmamız lazım. Bu şehirde yaşayıp da hiç memnun olmayan %15’lik bir kitle var. Bunun da derhal içini irdelememiz lazım. Toplamda %82’lik bir memnuniyet var ama bu bizi rehavete sokmamalı. Ben yarın olurum, olmam. Biz geçiciyiz burada ama Keşan Belediyesi kurumsal bir yapıya sahiptir. Kurumsal bir yapıda da halkına en iyi hizmeti vermenin çabası içindedir” dedi.
“EN BABAŞARILI HİZMET YOL VE KALDIRIM ÇALIŞMALARI”
İkinci soruda vatandaşlara sorulan “Keşan Belediyesi’nin yeni dönemde başarılı bulduğunuz hizmet veya hizmetleri sizce hangisidir” şeklindeki soruya katılımcılar, %46.4 ile (654 oy) yol ve kaldırım çalışmalarını ilk sıraya koydu. Şeffaf belediyecilik %16.4 (231 oy), mali disiplin ve tasarruf %12.9 (182 oy), altyapı çalışmaları %19.7 (278 oy), şehir estetiğine yönelik çalışmalar %30.2 (426 oy), çevre ve temizlik hizmetleri %28.4 (401 oy), kültür, sanat ve spor çalışmaları %18.8 (265 oy), gönül belediyeciliği %13.4 (189 oy), sokak hayvanlarına sağlanan hizmetler %10.3 (145 oy), ücretsiz cenaze hizmetleri %8.1 (114 oy) şeklinde oy aldı. 167 kişi ise (%11.8) bu soruya “yok” cevabı verdi.
Bu soru ve verilen cevapları değerlendiren Helvacıoğlu; “Aslında burada cenaze işleri öyle iyi gidiyor ki bunu yol ve kaldırım çalışmalarından öne koyacak kadar iddialı buluyorum. Şeffaf belediyeciliği de ona keza iddialı buluyorum. Çevre ve temizlikte de iyi gidiyoruz aslında. Kültür ve sanat bence en iyi olacaklarımızdan birisi. Sokak hayvanları konusunda Trakya’nın en iyisiyiz. Sokakta yaralı kedi ve köpek bırakmıyoruz. Yol ve kaldırım konusu zaten Keşan’ın ana sorunu olduğu için ondan vazgeçemiyoruz. Gönül belediyeciliği yani sosyal belediyecilik konusunda demek ki sadece benim çalışmam yetmiyor. Size bir mesaj var burada bana değil. Ben her cenazeye gidiyorum. Her insana dokunuyorum. İş yoğunluğunuzdan, halkımızı iletişimde sanki ihmal etmişiz. Burada tüm birimlerimizi tebrik ederim. Sadece bir eksiğimiz çıkıyor ortaya. O da beşeri ilişkiler” dedi.
“KEŞAN BELEDİYESİ YÖNETİMİNİN BİR SONRAKİ DÖNEMDE GÖREVDE OLMASINI İSTER MİYDİNİZ?”
Anketin üçüncü sorusunda sorulan “Vaat ettiği projelerin 3 yılda %70’i gerçekleştiren Keşan Belediyesi yönetiminin, bir sonraki dönemde aynı performans ile görevde olmasını ister miydiniz?” şeklindeki soruyu katılımcıların %63.5’i “evet isterdim” cevabını verirken, %22.32’ü “kararsızım”, %14.2’si ise “hayır istemezdim” şeklinde yanıtladı. Bu sonucu değerlendiren Helvacıoğlu, “Burada hedef olarak kendimi aldım. Kendi yöneticiliğimi de sorgulamam lazımdı. Bu iki taraflı bir soru. Hem siz müdürlerimizi hem de şahsımı sizlerin başında bir mesai arkadaşı olarak değerlendirdik. Bir dahaki dönemde de bizleri görevde görmek isteyenlerin oranı oldukça fazla. Biz bir takımız. Hepinize teşekkür ediyorum” dedi.
HELVACIOĞLU’NU BAŞARLI BULUYORUM DİYENLER %61.6
Anketin dördüncü bölümünde katılımcılara “Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu’nu ve Keşan Belediyesi yöneticilerini başarılı buluyor musunuz?” şeklinde soruldu. Katılımcıların %61.6’sı “başarılı”, %28.7’si “kısmen başarılı”, %9.7’si ise “başarısız” cevabını verdi.
Cevapları değerlendiren Helvacıoğlu; “Ne bu ankete katılan 1410 kişiyi tanırım, ne telefon ettim. 11 mahallede eşit davrandım. İyi bir yönetim yapıyoruz ki beni de mükâfatlandırıyorsunuz. Teşekkür ederim” şeklinde konuştu.
EN ÖNEMLİ SORUN; YOL KALDIRIM VE ÜST YAPI ÇALIŞMALARI
Anketin beşinci bölümünde “Sizce Keşan Belediyesi’nin öncelikle ele alması gereken Keşan ile ilgili en önemli sorun veya sorunlar hangileridir?” sorusuna ise %25.5 oranında yol, kaldırım, cadde ve sokak gibi üst yapı hizmetleri cevabı birinci oldu. Şehir içi trafik, ulaşım ve otopark hizmetleri seçeneği %20.2, çevre ve temizlik hizmetleri %19.2, imar ve şehircilik hizmetleri %14.2, sosyal hizmetler ise %13.1 oranında oy aldı. Bu sonuçları da değerlendiren Helvacıoğlu; “En çok memnun kalınan hizmet yol ama insanlar yine de yol istiyorlar. Yani enteresan. Hala bunu sorun olarak görüyor vatandaşlarımız. Doğru, mahalle araları, ana arterler, çarşının bitmediği zaten aşikâr. Çevre ve temizlik hizmetlerini düzeltmek bizim elimizde. Bu bir mesaj bize. Sosyal hizmetlerde sorun var ama iyileşme de var. Şehir içi trafik, ulaşım ve otopark ise evet bu sorun. Bunu sorun olarak biliyoruz. Düzenlemek için elimizden geleni yapıyoruz” dedi.
KEŞAN BELEDİYESİ’NDEN EN ÇOK SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN HABERDAR OLUNUYOR
Anketin son kısmında “Keşan Belediyesi’nin sağladığı hizmetlerden hangi iletişim kanallarıyla haberdar oluyorsunuz?” diye soruldu. Katılımcıların %48.4’ü sosyal medya cevabını verirken, SMS %36.2, yerel gazeteler %17.2, çevredeki vatandaşlarla sohbet ise %17.4 oy aldı. Bunun üzerine açıklama yapan Helvacıoğlu, şöyle dedi: “Zaman zaman her şeyi sosyal medyada yansıttığımızı söylüyorlar. Biz Keşan Belediyesi’yiz. Nerede ne yaptıysak paylaşıyoruz. Şeffaf belediyecilik budur. Herkese her şeyi yansıtacağız. Bizim yerel gazetelere daha çok önem vermemiz gerektiği mesajı ortaya çıkıyor. Dijital gazetecilik ortaya çıktığından dolayı yerel gazeteleri ihmal ettiğimiz anlamı çıkıyor. Yerel gazetelere yüzümüzü daha çok dönmeliyiz. Sosyal medya, dünyanın sonucu aslında. Sosyal medyamızda 100 bin civarında takipçimiz var. Keşan nüfusundan fazla takipçi sayısına ulaştık. Biz sosyal medyada bilgilendirme yapıyoruz. Bu şov değil bilgilendirmedir. Bizim işimiz bu. Halkımız da memnun.”
“SONUÇLARI MEMNUNİYETLE KARŞILIYORUZ AMA DERS ALIYORUZ”
Helvacıoğlu, anket sonuçlarının ardından yaptığı açıklamada ise; “1410 anketimizi neticelendirdik. Memnuniyeti sizlerle paylaştık. Biz sonuçları memnuniyetle karşılıyoruz. Ama ders alıyoruz. Hatalarımızı, eksiklerimizi, birim amirlerimizle ve personelimizle toparlayacağız ve çalışmalarımıza, görevimiz süresi içinde devam edeceğiz. Allah belediye personelimizden, çalışanlarımızdan, müdürlerimizden razı olsun” ifadelerini kullandı.