<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Sonay CAN</span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Enez Belediye Başkanı ve Belediye Başkanı Aday Adayı <b>Ahmet Çayır</b>, dün, Keşan FM’de yayımlanan <b><i>“Gündemde Öne Çıkanlar” </i></b>programına konuk oldu. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Yılmaz Özkaya </span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">ve <b>Mustafa Kabakçılı</b>’nın hazırlayıp sunduğu programın ilk bölümünde, özgeçmişi hakkında bilgi veren <b>Çayır</b>, daha sonra Enez’le ilgili birçok konuya değinerek, görüşlerini ortaya koydu. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Ahmet Çayır</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">, açıklamalarının en önemli bölümünde, Keşan-Enez Karayolu’nun iyileştirilmesi konusundaki projenin tamamlandığına dikkat çekti.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“KÜÇÜK YERDE SİYASET YAPMANIN ZORLUKLARI VAR”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">2009 seçimlerinde DSP (Demokratik Sol Parti)’den belediye başkanı seçildiğini, ardından CHP (Cumhuriyet Halk Partisi)’de devam etmesinin doğru olacağına karar verdiğinin altını çizen <b>Ahmet Çayır </b>şöyle dedi: <i>“Enez’de seçimi <b>Ahmet Çayır</b> üzerinden DSP’nin seçmen kitlesinin desteğiyle kazandık. Kavgasız-gürültüsüz bir seçim oldu. CHP’li Belediye Başkanı <b>Mustafa Sünnetçi</b></i> <i>de o sıralar biraz yıpranmıştı. Enez’e yeni bir sayfa gibi geldi ve Enezliler de bunu değerlendirdi. Ülkenin mevcut iktidar partisi ve mevcut belediye başkanına karşı girdiğim seçim çok zorlu oldu. Diğer adaylar da seçime dahil olunca, 24 oy farkla seçimi kazandım. Enez’de çok çalıştım. Belediye Meclisi’nde de ilk defa istisnai bir durum oluştu. AKP, 5 DSP 3 ve CHP de 1 üye seçildi. Şu anda başkan dahil DSP ve CHP ile 5 meclis üyemiz var. AKP de 5 üyeye sahip. Beraberlik halindeki oylamalarda benim 2 oyum olduğu için sıkıntı olmuyor. İstisnai durumlar hariç, başkanın oyu 2 oy sayılıyor. Küçük yerde siyaset yapmanın zorlukları var. Küçük yerlerde basına da gerek yok. Çünkü oralarda adeta herkes basın. Enez’de kahvelere çıktığınız zaman, bütün gündemi öğrenirsiniz. <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“ENEZ, TURİZMDE CANLANDIRILMAYA ÇALIŞILIYOR”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“Enez’de turizm adına çok güzel şeyler oluyor. Kişisel beklentilerimiz olmadan siyaset yapmaya çalışıyoruz. Yaşadığımız yerin, sahip olduğu değerlerinin farkında olarak, geleceğe dönük, sürdürülebilir bir yaşam, ekonomik olarak da, ilçede yaşayanların refahını artıracak, imkanlar sağlanmalı. Bu hizmetler, siyasetle geliyor. Ancak bu hizmetlerin gelebilmesi için kentteki bütün aktörlerin bir araya gelmesi gerekir. Saf ve temiz duygularla, herkesi bir araya getirip, kentimizi daha iyi bir noktaya taşımak için siyasete girdik. Ancak süreç içerisinde çok büyük sıkıntılar çektik. Bizim dışımızda bize Enez dışından kimse engel olmadı. Küçük kısır ve siyasi çekişmeler neredeyse 2 yılımıza mal oldu. Ben Edirne’de <b>Hamdi Sedefçi</b>’den daha fazla soruşturma geçiren bir belediye başkanıyım. Şikayetler muhalefet kanadından geliyor. Beni şikayet etmedikleri yer kalmadı. Bu kısır geçen 2 yılda sadece Enez-İpsala Karayolu’nu birlik-beraberlik içerisinde yaptık. Hep birlikte Ankara’ya gittik. Siyaset ayrımı yapmadık, STK’lar da destek verdi. İpsala-Enez <st1:metricconverter productid="36 Km" w:st="on">36 Km</st1:metricconverter>. Keşan’a mesafesi ise <st1:metricconverter productid="58 Km" w:st="on">58 Km</st1:metricconverter>. o yol zaten düz ve duble yol. Daha geniş ve rahat bir yol. <o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">KARAYOLUNUN İYİLEŞTİRİLECEĞİ MÜJDESİNİ VERDİ<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Daha sonra, Keşan-Enez Karayolu’na dikkat çeken <b>Çayır</b>, iyileştirme müjdesi verdi. <b>Ahmet Çayır</b>, sözlerini şöyle sürdürdü: <i>“<st1:metricconverter productid="12 m" w:st="on">12 m</st1:metricconverter>. Genişliğinde A1 standardına sahip, yeni bir yol iyileşirilmesi gündemde. 2014 yılında Enez-Keşan Karayolu’nun projesi bitmek üzere. Karayolları’ndan aldığımız bilgiye göre, Adilhan-Enez arası Saros Körfezi, yaz sezonunda 250 bin kişiyi ağırlıyor. Keşan-Enez Karayolu ise artık bu trafiği taşımıyor. Meriç-Uzunköprü arasında aynı sorun vardı. Genişletme çalışmasıyla bu sorun giderildi. Keşan-Enez Karayolu’nun ihalesini, Keşan-Gelibolu Duble Yolu’nun Keşan-İzzetiye Köyü arasını yapan firmanın kazandığını öğrendik. Keşan-Enez Karayolu’nun Keşan-Kılıçköy arasındaki 5 kilometrelik bölümünün bu kışa kadar yapılacağı öngörülüyor. Yolun tümü ise 2014’te bitirilecek. Bu durumu, Enez dışında yaşayıp, memleketi Enez’e gidip gelmek zorunda kalan bir kişi olarak çok önemsiyorum. Her yıl bu yolda ölümlü ve maddi hasarlı kazalar meydana geliyor. Bu yol, tarım ve turizm konularına çok kullanılıyor. Modern hayata yakışır bir karayolu standardına yakışır bir çalışmanın Keşan-Enez Karayolu’na gelmesi gerekir.” <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“AĞIR CEZADA YARGILANDIM”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Daha sonra haklarında, ağır ceza mahkemelerindekiler de dahil olmak üzere bütün davalardan beraat ettiklerinin altını çizen <b>Ahmet Çayır</b>, sıranın kendilerine geldiğini ve karşı davalar açarak, tazminat haklarını kullanacaklarını belirterek, şunları söyledi: <i>“Seçilmiş bir belediye başkanlığı, bu kadar kolay ve elinde delil olmadan suçlanmamalı. Gelin hep birlikte çalışalım. Enez’de yerleşik 4 bin nüfusumuz var ama yaz ayında 80 bin kişiye ulaşıyoruz. Bölgemiz, tarımsal sanayi ve turizm ile kalkınacak. Bu yatırımları kim yapacağı konusuna gelince elimizde Trakya’ya yönelik turizm planlama çalışmaları ve haritaları henüz bitmedi. Bölgenin ne amaçla kullanılacağı konusunda bölge işaretlendi ama sonuç alınmadı. Bölgemizde ayrıca sulu tarımla, ayçiçeği ve buğday yetiştirilmesi konusunda yeni tarımsal düzene geçilecek. Bölgemizin iklim yapısının değiştiğini son yıllarda çok iyi görüyoruz. Saros Körfezi hükümet tarafından açıklanan bölgesel teşvik kapsamında olduğu halde, planlama çalışmaları tamamlanmadığı için bun teşviklerden yararlanamamakta. Bu durum bölgemiz için büyük kayıp. Bize bir rol biçilmiş ama, bu alan üzerinde sürdürülebilir bir yaşam alanı inşa edemiyoruz. Ben Enez’in bir Bodrum ve Marmaris olmasını istemiyorum. Enez bir <b><Slow City-Yavaş Şehir></b> olabilir ama Enez’de durum çok farklı. Antik kent üzerinde yerleşim merkezi var. Ayrıca TOKi ve Çataltepe ile sahilde çeşitli imar yerleşimleri var. İlçe merkezinde 800 konut varsa sahilde 5 bin konut var. Bu bölgeleri ayırmak gerekiyor. Bizim bu konuda bir tespitimiz var. Bu konuda örnek olarak Seferihisar var. Araç trafiği de merkez için ayrı düzenlenmiş. Enez merkezi, sahip olduğu tarihi ve kültürel değer ile sakin şehir olmaya aday. <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“HAMZADERE BARAJI’NIN ENEZ’E FAYDASI YOK!”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Hamzadere Barajı’ndan söz edilirken, Keşan-İpsala ve Enez üçgenindeki bölgenin kastedildiğini ancak, söz konusu barajın Enez’e bir faydası olmadığını belirten <b>Çayır</b>, <i>“Hamzadere Barajı’nın Enez’in merkezine katkısı sıfır. 15 köyümüz de buradan faydalanamıyor. Bu yüzden de <b><Enez Yamaç Arazileri Sulama Projesi> </b>hazırlanıyor. Bu proje Meriç Nehri’nin ana kanalından alacağı suyu, on gözlü menfeze getirip, Çataltepe üzerinden Enez ve köylerdeki ovalara taşıyacak. Bizi bu proje kurtaracak. Hamzadere Trakya için önemli.” </i>dedi. <i> <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ’YLE İŞBİRLİĞİ YAPTIK”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Enez’in tarihi ve kültürel değerlerinin, İstanbul Üniversitesi’yle yapılan işbirliği sonucunda bir kitapta toplandığını kaydeden <b>Ahmet Çayır</b>, sözlerini şöyle sonlandırdı: <i>Enez’in sahip olduğu değerler tespit edildi. İlçenin 8 bin yıllık tarihiyle ilgili çalışmaları Prof. Dr. Sait Başaran tamamladı. Ainos isimli kitap hazırladı. Biz bu kitabı biz bastırıp dağıtıyoruz. İstanbul’u Roma’ya bağlayan <b><Via Egnatia Yolu></b> buradan geçiyor. Ayrıca Enez çift limanlı şehir olarak kullanıldığı için İpek Yolu ve Baharat Yolu kervanlarıyla gelen değerli eşyalar var. Enez bu anlamda bir dağıtım merkezi. İstanbul Üniversitesi Rektörü’nü ikna ederek bir proje hazırlattık. Üniversite’nin Enez Sahili’ndeki tesisleri 20 milyon TL maliyetle yenilendi. Üniversitenin akademik personeli bu sebeple Enez’i ziyaret etme olanağı bulacak. Üniversitenin Enez’e katkı sağlamasını istedik. Bu prestij kitabı hazırlandı. Tarihi gelişimdeki, bilgileri bu kitaba aktardık. Sonuçta <b><Enez, Doğal kültürel ve Turistik Güzellikleri> </b>adlı kitap ortaya çıktı. Kitapta Enez’deki 7 medeniyet içinde yer alan Osmanlı dönemine ilişkin veriler de var.”<o:p></o:p></i></span></p>