SONGÜL KONAR

Keşan’da alınan tedbirlerden sonra panik havası yaratıldığını söyleyen başkan Helvacıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Keşan’da karantina yok. Keşan’da olağanüstü durum da yok. Keşan’da bir kaset dolaşıyor, panik havasına sokmak için birçok kişinin veya kişilerin çabası olumsuz yönde zarar veriyor.”

“MAHALLENİZDEKİ BAKKALDAN, KASAPTAN, MANAVDAN ALIŞVERİŞ YAPIN”

Koronavirüsünü önleme tedbirleri kapsamında zorunluluk haline gelen, Keşan Hıfzıssıhha Kurulu kararlarını kamuoyuna duyuran Helvacıoğlu, “Bankalar Caddesi o kadar yoğun ki önlem almamız gerektiğini düşündük. Valimiz ile Kaymakamımızın başkanlığında kararlar aldık. Yoğun olan yerlerde trafiği ve yayayı azaltmak için tedbirler aldık. Panik havası ne hikmetse başka yerlere geldi. Saat 18.00’den itibaren Keşan Çarşı Merkezi olmak üzere uygulamalara başlandı. Trafiği azaltmak için çarşı merkezine az gelin, kendi arabalarınız ile gelmeyin, çarşıda çok yoğunlaşmayın. Mahallenizdeki bakkaldan, kasaptan, manavdan alışveriş yapın. Sadece bankalardan para çekecekseniz çarşıya çıkın. Eksi ya da artı önlemler üst üste binecek veya azaltılacak. Çarşı kalabalığını kontrol altına alırsak iki gün sonra gündüz bir mola verilebilir, detaylar yeniden gözden geçirilebilir. Bu devamlı kapanacak anlamına gelmiyor. Keşan’ a girişler yasaklandı anlamına gelmiyor. Trafik yoğunluğunun çok olduğu çarşı merkezinde, ana arterlerde, meydanlarda kümeleşmeyi önlemek için tedbirler aldık. Banka önlerini hafifletmek, araç sayısını hafifletmek istiyoruz. Önlem almazsak bu hastalığın yayılmasını nasıl önleyeceğiz” dedi.

“KEŞAN’DA OLAĞANÜSTÜ DURUM YOK”

Keşan’da panik haline gelen ve her yere yayılan ses kaydı ile ilgili konuşan Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Keşan’da karantina yok, Hastanelerde olumsuzluk yok. Bir kasette hastanemizin birinde korona vakası olduğu söyleniyor, öyle bir şey yok. Oradaki bir görevli şüpheli vakasıyla tedaviye girdi. Testi negatif mi, pozitif mi onu ölçmek için mücadele ediyoruz. Geçtiğimiz gün de hastanemizde 8 şüpheli vardı ama hepsi negatif çıktı. Panik yaptırmamak için söylemiyorum, bunun vebali var çünkü. Keşan’da olağanüstü durum yok. Biz önlem almazsak, olağanüstü durum olacak. Derdimiz halkımızın sağlığı. Derdimiz virüsü bir an önce yok etmek, kurtulmak. Banka önleri tıkış tıkış, marketler hınca hınç hastalık böyle önlenir mi? Aldığımız önlemler halkımızın sağlığı için.”

“ZORUNLU GIDALARIN DIŞINDA İŞYERLERİ GEÇİCİ OLARAK KAPATILACAK”

Zorunlu ihtiyaç dışındaki işyerlerinin virüsün yayılmasını önlemek amacı ile geçici olarak kapatılacağını vurgulayan Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Zorunlu gıdaların dışında işyerleri geçici olarak kapatılacak. Otel, lokanta, market, eczane, bakkal, kasap, manav, sağlık malzemesi satan yerler, temizlik malzemesi satan noktalar, tarım ürünleri satan yerler de açık olabilir. Açık olan yerlerin denetimi çok sıkı olacak. Gerekirse ceza yazacağız. Sokağa çıktığınızda, yaptığınız alışverişte mesafeli durmazsanız, vatandaşa da işletmeye de ceza kesilecek. Bunun önüne başka türlü geçemiyoruz. Keşan güvenilir bir yer, şu anda olumsuzluk yok. Bir hafta önce neyse, bugün de aynı. Sadece bir şüphelimiz var. Dün daha tehlikeliydi hepsi negatif çıktı. Bugün bir şüphelimiz var. Paniğe gerek yok, tedbir var.”

“HERKESE KORONA BULAŞMIŞ GİBİ DAVRANIN”

Denetimlerin bugünden sonra artacağını ifade eden Başkan Helvacıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Hastaneler mücadele veriyor, sağlık çalışanlarımızdan Allah razı olsun. Cumartesi günü kurulan halk pazarı kurulmaması için önlem aldık. Çok Amaçlı Pazaryeri Kompleksi’nde cumartesi günü Pazar kurulmayacak. İzzetiye’de ve Paşayiğit’te cumartesi günü semt pazarı kurulacak. Eski hastanenin otopark noktasında Cuma günü semt pazarı kurulacak. Salı, Çarşamba, Perşembe günü semt pazarları aynı yerlerinde kurulacak. Büyük pazarlarda tezgah açan esnaf o pazarlara odaları vasıtasıyla bölüşülecek, herkes sırayla o pazarlara gidecek. Pazar riskini büyük pazardan küçük pazarlara dağıtıyoruz. Pazaryerinde 15 yaşın altında çocuklu aile görülürse ceza yazılacak. 65 yaş üzeri zaten yasak. Çarşı merkezinde trafik kapatılacağı için, çarşıya yaklaşan veya çarşıya arabası ile gelen vatandaşlara da 5 tane ücretsiz otopark imkanı sağlıyoruz. Köy garajı, eski itfaiye alanı, eski devlet hastanesi yani müzenin yanı, Atatürk Ortaokulu bahçesi, Keşan Lisesi bahçesi ücretsiz olarak kriz boyunca vatandaşın hizmetine sunulacak. Sanayi sitesindeki dükkanlar ikinci bir emre kadar açık kalacak. Oto yıkama yerleri sosyal mesafeyi korumak kaydıyla açık kalacak. Bu çalışmaları çarşı merkezindeki yoğunluğu azaltmak için yapıyoruz. Şehir dışındaki işletmeler açık kalacak. Panik yok, sıkıyönetim yok. Sokağa çıkma yasağı, karantina yok. Belediyeden, emniyetten bilgi alın. Daha güzel, sağlıklı günler için işimize bakıyoruz, çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geçtiğimiz günlerdeki gibi önlem almazsak, evinizde kalmazsanız, daha tedbirli günler geliyor. Başka türlü başa çıkamıyoruz. Yazıktır, günahtır sizin sağlığınızın dışında ailenizi, komşunuzun da sağlığı önemli. Herkese korona bulaşmış gibi davranın. Herkes mesafesini korusun. Okullar tatil olduğundan dolayı, okullarda çalışan güvenlik görevlileri banka ve PTT önlerinde görev yapacak. Bizim de gönüllü ekibimiz var, bugün çalıştık ama yetemiyoruz. Vatandaşımıza sesleniyorum, sadece sıraya girin, sıranız gelince paranızı zaten alacaksınız. Ne olur dikkat edin. Gelen kişi sosyal mesafeler ile sıraya girsin, eve gidince elinizi yıkayın, kendinizi izole edin, sosyal mesafenizi koruyun. Bu virüsün aslanlar gibi üstesinden geleceğiz. Virüs bizden korksun. Bir panik ile virüsü üzerimize çekiyoruz. Denetimler bugünden sonra artacak. Sıkı tedbirler başlıyor. 65 yaş üzerindekilere ceza kesilecek. Kendinizi, torununuzu, sağlığınızı, devletinizi ve milletinizi seviyorsanız evde oturun. 65 yaş üzeri vatandaşa 3 bin 150 TL ceza yazılacak. Sosyal mesafeye uymayanlar ekipler tarafından uyarılacak. Başa çıkamazsak ceza yazılacak. Sosyal mesafeye uymayana da 392 TL ceza kesilecek. Bizler bunu vatandaşlar için yapıyoruz, vatandaşımız kurallara uysun diye. Sağlıcakla kalın.”