Erhan Başaran, geçtiğimiz haftalarda yaşanan su sorunuyla ilgili konuştu

Keşan Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürü Erhan Başaran, geçtiğimiz hafta evlerin musluklarından akan sularda yaşanan koku problemi nedeniyle açıklamalarda bulundu.

Erhan Başaran, geçtiğimiz haftalarda yaşanan su sorunuyla ilgili konuştu

Keşan Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürü Erhan Başaran, geçtiğimiz hafta evlerin musluklarından akan sularda yaşanan koku problemi nedeniyle açıklamalarda bulundu.

Medya Keşan
Medya Keşan
13 Temmuz 2021 Salı 09:57
Erhan Başaran, geçtiğimiz haftalarda yaşanan su sorunuyla ilgili konuştu

SONGÜL KONAR

Bazı vatandaşların sudan kaynaklı hastaneye gitti yönünde ki haberlere de açıklık getiren Başaran, ellerinde vatandaşların su sebebiyle rahatsızlandığını gösteren bir veri olmadığını söyledi.

Edirne Halk Sağlığı Laboratuvarı tarafından sürekli denetlendiklerini söyleyen Başaran, meydana gelen kokunun son yaşanan fırtına, yağış ve Kadıköy Barajından tarımsal sulama yapılmasından kaynaklamadığını söyledi.

“KİMYAGER ARKADAŞIMIZ HER GÜN ANALİZ ALIYOR”

İlçe Halk Sağlığı Müdürlüğü’nün şehrin çeşitli mahallerinden her hafta numune alıp Edirne halk sağlığı laboratuarına gönderdiğini Kaydeden Erhan Başaran: “Biz aslında sürekli denetlenen bir kurumuz. Bir sıkıntı olduğunda bize hemen haber geliyor ve tekrar numune alınıp sorunun geçip geçmediğine bakılıyor.  Hem iç denetim mekanizması oluşturuyoruz hem de İl ve İlçe Halk Sağlığı Müdürlükleri tarafından da devamlı olarak takip edilen bir kurumuz. Fırtına ve sağanak yağış olduğu zaman barajlarda bir karışıklık oluyor. Bizim barajdan su aldığımız hazne dip savak. Dolayısıyla bulanıklığın en çok yaşandığı yerden alıyoruz. Fakat bunlarla ilgili koruma yöntemlerimiz var. Kimyager arkadaşımız her gün analiz alıyor. Suyun bir bulanıklık değeri var. Bulanıklık değeri istenenin üzerinde ise biz suyun giriş vanasını kısıyoruz ve tek pompalık su alarak suyu daha çok dinlendiriyoruz. Kimyasal madde oranlarını fazlalaştırarak suyu arıtıyoruz ve Kumdere’ye yoğunluk veriyoruz. Halkla bulanık suyu buluşturmamış oluyoruz. Geçtiğimiz hafta yaşadığımız sıkıntıda Kadıköy Barajından tarımsal sulama yapıldı. Tarımsal sulamada kullanılan ana boru barajın altına döşeli. Kadıköy arıtma tesisine uzanan vanalar bu borudan itibaren ayrılıyor. Bize haber vermeden vanayı açtıklarında bir anda coşkulu su geliyor. Bu da ciddi anlamda bulanıklık oluşturuyor. Biz Kadıköy Barajı Sulama Kooperatifi yetkililerine vanayı açacakları zaman bize haber vermelerini söylüyoruz. Onlar suyu açtıklarında bulanık su gelmemesi için biz kendi vanamızı kapatıyoruz. Normalde Kadıköy Barajından bu sene tarımsal sulamaya su verilmiyor. Kaymakamlık ve Valilik kararı var. Fakat sulama kooperatifi maalesef belli zamanlarda suyu veriyor. Bize haber vermeden suyu açtıkları için ciddi anlamda bulanıklık yaşandı. Orada görevli arkadaşlar barajda dolaşıyorlar ama yine de bunu fark etmemiz biraz zaman alabiliyor. Bulanık suyun gelmesi yarım saat bile olsa müdahale şansımızı geciktiriyor. Dolayısıyla haberimiz olmadığı için gelen bulanık suya zamanında müdahale edemedik. Suda şehir şebekesine koku yapacak şekilde geldi. Vatandaşlardan birkaç gün çeşitli şikâyetler geldi. Kadıköy barajında şehre depolara giden terfi merkezimizden sürekli klorlama yapıyoruz. Klorlu suda da mikrop barınamaz. O koku olduğu zamanda bizim suyumuzda klor vardı. Suda mikrop birikmediği için de insan sağlığına zararlı bir durum söz konusu değil. Bir, iki gün yaşanan sorunu da atlattık. Sorun nasıl olabilir. Vatandaşlar uzun süre şehir dışına çıktığında geldiğim musluğunu açarsa borularda kalan su olabilir. Böyle dorumlarda vatandaşlar musluklarını birkaç dakika açık bıraktığında kokusuz suya kavuşacaktır. Bununla alakalı sudan kaynaklanan şikâyet olup olmadığı yönünde hastaneyi de aradım. Yaz aylarında İshal, bulantı, kusma gibi etkileri olan rota virüsü kaynaklı problemler olabiliyormuş. Kesip buzdolabına koyulan karpuz bile o mikrobu barındırıyormuş. Sağlıkçı değilim ama yaz aylarında sıcaklığın artmasıyla özellikle çocuklarda dondurma gibi ürünlerin tüketilmesiyle ishal şikâyetleri her zaman görülebilecek şeyler. Elimizde veri olmadan bunu suya bağlamanın doğru olmadığını düşünüyorum. İnsanların gönlü rahat olsun biz takipteyiz. Teknik arkadaşlarımızla arıtmamızı yapıyoruz. Kumdere’yi yaz ayalarında sürekli çalıştırıyoruz. Kadıköy arıtma tesisinden gelen su Kumdere’den gelen su ile karışıyor ve ortak bir şekilde şehre dağılıyor. Son zamanlarda farklı bir şikâyet duymadık. Bizim içme suyumuz gerçekten güvenilirdir. İçinde bir miktar alüminyum sülfat ve klor barındırdığı için insanlara içimi sert geliyor. İnsanların çoğu zaten hazır su içiyor. İşimizin ciddiyetinin bilincindeyiz. Koku problemi yaşandığında ben 24 saat, kimyager arkadaşım 48 saat uyumadı. Sürekli sorunun neyden kaynaklandığını öğrenmek için çalıştık. Tespit ettikten sonra da önlemlerimizi aldık. Ama şehrin şebekesi insanların damarları gibi. Bir kere o su bulaştığı zaman çıkması biraz alıyor. Dolayısıyla birkaç gün vatandaşlardan koku olduğu yönünde şikâyet aldık. İnsanlarımız rahat olsunlar. Suyumuz güvenlidir. Kimsenin elinde her hangi bir analiz sonucu olmadan böyle bir suçlama yapıp halkı galeyana getirmenin doğru olmadığını düşünüyorum. Vatandaşlarımız en ufak bir sorun olduğunda bizimle iletişime geçsin. Bizi aramaktan çekinmesinler. Hemen arkadaşlarımız şikâyet olan eve gidip oradan numune alıyor. Su konusu şehrin başka sıkıntılarına benzemiyor. Çok hayati bir durum. Teyakkuzdayız ve elimizden gelenin fazlasını yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol