SONGÜL KONAR

Toplantıda Keşan Belediyesi Meclis Üyesi Nehir Gergin de hazır bulundu.

“KEŞAN’DA KORONAVİRÜS VAKALARI DÜNYA VE TÜRKİYE ORTALAMALARININ ALTINDA”

Keşan’da koronavirüs vakaları hakkında sorulan soru üzerine konuşan Helvacıoğlu, “Keşan’da Koronavirüs vakaları Dünya ve Türkiye ortalamalarının altında. Vakalar Devlet Hastanemizde var. Edirne 1. Murat Devlet Hastanesi dolduktan sonra Keşan Devlet Hastanesi de pandemi hastanelerinin içine alındı. Keşan’da Korona Virüs’ten ölen kişi yok” dedi.

“BU DURUM BİZİ REHAVETE SOKMASIN”

Keşan’da Koronavirüs tedbirleri doğrultusunda Keşan Belediyesi’nin ve Keşan’daki kurumların iyi işler ve çalışmalar ortaya çıkardığının altını çizen Mustafa Helvacıoğlu, “Keşan, Enez, İpsala ve mücavir alanlarımızda Türkiye ve Dünya ortalamamızın vaka sayısı olarak çok altındayız. Bu durum sevindirici. Ancak bu durum da bizi rehavete sokmasın. Toplumumuz kurallara riayet ediyor. Önlemlerimizi artırmak gerekiyor. Önümüzdeki 1 hafta kritik bir süreç. Bulaşı sayısını mümkün olduğunca az tutmak gerekiyor. Bu nedenle herkes çok dikkat etmeli. Biz Keşan Belediyesi olarak semt pazarlarında ateş ölçerek vatandaşlarımızı içeri alıyoruz. Pazarcılarımız maske takıyor. 20 yaş altı gençlerimiz sokaklara çıkmıyorlar. 65 yaş üstü vatandaşlarımız da evlerindeler. Kurallara uymayanlara tavizsiz ciddi cezalar veriliyor. Polis ve Jandarma ekiplerimiz çok hassasiyetle çalışıyorlar. Şehirlerarası ulaşım durdu. Keşan’ın köylerine ulaşıma Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri izin veriliyor. Minibüs hatlarını Keşan’ın coğrafi yapısı çok geniş bir alana yayıldığı için kesmedik. Minibüsle ulaşım %10’a düştü. Sefer sayısı 93’ten 30’a düştü” dedi.

“ÇOK CİDDİ BİR İLAÇLAMA SEFERBERLİĞİNE GİDİLİYOR”

Keşan Kaymakamlığı’nda 8 Nisan 2020 Çarşamba günü gerçekleştirdikleri toplantı hakkında da sorulan soru üzerine bilgi paylaşan Helvacıoğlu, “Valiliğimizin organizasyonunda İl Özel İdaresi ve Belediye Kaymakamlığımızın başkanlığında dezenfeksiyon çalışmalarını artırdı. Marketler, bankalar, kamu kurum ve kuruluşları, sağlık kuruluşları, sokak ve caddeler ile apartmanlarımızı ilaçlama kararı aldık. Köyler ve beldeler de bu ilaçlamaya dahil oluyor ve çok ciddi bir ilaçlama seferberliğine gidiliyor. İlgili tüm kurumların ilaçlama ekipleri aynı havuzda toplanarak belirledikleri program dahilinde ilaçlama yapacaklar. İlaçlama tek noktadan yönetilecek” şeklinde konuştu.

Minibüslerin %60’ının geçtiğimiz süreçte yenilendiğini, geri kalanının da nisan ve haziran sonuna kadar yenilenme süresi olduğunu belirten Mustafa Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Şimdilik bu yenilenme süresini Nisan Ayı sonuna kadar olan araçlar için Haziran Ayı sonuna kadar erteledik.”

“KORONAVİRÜS ETKİSİNİ YİTİRDİĞİ ZAMAN HIZLI ŞEKİLDE ÇALIŞMALARIMIZA DEVAM EDECEĞİZ”

11 Nisan 2020’de görev sürelerinin 1 yılını dolduracağının altını çizen Helvacıoğlu, “İşlerimizi durdurmadık, planlamamızda ne varsa hepsini gerçekleştiriyoruz. Projelerimizin hepsinin planlamalarını sürdürüyoruz. Asfalt ve yol çalışmalarımızın, park çalışmalarımızın ve önemli büyük projelerimizin hepsini planlamalarını yaparak bu süreyi değerlendiriyoruz. Koronavirüs etkisini yitirdiği zaman hızlı şekilde çalışmalarımıza devam edeceğiz. Virüs gibi olumsuzlukların bizi durduramayacağını herkes görecek. Allah’ın izniyle bu işin de üstesinden geleceğiz. Nisan Ayı’nı da Korona mücadelesiyle geçireceğimizi öngörüyorum. Alınacak tedbirlerle ve kurallara uyulması halinde Mayıs’ta bu işin çok azalacağını düşünüyorum. Sadece kurumlara, hükümete devlete millete, STK’lara değil vatandaşa da görevler düşüyor. Sosyal mesafe ve hijyene büyük önem göstermeliyiz” dedi.

“ÜLKE GENELINDE AÇILAN KAMPANYAYA 1 MAAŞIMI BAĞIŞLADIM”

Belediyenin “Sen de Paylaş Keşan” adı altında yardım kampanyasıyla ilgili bilgi veren Mustafa Helvacıoğlu, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın kampanyası başladıktan sonra belediye kampanyamızı durdurduk. Ben de ülke genelinde açılan kampanyaya 1 maaşımı bağışlamıştım. Belediye olarak kampanyamızı durdurduğumuz gün 2 bin 600 eve ulaşmıştık. Bu başarılı bir çalışma oldu. 2 bin 600 eve Vefa Sosyal Destek Grubu’na toplanan paraların nasıl harcandığı, ne kadar gıda paketi alındığı ve ne kadarının kimlere teslim edildiği ile ilgili Kaymakamlığımıza liste halinde bilgi sunduk. Yardımda bulunan tüm vatandaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Özel kuruluşlarının yardımları ayrı şekilde devam ediyor. Özel kuruluşlarla birlikte bu sayı 4 bini bulur diye tahmin ediyoruz” şeklinde konuştu.

“VİRÜS BİTTİĞİNDE ÇARŞI DA BİTMİŞ OLUR”

Keşan Belediyesi olarak çalışmaya devam ettiklerini belirten Mustafa Helvacıoğlu, şöyle devam etti:  “Kunduracılar Çarşımızı 23 Nisan’da açmayı planlıyorduk ancak şu süreçte hedeflediğimiz tarihe yetişmeyeceği aşikar. Keşan’a giriş çıkışlarda sıkıntılar yaşanıyor. Üretim ve imalat noktasında sıkıntılar yaşanıyor. Personel eksikliği ilçeye geliş yapılamadığı için sıkıntı oluşturabiliyor. Altyapı ve taş döşeme işini 1 hafta içinde bitirmeyi planlıyoruz.  Üst yapı işi biraz daha sürecek gibi duruyor. Virüs bittiğinde çarşı da bitmiş olur. Olağanüstü bir durum yaşanıyor. Hedef 23 Nisan’dı. Ancak tüm dünyada hedefler şaştı. Bunu da vatandaşlarımızın anlayışla karşılayacağına inanıyorum.”

“KURALLARA UYARAK PAZARI BU HAFTA AÇACAĞIZ”

İlçede Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri açılan semt pazarlarının devam ettiğini geçen cumartesi günü halk pazarının kurulmadığını belirten Helvacıoğlu, “Bu cumartesi günü çok tedbirli bir şekilde halk pazarımızı yine Hıfzıssıhha Kurulu ve oda ile belediyenin kararıyla açılacak. Kurallara uyarak pazarı bu hafta açacağız. 20 yaş altı pazara alınmayacak, tezgahlar arasında mesafe olacak, seçmece yapılmayacak ve pazara tek giriş çıkış olacak. Köylü gelmediği için ulaşım sınırlamaları olduğu için pazara gelişlerde ciddi bir azalma olacaktır” dedi.

İlçede trafik ve banka önlerindeki kuyruklar konusunda alınan önlemlerin de çok ciddi bir yoğunluk azalmasını sağladığını ifade eden Mustafa Helvacıoğlu, “Okullarımızdaki bütün güvenlikçilerimiz sahaya indi” dedi.

“KARA GÜNÜ VE İYİ GÜNÜ DERNEK VE STK’LAR İYİ AYIRT ETMELİ”

Hava sıcaklıklarının artmaya başlamasıyla birlikte sokağa çıkışlarının artabileceğini ve Hıfzıssıhha Kurulu’nun bu konuda ek önlemler alabileceğini vurgulayan Helvacıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Tedbiri elde bırakmamalıyız. Evde kalma sürecinin uzamamasını istiyorsak şimdi sabırlı olup biraz daha evde kalmalıyız. Siyasi gündem peşinde olmamalıyız. Bugünler birbirimize gol atma zamanı olan günler değil. Kent Konseyi Başkanımız sahillerin MUÇEV’e verilmesiyle ilgili açıklama yapmış. Şimdi gündem bu değil. Bir olmalıyız, birlikte olmalıyız ki sağlıklı olalım. Gerek yoktu böyle bir açıklamaya. Önce sağlığımızı koruyalım. Kent Konseyi bugünlerde Koronavirüsle ilgilenmeli, belediyeye ve Kaymakamlığa yardım etmeli. Adı Kent Konseyi ve şu anda kentle ve sağlığıyla ilgilenmeli. Bu konseyin adı Saros kent konseyi değil Keşan Kent Konseyi. Ortalık yangın yeriyken gazetelere manşet olma derdinde olmamalıyız. Keşan’da STK’lar da alınan tedbirlere sahip çıkmalı. Eksik kalıyoruz. Siyasilerimizden derneklerimize kadar neredesiniz? Nerede SARDOS ve DOÇEK? Nerede Temiz Keşan? Nerede diğer kurumlar? Bir araya gelip liderler olarak Keşan’ı birlikte yönetmeliyiz. Belediyede bir kurul oluşturup Kaymakamlığımız kontrolünde çalışmalıyız. Biraz fazla kaybolduk. Keşan şu anda sadece belediye önderliğinde koşturuyor. Keşan sadece belediyenin değil. Kara günü ve iyi günü dernek ve STK’lar iyi ayırt etmeli. Keşan’ın bazı yöneticileri son durumda sınıfta kalıyor. Keşan sadece belediye ve kaymakamlıktan ibaret değil. Kurtuluş Savaşı gibi milli bir mücadele veriyoruz. Bazı muhtarlarımız da sınıfta kalıyor. Yoklar ortada. Birbirimize yardım etmeliyiz. ”