Keşan TSO, 2020 yılı bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi Başak: “Aldığımız geri bildirimler ile çalışmalarımıza yön veriyoruz”

Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Çalışan Birim Sorumluları, 2020 yılı faaliyetleri konusunda bilgilendirme toplantısı düzenledi.

Keşan TSO, 2020 yılı bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi Başak: “Aldığımız geri bildirimler ile çalışmalarımıza yön veriyoruz”

Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Çalışan Birim Sorumluları, 2020 yılı faaliyetleri konusunda bilgilendirme toplantısı düzenledi.

Medya Keşan
Medya Keşan
20 Ocak 2021 Çarşamba 08:26
Keşan TSO, 2020 yılı bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi  Başak: “Aldığımız geri bildirimler ile çalışmalarımıza yön veriyoruz”

SONGÜL KONAR

Dün, saat 11.45 sıralarında Keşan TSO Meclis Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıda 2020 yılında gerçekleştirilen Oda faaliyetleri ve Meclis hesapları konusunda kendi birimleri ile ilgili şu bilgilendirmelerde bulundular.

“TEKNOLOJİYİ VE YENİLİKLERİ YAKINDAN TAKİP EDEREK, ÜYEMİZE HİZMETE DÖNÜŞTÜRME GAYRETİNDEYİZ”

Genel Sekreter Erdem Başak, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası tüm birimleri ve birimlere bağlı personeli ile mesai kavramı gözetmeksizin üyelerine hizmet ürettiğini ifade ederek şunları söyledi: “Mart ayından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs tedbirleri kapsamında Kurumsal yapımız gereği fuar ve iş gezisi organizasyonlarımızı gerçekleştiremedik fakat eğitimlerimize, mesleki kurslarımızdan markalaşma çalışmalarımıza, gerek hibe gerekse sosyal projelerimizin yürütülmesinden seminer ve panellerimize, akreditasyon çalışmalarımızdan bölgemizin daha da gelişmesi adına yürüttüğümüz lobicilik faaliyetlerimize kadar tüm etkinliklerimiz hız kesmeden devam etmektedir. Keşan TSO olarak; teknolojiyi ve yenilikleri yakından takip ederek, bunları en hızlı ve verimli bir şekilde üyemize hizmete dönüştürme gayretindeyiz. Tabii bu hizmet aktarımı yoğun bir ekip çalışması gerektiriyor. Daha da önemlisi Yönetim Kurulumuz, Meclisimiz, personelimiz ve ilgili tüm çalışma organlarımızın uyum içinde çalışması bu verimli tabloyu ortaya çıkartıyor. Bu bilinç ile üyelerimizden ve meslek komitelerimizden aldığımız geri bildirimler ile çalışmalarımıza yön veriyoruz.”

Ticaret Sicil Müdürü İsa Yıldırıcı ise, “2018 yılından itibaren Tek Durak Ofis olarak hizmet vermeye devam eden sicil müdürlüğümüz 22 Aralık 2020 tarihi itibariyle Keşan Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından verilen Ticaret Sicil Tasdiknamesi, Merkez Nakli Belgesi (TSY md 111), İflas ve Konkordato Belgesi (4734 K. 10 md a ve b bendi) talepleri MERSİS üzerinden e-imzalı olarak verilmeye başlamıştır. Ticaret Sicil Kayıtlarımızda 1 Ocak 2020’den 31 Aralık 2020 döneminde müdürlüğümüze resmi yazışma girişi 188 olurken, gelen yazıların cevabı ve müdürlüğümüzde dışarı yapılan yazışmalar 801 adet olduğu görülmektedir. Yine aynı tarihlerde açılan firma sayısı 151 iken kapanan firma sayısı ise 78 olarak tespit ettik. Geçen yıl Ocak 2019 ile Aralık 2019 döneminde ise açılan firma sayısı 115 iken kapanan firma sayısı 81 olarak görülmektedir” dedi.

“KEŞAN TSO ÜYELERİNE EN KALİTELİ HİZMETİ VERMEK ZORUNDAYIZ”

Basın Yayın Sorumlusu Simay Kazan, Oda olarak Türkiye’nin ilk 10 odası arasında kalmayı hedef belirlediklerini vurgulayarak, “Kurumsal yapımız gereği; hiçbir gündem Keşan Ticaret ve Sanayi Odası personelinin üyesine verdiği hizmeti sekteye uğratmamıştır ve uğratmayacaktır. Oda üyelerimize en kaliteli hizmeti vermek zorundayız. Üye memnuniyet anketlerimizin analizlerinde de görmekteyiz ki; üyelerimiz odamız, odamız yönetimi ve personelinden %94 oranında memnuniyet duymaktadır. Bu sonuç, çalışma azmini daha da güçlendirmektedir. Oda faaliyetlerimizi basın bültenleri, dijital yayınlar ve diğer iletişim kanalları ile üyelerimize duyuruyoruz. Mart ayı içerisinde hazır hale getireceğimiz Aktif Rapor adlı 2020 yılı Faaliyet Raporumuzu da e-dergi olarak yayınlayacağız. Kurum olarak, tüm basın ve yayın kuruluşlarımıza eşit mesafede durup, kurum ile ilgili tüm haberleri titizlikle paylaşmaya çalışıyoruz. 2020 yılında odamız ve bölgemiz ile ilgili servis ettiğimiz 70 haberin yaklaşık 11’i ulusal basında yer almıştır” diye konuştu.

“BÖLGEMİZE DEĞERLER KATMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Halkla ilişkiler Sorumlusu Seda Havale, “Keşan Siğilli Bamyası’ Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından onaylanarak Coğrafi İşaret başvurusu tamamlanmıştır. ‘Keşan Mahmutköy Fasulyesi’ ve ‘Enez Çeribaşı Kirazı’ içinde çeşitli fiziksel ve kimyasal analizlerini yaparak Coğrafi İşaret başvurusunda bulunduk. Coğrafi İşaretini aldığımız ‘İpsala Pirinci’ içinde AB Tescili başvurusunda bulunduk. Odamızın Keşan Belediyesiyle ortaklaşa kurduğu Yöresel Ürünlerin satıldığı İzzeti İkram Pazarı kuruldu ve hizmet vermektedir. IPA-CBC Bulgaristan Türkiye Sınır Ötesi İşbirliği Programında Odamızın lider olduğu projemiz devam etmektedir. Lider olduğumuz projede Bölgemiz için akıllı harita oluşturulacak, bütçesi 475643,62 Euro ve 24 ay sürecektir. Odamız ve Keşan Belediyesi’nin Trakya Kalkınma Ajansı’na sunduğu istihdam ve eğitim odaklı 2.2 Milyon TL’lik hibe proje kabul edildi. ‘Yıl boyu üretim ve istihdam ile okula giden mutlu çocuklar’ projesinin 18 ay boyunca yürütülecek süreci başlamıştır. ‘Yıl boyu üretim ve istihdam ile okula giden mutlu çocuklar’ projesinin toplam bütçesi 2 Milyon 259 Bin TL, Bakanlıkça onaylanan katkı tutarı ise 1 milyon 700 bin TL olarak belirlendi” dedi.

“ODAMIZ SON DERECE HASSAS BİR ÇALIŞMA YAPISINA SAHİPTİR”

Oda Muamelat Birimi Sorumlusu Burcu Avcu, “Keşan Ticaret ve Sanayi Odası, Oda Muamelat Birimi, Oda bünyesinde kayıt gören, düzenlenen, terkin olan ve dosyalanan her türlü evrak, belge ve defterlerin muhafazasına yönelik işlemleri yürütmektedir. Oda Muamelat Birimi olarak 2020 yılında, 41 firmamıza kapasite raporu hazırlanmış, 47 firmamıza da iş makinası tescil işlemi yapılmıştır. Odamız Akreditasyon gereği gelen ve giden evrak ile resmi yazışmaların kaydı konusunda da son derece hassas bir çalışma yapısına sahiptir. Bu kapsamda 2020 yılında Odamıza 850 gelen evrak kaydı yapılmıştır. Buna karşılık odamızdan istenilen 279 evraka da cevap verilmiştir. Yine Odamız; Ticaret Sicil Müdürlüğü’nün 2020 yılı itibariyle açıklamış olduğu rakamlara göre 151 firmamıza yeni kayıt işlemi, 64 firmamıza da terkin işlemi yapmıştır. Meslek Komitelerimizin toplantılarının organize edilmesi, gündem belirlenmesi ve katılım oranlarının kaydedilerek ilgili komite başkanlarına raporlanması konusunda Oda Muamelat Birimimiz etkin çalışmalar yürütmektedir. Personelimizin Uyumu, kendi alanlarındaki bilgi ve becerilerinin üyelerimize hizmet açısından verimli sonuçlar doğurduğu kanaatindeyiz. Meslek Komitesi Toplantıları üyelerimizden geri bildirim alınması konusunda en önemli stratejimizdir. Bu açıdan bu toplantılara oldukça önem veriyor ve etkinliklerimizi bu bildirimler üzerine şekillendiriyoruz. Keşan TSO olarak üye bilgilerinin güncellenmesi ve güncel halde tutulması öncelikli görevlerimiz arasındadır” ifadelerini kullandı.

“2020 YILINDA TAHMİNİ BÜTÇE HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA %96 GELİR ELDE ETTİK”

Muhasebe Müdürü İlhan Dağhan, “2020 Yılındaki harcamalar ve bütçe, Meclisimizin yetkisi doğrultusunda gerçekleşmiş ve onaylanmıştır. 2020 Yılında Tahmini Bütçe Hedefleri doğrultusunda %96 Gelir elde eden Odamız, Meclisimizin yetkisiyle bu gelirin %85’ini Üyesine hizmete dönüştürmüştür. Odamız Muhasebe Birimi olarak 2020 yılında 2161 adet belge verme ve belge onay işlemi gerçekleştirilmiştir. 2020 Yılında da üyelerimizin ihtiyaç duydukları belgeleri Online olarak E-Belge sistemi üzerinden almaları sağlanmış, ayrıca Online Aidat Sorgulama-Ödeme sistemi entegre edilerek üyelerimizin pandemi sürecinde Odamıza gelmeden hizmet alma ve ödeme yapma imkanları oluşturulmuştur. 7256 Sayılı ‘Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’ kapsamında yer alan alacaklarla ilgili, Üyelerimizin Aidat ve Munzam Aidat Borç Asıllarını faizsiz olarak ve en fazla 6 taksit olacak şekilde yapılandırarak ödeme imkanı sunulmuştur” diye konuştu.

“1051 KİŞİYE MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ VERİLDİ ”

Akreditasyon Sorumlusu Kadir Can Tunç, şunları söyledi: “TOBB Akreditasyon Sistemi standartları ve iyi uygulama geliştirmeleri ile Keşan TSO Akreditasyon Sistemimizi ‘A Sınıfı Akredite Oda’ misyonumuz çerçevesinde geliştirdik. Kalite Yönetim Sistemi olarak ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 100002 Üye Memnuniyeti Sistemi denetimlerimizi başarılı ile tamamlayarak, Belgelerimizi yeniledik. Kalite Yönetim Sistemimize ilave olarak Edirne’de ki tüm kamu kurumları/kuruluşları içerisinde ilk olarak Keşan TSO olarak ‘Güvenli Hizmet Belgesi’ alarak, salgın sürecinde hizmetlerimizi ve faaliyetlerimizi yeni normal hayat şartları kapsamında düzenlemeye ve kendimizin ve Üyelerimizin sağlığını özenle korumaya hassasiyet gösteriyoruz.

KOSGEB

2020 yılı içerisinde 3 adet AR-GE, 8 adet Üretici ve 28 adet Hizmet sektöründe faaliyet gösteren Keşan, İpsala ve Enez ilçelerimizdeki toplam 39 Girişimcimiz ile bölgemize toplam 1.8 milyon TL hibe ve faizsiz kredi olarak finansal kaynak sağladık. Yeni girişimci desteklerimizin yanı sıra KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği ile Odamız faaliyet alanlarımız içerisinde ki bölgelerde Odamız Üyelerimizin işletmelerinde çalışmak üzere toplam 28 lisans ve 17 ön lisans mezunu toplam 45 üniversite mezunumuzu KOSGEB Destekleri ile bölgemizde istihdam sağladık. Diğer KOSGEB Desteklerimiz; Yurt Dışı İş Gezisi Desteği ile Odamız heyetimiz olarak Dünya’nın en büyük gıda fuarı olan Dubai’de düzenlenen “Gulfood Dubai Fuarını” Şubat 2020’de KOSGEB Desteği ile ziyaret ettik. 8 Odamız Üyesi firmamız KOSGEB Yurt İçi Fuar Desteği, 12 8 Odamız Üyesi firmamız KOSGEB Belgelendirme ve Patent Desteklerinden faydalandırdık. Mesleki Eğitimlerimiz; Galeri-58, Emlak-78, Hijyen-852, İlkyardım-63, toplam 1051.

Kişisel Gelişim ve Ticari Uzmanlaşma Eğitimlerimiz:

2021 yılında Dünya ve Türkiye Ekonomisi – Beklentiler Prof. Dr. Sadi Uzunoğlu

Finansal Okuryazarlık ve Mali Tablolar Analizi Eğitimi Prof. Dr. Burak Arzova

Sosyal Medya ve Online Reklam-Pazarlama Eğitimi Zeynep Koçyiğit

Temel Muhasebe Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Özgür Özdemir

Dış Ticaret ve E-İhracat Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Özgür Özdemir Nil Sirel Öztürk

Pazarlama, Satış ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Selin Küçükkancabaş

Kurumsal İletişim ve Hitabet Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin Baynazoğlu

Proje Hazırlama ve Yönetimi Eğitimi Öğr. Gör. Burcu Ören Özer

AB PROJELERİMİZ

• Odamız ortaklığında Haskovo/Bulgaristan’dan gerçekleştirilen ‘Sürdürülebilir Turizm İçin Bölgesel Turizm Markası’ – 75.000 EUR

• Odamız ortaklığında Burgas/Bulgaristan’dan gerçekleştirilen ‘Alternatif Turizm Çeşitleri’ – 85.000 EUR

• Mesleki Eğitime yönelik 2 adet AB Projemiz için başvurularımızı yaptık. İlki ön kabulü aldı ve ikinci ise değerlendirme aşamasında – 950.000 EUR

• Odamız ortaklığında Keşan Belediyesi işbirliğinde ‘İklimlendirme Uyum Hibe Programına’ başvurumuz yapıldı – 410.000 EUR”

Toplantının bitiminde, TSO Çalışan Birim Sorumluları tarafından, gazetecilere 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü nedeniyle hediye takdim edildi.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol