BÜLENT SAYLAM

Pandemi döneminde mali açıdan zorluk çektiklerini ancak 8 sigortalı çalışanını bu dönemde işten çıkarmayarak online eğitim aldırdığını dile getiren Yüksel Aras Engin, pandemide müşterilerine de online olarak cevap verdiklerini söyledi. Yüksel Aras Engin, pandemiden önce uzun bir sezona yayılan düğünlerin 2 ay gibi kısa bir sezonda geçtiğini ve kapasiteleri kadar müşterilerine cevap verdiklerini dile getirdi.

USTALARIN USTASI

1982 yılında 13 yaşındayken ustası Cevat Kuaför’de kuaförlüğe başlayan Yüksel Aras Engin, kendisini şöyle anlattı: “Ben Yüksel Aras Engin, Keşan'da Yüksel Kuaför sahibiyim. Mesleğe 1982 yılında 13 yaşında alaylı olarak çıraklığa başladım. Şu an Washington’da parlamenterlerin kuaförü olan gurur duyduğum ustam Cevat Kuaför’de 6 yıl çalıştıktan sonra 1988 yılında 19 yaşında kendi kuaför salonumu açtım. Mesleğimizin tüm zorluklarına rağmen işimi 40 yıldır severek yapıyorum ve sağlıklı oldukça da yapmaya devam edeceğim. Sadece Keşan'da 20’ye yakın kuaför salonu benim yetiştirdiğim elemanlarım benden ayrılarak kendi salonlarının işletmeciliğini yapmaktadır. 40 yılda yüzlerce kişiye istihdam sağlıyor olmak bile bu mesleği severek yapmam için gurur kaynağım oldu.”

MESLEK ETİĞİNE UYULMALI

Kuaförlük mesleğinin zorluklarını sorduğumuz Yüksel Aras Engin, şu sorunlarından bahsetti: “Tatil günlerinde bayramlarda herkes dinlenip tatil yaparken bizler geç saatlere kadar sürekli ayakta ve emeğe dayalı hizmet sektöründe çalışıyoruz bu da kolay değil. Bunun yanında bazı meslektaşlarımın meslek etiği ilkelerine uymaması güçlükle yetiştirdiğim kalifiyeli elemanlarımı ikna edip kendilerine transfer etme çabaları etik olmuyor. Ayrıca salonumdaki potansiyel müşterilerime davet mesajları göndermeleri, meslek etiği ve ahlakına maalesef uymuyor. Bunlar güzel şeyler değil meslek etiğine uyulmalı.”

PANDEMİ DÖNEMİNDE MÜŞTERİLERE ONLİNE HİZMET

Mali açıdan zorluk çektiklerini ancak 8 sigortalı çalışanını bu dönemde işten çıkarmayarak online eğitim aldırdığını dile getiren Yüksel Aras Engin, bu dönemi iyi yönettiklerini belirterek, sözlerine şöyle devam etti: “Biz Yüksel Kuaför ailesi olarak pandemiyi çok iyi yönettiğini düşünüyorum. Maske mesafe hijyen kuralına çok sıkı riayet ettik. Personelim asla örneğin birlikte yemek yemedi, buna izin vermedim.  Tüm meslektaşlarımın da bu kurallara uyduğunu düşünüyorum. Tabii ki tüm sektörler gibi bizim sektörümüzde pandemiden mali yönde olumsuz etkilendik. Örneğin 3 ay kadar kapalı kaldık. Hala kuaförlere çekinerek gelen insanlar var. Oysa kuaförlerin en güvenilir alanlar olduğunu bilim kurulu Mehmet Ceyhan hocamız bile bunu açıkladı. Çok şükür zorlu süreçten ben 8 sigortalı elemanımla birikimden yararlanarak kimseyi mağdur etmeden, eleman çıkartmadan geçtim. Bu süreçte ekibim online eğitimler aldı. Eğitimimizi yine de yarım bırakmadık. Pandemi döneminde müşterilerimize ulaşamadığımız için tabii ki online destekler verdik. Onlara küçük tüyolar vererek evde neler yapabileceklerini, onlara nasıl yardımcı olabileceğimizi duyurduk. Onlar da bundan çok memnun kaldılar ve yine saç bakımlarına evde devam edebildiler.”

‘HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK’ DİYORUZ

Normalleşme döneminde bu yaz sezonunun nasıl geçtiğini sorduğumuz Yüksel Kuaför sahibi Yüksel Aras Engin, sözlerine şöyle son verdi: “Bu yaz düğün sezonu maalesef umut ettiğimiz gibi olmadı. Düğünler ve mekanlar 1 Temmuz’dan itibaren başladı. Okulların açılmasıyla da maalesef sezon bitme noktasına geldi. Belirsizlik sebebiyle tüm düğünler 2 aya sıkıştırıldığı için kapasitemiz kadar cevap vermeye çalıştık. Pandemi öncesi gelin gruplarımız Mart ayında başlayıp Kasım ayına kadar devam ediyordu. Bu süreç olağanüstü bir durum, küresel bir sorun o yüzden ‘her şeyin başı sağlık’ diyoruz.  Tüm meslektaşlarımıza, müşterilerimize saygı ve sevgilerimi sunuyor; sağlıklı, mutlu, umutlu, güzel günlerin gelmesini diliyorum. Medya Keşan Gazetesine de sektörümüz adına teşekkür ediyoruz.”