Keşan Devlet Hastanesi Yöneticisi Nurettin Alparslan, dün yaptığı basın açıklamanda Devlet Hastanesi’nin, Kamu Hastaneleri Kurumu’nun, “Hedefle Yönetim İlkesi” çerçevesinde öngördüğü “90 Gün Çalışması” adı altında başlatılan uygulama hakkında bilgi verdi.

 15 AĞUSTOS’TA BAŞLADI

Kamu Hastaneleri Kurumu, İl Genel Sekreterlikleri’nin ve Merkez Yönetim Teşkilatı’nın koordineli çalışmaları sonucu kamu hastanelerine ilişkin bazı yeniliklerin 15 Ağustos itibari ile hayata geçirilmesinin hedeflendiğini kaydeden Alparslan,Bu anlamda üretilen proje bu hafta başından itibaren Keşan Devlet Hastanemize dahil olmuştur. Çalışmanın tamamlanma süresi 90 gündür. Bu nedenle çalışma <90 Gün Çalışması> olarak adlandırılmıştır. Bu proje kapsamında üç ana başlıkta bir dizi talimat gerçekleştirilerek kurumun amacına hizmet edecek, takip edilebilir, ölçülebilir bir çalışma yapılacaktır.” dedi.  

3 ANA HEDEFİMİZ VAR                   

Hastanenin hizmet kalitesini yükseltmek adına 90 günlük periyotlar ila daha dinamik bir yapı kazanmasının amaçlandığını belirten Alparslan, şunları kaydetti: “Daha etkin bir yönetişim, hasta memnuniyetini ve kamu hastanelerinde görev yapan sağlık çalışanlarının memnuniyetini artıracak adımların atılması olmak üzere üç ana hedefimiz mevcut. Bu çalışmanın sona ermesinin ardından yeni 90 günler başlayacak ve yeni çalışmalar hızla hayata geçecek.”

BİR DİZİ GÖREV VE SORUMLULUKLAR VAR

“90 Gün Çalışması”nın hem idari hem de tıbbi hizmetler olarak çok sayıda ve hemen başlanması gereken bir dizi görev ile sorumluluk aşamalarından oluştuğuna da değinen Nurettin Alparslan, idari hizmetlere örnekler vererek şunları söyledi: “Yaka Kartlarının Takılması, 90 Gün Çalışmasının Web Sitelerinde Duyurulması, Görev Tanımlarının Yapılması, Personel ve Hasta Tuvaletleri Ayrımının Kaldırılması, Hastane Resimlerinin Derlenmesi, Bebek Bakım Odalarının Kullanılır Durumda Tutulması, Çalışanların E-Posta Adreslerinin Bildirilmesi, Hasta ve Çalışanların Memnuniyet(sizlik) Sebeplerinin Araştırılması, Kabulde Selamlama ve Geçmiş Olsun Cümlesinin Standart Hale Getirilmesi, Taburcu Olan Hastaların Evde Ziyaret Edilmesi.”

Alpaslan, tıbbi hizmetler olarak adlandırdığı çalışmaları da şöyle anlattı: “Hasta ve Yakınlarına Taahhütlerin Deklerasyonu, Yoğun Bakım, Acil Servis Değerlendirme Raporu, Yaşlı ve Engellilere Yönelik Düzenlemeler, Laboratuvar Hizmetleri, Ameliyathane Değerlendirme Raporları”

AFYONKARAHİSAR’LA EŞLEŞTİK

Alparslan, Edirne Kamu Hastaneleri Birliği ile Afyon Karahisar Kamu Hastaneleri Birliği’nin eşleştiğini bu anlamda örnek hizmetlerin yapılması adına karşılıklı diyalog ve ziyaretlerin yakın zaman içinde başlayacağını da bildirdi.