Erikli sahilinde ikamet etmekteyken, diş ağrısı nedeniyle 19 Ağustos 2013 Pazartesi günü Keşan Devlet Hastanesi’ne başvuran bir vatandaş, “182 Hastane Randevu Merkezi’nden randevu alması gerektiği” cevabını alınca, gazetemize başvurarak şikayetini dile getirdi.

Bir aydır diş ağrısı çektiğini söyleyen vatandaş, ağrılarının artması üzerine Keşan Devlet Hastanesi Diş Polikliniği geldiğini belirterek, poliklinikteki yetkililerin kendisi ile ilgilenmediği, ayrıca ilgilenen yetkilinin ise kaba bir dil kullanarak 182 Hastane Randevu Merkezi’ni arayıp randevu alması gerektiğini söylediğini iddia etti ve “At arabası ile hurda topluyorum. Benimle ilgilenmeleri için illa zengin mi olmam mı gerekiyor?  Büyük bir ihtimal ile fakir olduğum için kimsenin yardımcı olmadığını tahmin ediyorum. Bir de yetkililere şunu sormak istiyorum. Fakir olduğumuz için yaşamayalım mı?” dedi.

HASTA HAKLARI: “DOKTORLARIMIZ ACİL BİR ŞEY OLURSA ANINDA MÜDAHALE EDİYOR”

İddia üzerine görüşlerine başvurduğumuz Keşan Devlet Hastanesi Hasta Hakları yetkilileri, şunları kaydetti: “Diş Polikliniğinde bir doktorumuz devamlı olarak acil hastalara müdahale ediyor. Fakat, 182’den randevu alınarak hizmet veriyoruz. Acil durumlar olduğunda anında tedavi sürecini başlatıyoruz. Fakat bazı vatandaşlar randevu almadan hemen gelip tedavi olmak istiyor. Biz durumu izah ettiğimizde ise kızıyorlar. Hiçbir personelimizin kaba bir dil kullanarak vatandaşa hizmet vermemesi sözkonusu değil.”

ALPARSLAN: “SORUN YAŞAYAN VATANDAŞIMIZ BANA GELSİN”

Keşan Devlet Hastanesi Yöneticisi Nurettin Alparslan ise kendisinin orada bulunma sebebinin vatandaşa hizmet etmek olduğunun altını çizerek, “Vatandaşlarımız bir sorun yaşadığında öncelikle bizimle paylaşırlarsa, eğer bir sorun varsa anında müdahale ederiz. Fakat vatandaşımız bana veya yetkili arkadaşlara durumu izah etmeden başka kurum ve kuruluşlara gidiyor. Bunun bir anlamı yok. Vatandaşımız haklı ise zaten ben burada gerekli işlemleri yaptırırım. Fakat durum böyle değil. 1 aylık bir diş ağrısını vatandaşımız acil olarak algılıyor, fakat bu doktorumuzun bileceği bir konudur. Eğer vatandaşın dediği gibi acil bir durum olsa anında müdahale ediliyor. Ben hastane yöneticisi olarak şunun altını çizmek istiyorum:  Madem böyle bir olay oluyor, neden 1 kat yukarıdaki bana veya yetkililere gelmiyor da 1-2 km uzakta başka bir kuruma gidip sanki yanlış bir şeyler varmış gibi anlatıyor?” dedi.

Ayrıca tüm personelin bu tür konularda çok duyarlı davrandığını vurgulayan Alparslan, vatandaşların da hastane personeline karşı saygılı olması gerektiğini belirterek, ayrıca hastane ile ilgili her türlü sıkıntıda mutlaka doğrudan kendisine başvurulmasını istedi.

ALO 182’NİN ÜCRETLİ

OLMASI, SİSTEMİN

İŞLEYİŞİNİ AKSATIYOR

Öte yandan, Alo 182 Hastane Randevu Sistemi’nin ücretli olması, sistemin işleyişini aksatıyor. Telefon ücreti ödemek istemeyen ya da buna imkanı bulunmayan vatandaşların, randevu almak yerine acil servislerine başvurma yolunu seçtiği de gözleniyor.