<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Sonay CAN</span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">ESTAB Teknik Danışmanı ve </span><span style="font-size:10.0pt;mso-bidi-font-size:12.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">Kadıköy Su Araştırma Merkezi Eğitmeni </span><b><span style="font-size:10.0pt;font-family: "Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">Savaş Yapman</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">, Saros Körfezi’ne, ESTAB (Edirne Saros Turizm Altyapı Hizmet Birliği) tarafından yaptırılması planlanan Saros Körfezi Yapay Resif Projesi’nde, önemli bir aşamanın daha hayata geçirilmek üzere olduğunu ancak, kısa sürede 70-80 bin TL bulunamaması halinde Keşan’ın tarihi bir fırsatı kaçıracağını söyledi. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">Yapman</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family: "Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">, dün, konuyla ilgili olarak gazetecilere yaptığı açıklamada, Saros Körfezi Yapay Resif Projesi kapsamında, dünyanın ilk tarihi su altı müzesini oluşturmak için harekete geçtiklerini ve projenin ön çalışmalarından sonra, ilk ayağı olan tarihi heykellerin denize indirildiğini, şimdi de sıranın gemi ve uçak batıklarının denizle buluşmasına geldiğini ifade etti. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">“SAHİL GÜVENLİK, GEMİ BATIĞI İÇİN BAŞVURUMUZU OLUMLU BULDU”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">Savaş Yapman</span></b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">, bu amaçla, Sahil Güvenlik Komutanlığı’na yaptıkları başvurunun olumlu karşılandığını, ancak, protokolün Edirne Valiliği’yle yapılması yüzünden, geminin Samsun’dan Saros Körfezi’ne getirilebilmesi için 70-80 bin TL maliyetin karşılanmasının, Keşanlılar’a bırakıldığının altını çizdi. <b>Yapman</b>, şunları söyledi: <i>“Proje kapsamında, dünyanın ilk tarihi su altı müzesini yapalım dedik. Bunun çalışmaları 2 yıl önce başladı. Ön çalışmaların ardından, tarihsel objeleri canlandıran bazı heykeller denize bırakıldı. Şu anda su altında bulunuyor. Öte yandan biz bu projede yer alan bir gemi ve uçağı batırarak denizin altına indirmeyi ve projeyi tamamlamayı düşünüyoruz. Bir yıldan beri çalışmalarımızı bu yönde sürdürüyoruz. Çanakkale Savaşları’nın en önemli objelerinden, Nusrat Mayın Gemisi’ne benzer bir gemi için Donanma’ya başvurduk. 2011 yılında Sahil Güvenlik Komutanlığı aracılığıyla yaptığımız başvuruya olumlu cevap verildi. Askeriyeden bir gemi bulunacak, Nusrat Mayın Gemisi’ne çevrilecek ve denize indirilecek. Bu talebimiz olumlu bulundu ve bir adet Sağlık Güvenlik Gemisi projemize tahsis edildi. Ancak bu gemi şu anda Samsun’da. Motorları ve diğer donanımları söküldü. Saros’a getirilmeyi bekliyor. Ancak burada bir sorunla karşılaştık. Sahil Güvenlik Komutanlığı, geminin devir ve teslimi ile ilgili protokolü Edirne Valiliği’yle yaptı. Gemi hazır, Samsun’dan alınması lazım. Geminin Samsun’dan Saros Körfezi’ne getirilmesi konteyner eşliğinde yapılacak. Bu da 75-80 bin TL bir maliyet gerektiriyor. Valilik ise bu maliyete karışmıyor. Yani geminin getirilmesi masraflarını karşılamıyor. Ben de <b>Savaş Yapman</b> olarak bunu kendi bütçemden karşılayamıyorum.”<o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">“FİNANSMAN İÇİN BAŞVURDUĞUM KURUMLARDAN OLUMLU YANIT ALAMADIM”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">Geminin Samsun’dan Saros Körfezi’ne getirilmesi konusunda, Edirne Valiliği’nin herhangi bir ödeme yapmaması yüzünden sıkıntı yaşadıklarına dikkat çeken <b>Savaş Yapman</b>, finansman bulabilmek için, bazı kurumlara başvuruda bulunduğunu ancak, olumlu bir gelişme kaydedilmediğini söyledi. <b>Yapman</b>, sözlerini şöyle sürdürdü :<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman""> “Finansman bulabilmek için Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası)’ya başvurdum. Ancak Yönetim Kurulu Başkanı <b>Mustafa Helvacıoğlu</b>, konuyla ilgileneceğini söyledi. O kadar. Başkaca bir gelişme sağlanamadı. Kendileri bölgemizden birkaç sponsor bularak da bizlere yardımcı olabilir. Çünkü bu proje bölge ekonomisine ve dalış turizmine katkı sağlayacak. Kendisi şu anda ABD’den selam ve sevgiler gönderiyor ama yapılacak bir iş olunca ortada yok!”<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">“BİRKAÇ GÜN SONRA SÜRE DOLACAK”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"">Tarihi bir fırsatın kaçırılmakta olduğuna dikkat çeken <b>Savaş Yapman</b>, sözlerini şöyle sonlandırdı: <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: "Times New Roman"">“ 2-3 gün sonra Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın Edirne Valiliği ile yapmış olduğu 20 günlük teslim alma protokolünün süresi dolacak. Vali <b>Duruer</b>’in bu konuyla ilgili olarak yetkili kıldığı tek kişi benim. Protokol valilikle yapıldığı için Keşan Belediyesi’nin bir maddi katkıda bulunmasına imkan yok. <b>Mehmet Özcan</b>’ın da bu açıdan eli kolu bağlı. Eskiden Mecidiye Sahili’nde bir tek dalış merkezi varken, yakın zamanda 5’e çıktı. Demek ki dalış turizmi gelişiyor. Bu durum Keşan’ın ekonomisine daha da katkı sağlayacak ama maalesef projenin gerçekleşmesi için bölgeden hiçbir maddi kaynak sağlanamıyor. Keşanlılar’ın harekete geçmesini istiyoruz çünkü kısa süre sonra Keşan büyük bir fırsatı kaçıracak.”<o:p></o:p></span></i></p>