Erel: “Spor, bir program dahilinde yapılmalı”

MURAT ARKAN

Erel: “Spor, bir program dahilinde yapılmalı”

MURAT ARKAN

02 Şubat 2017 Perşembe 01:42
Erel: “Spor, bir program dahilinde yapılmalı”

Keşan Akademispor antrenörü Eray Erel, düzenli yapılan egzersizin önemine vurgu yaptı. Spor yapmanın ve hareketli yaşamın aynı zamanda obeziteye karşı koruyucu olduğuna değinen Erel, “Egzersiz, haftada üç ila beş gün olacak şekilde, tercihen gün aşırı uygulanmalıdır. Spor programları kişiye göre değişmektedir. Kişiye uygun bir program dahilinde ve bir antrenör dahilinde yapılması daha çok fayda sağlayacaktır. Genelde yeni başlayanlarda üç günle başlanarak gün sayısı arttırılır. Haftada üç günün altındaki egzersizler kardiyo için yeterli olmaz. Beş günden fazla antrenmanlar ve aşırı yüklenme ise ortopedik sorunlara yol açabilir. Onun için kişinin hem sağlık durumuna uygun, kilosuna uygun ve yapabileceği kadar antrenman yaptırmak en önemli konudur.”  dedi.
HAREKETSİZ YAŞAM, OBEZİTEYE DAVETİYE ÇIKARIR

Hareketsiz yaşamın obeziteye davetiye çıkardığını söyleyen Erel, şunları belirtti: “Günümüzün ve ülkemizde yaşayan insanlarımızın en önemli sağlık sorunlarından biri de obezitedir. Obeziteye karşı en etkili silahlardan biri de spordur. Sadece spor yapmakla obezlikten kurtuluruz diyebilir miyiz? Hayır diyemeyiz. Yenilen yiyecekler hakkında bir diyetisyenden bilgi alınması diğer önemli konulardan birisidir. Hareketsiz yaşam, sporsuz bir yaşam obeziteye davetiye çıkarır. Bu soruna sebep olan en önemli faktörler aşırı ve yanlış beslenme, fiziksel aktivite yetersizliği ve hareketsiz yaşam olarak kabul edilir. Obezite genel olarak bedenin yağ kütlesinin yağsız kütleye oranının sağlığı bozacak ölçüde artmasıdır. Obezite sorunu yasayan kişiler spor yaparken eklemlere binen aşırı yük nedeniyle çeşitli eklem problemleri ve nefes darlığı gibi sorunlar da yasayabilirler.”

BİLİNÇSİZ YAPILAN SPOR, AMACINIZA ULASMANIZDA KATKI SAĞLAMAYACAKTIR

Yapılan her türlü spor hakkında bu konuda bilinçli olan kişilerden yardım alınmasına değinen Erel, sözlerini şöyle tamamladı: “Burada önemli olan sporun bilinçli yapılması, yardım alınarak ve yenilecek yiyecekler hakkında diyetisyen kontrolünde uygulanmasıdır. Kilo kaybı ve kilo kontrolü sağlama egzersizlerinin temeli kalp-damar sisteminin etkinliğini arttırmaktır. Egzersizin sekli, yoğunluğu, süresi, sıklığı kişiye özel ve çok dikkatli planlanmalıdır. Bilinçsiz yapılan spor amacınıza ulaşmanızda katkı sağlamayacaktır. Diyet ve spor her zaman hedefe daha kolay ve sağlıklı ulaşmak için birbirini tamamlayan iki unsurdur diyebilirim. Yürümek de dâhil olmak üzere her yapılan sporun bilinçli yapılması görüşündeyim. Örnek olarak yürüyüş yapmak, atletizm, birtakım zayıflatıcı egzersiz hareketleri, spor aletleri ile yapılan faaliyetlerin hepsi kilo vermenize yardımcı olabilir. Spora başlamadan önce konu hakkına bilgili kişilerden tarafından bilinçlendirilmeniz çok önemlidir. Aksi takdirde birtakım spor yaralanmaları ve spor kazalarıyla karşılaşabilirsiniz. Biz Keşan Akademi Spor olarak bünyemizde bulundurduğumuz antrenör, beden eğitimi öğretmeni, beslenme uzmanı ve konularında uzman stüdyo aktiviteleri eğitmenlerimizle bizi tercih eden üyelerimizi en doğru şekilde yönlendirmek için tüm enerjimizle çalışıyoruz.”

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol