<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;">AK Parti Keşan İlçe Başkanı </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;">Hakan Çevikel</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;"> tarafından açıklanan Kavşak Projesi’nin içinde yeralan ve </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;">MEDYA KEŞAN</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;"> tarafından kamuoyu gündemine taşınan </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;">“yan yol”</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; line-height: 12pt;">un kendilerini hak kaybına uğratacağını bir kez daha vurgulayan arazi sahipleri, kamuoyu ve ilgili kuruluşlara açık mektup yazdı.</span> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">“Tüm Kamuoyuna (İlgili Kamu Kurum Kuruluşları ve Siyasi Parti Yetkililerine)”</span></i></b><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;"> başlığıyla gazetemize gönderilen açık mektupta, Dörtyol Kavşağı yanındaki 122 numaralı imar adasında bulunan tüm parsellerin yola ulaşımları için gerekli imar yollarının mevcut olduğu ve bu yollarla ana yollara ulaşımın mümkün olduğu belirtilerek, açılması düşünülen yan yolun sadece bir kişiye fayda sağlayacağı ve diğer parsel sahiplerini mağdur edeceği vurgulandı.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Açık mektupta şu bilgi ve görüşlere yer verildi:<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">“KGM Karayolları 1.Bölge Müdürlüğünün 14.03.2014 yazısı ile Keşan-İstanbul-Edirne-İpsala Köprülü Kavşak projesinin Eylül-2013 tarihinde KGM'ce onaylandığı, Kavşağın projelendirilmesinde mevcut ve gelecekte yapılacak tesisler, topoğrafik durum ve geometrik standartlar dikkate alınarak hazırlandığı belirtilmektedir.<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">''<b>6001 sayılı Kanunun Karayolları güzergahının tespiti ile ilgili 19. Madde 1. Fıkrası gereği Belediye ve mücavir alan sınırları içinde kalan yerlerde imar planlarına işlenmesini belediye ve ilgili kuruluşlardan talep eder.''</b>denmesine rağmen Keşan Belediyesi imar sınırlarında kalan Köprülü Kavşak Projesi Hakkında Keşan Belediyesine resmi bir yazının gelmediği tarafımıza sözlü olarak bildirilmiş ve 11.03.2014 Tarihli Keşan Belediyesince onaylı imar durumu tarafımıza verilmiştir. Buradan <b>Proje hakkında yasal prosedürün uygulanmadığı</b> anlaşılmaktadır. <o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">122 ada Keşan Belediyesi imar sınırlarında olup <b>Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı imarı bulunan </b>parsel içinde ve yanında Karayollarından görüş alınarak onaylanmış imar planları mevcut olup <b>122 Adada bulunan tüm parsellerin yola ulaşımları için gerekli</b> imar yolları <b>Tekstil Sokak - Servis Sokak - Çekirgekırı Caddesi ile ana yola çıkışları vardır.</b><o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Keşan Belediyesinden aldığımız projenin mevcut aplikasyonundan açıkça görülen;<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Kavşak projesi içinde Kuzey Yan Yolu adında <b>KAMU YARARINA OLMAYAN, </b>sadece halen faaliyette olan TEKZEN'in ve Tekstil Fabrikalarının Parsel Sahibine Keşan Edirne Karayolu yönünde kavşak başlangıç çizgisine yakın mevzuata aykırı<b> çıkış sağlama amacı</b> olduğu açıkça görülmektedir. İlgili parselin mevcut imar yollarının açılması halinde ulaşımı mümkündür. Ya da tam karşısındaki emsal Migros'ta olduğu gibi ilgili parselin yan komşusu Tredaş'a ait arsadan yeterli küçük bir arsa alınarak Keşan-Edirne yönünde çıkış sağlanabilir.<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Köprülü Kavşak projesi içinde olan Kuzey Yan Yolunun</span></i></b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;"> <b>projeden çıkarılmasını, yapılacak kamulaştırmanın KAMU YARARI OLMADIĞINDAN iptal edilmesini</b>,<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">122 Adada olan Çetin Maltepe ve Hissedarları, 55, 56, 79 parsellerine Mevcut İmar Planındaki kazanılmış haklarına zarar verdiği açıkça görülmektedir ve bu parsel sahiplerinin İstanbul Keşan istikametinde yan yol talepleri yoktur.<o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">İpsala - Keşan - Yenimuhacir istikametinde yolun her iki tarafında birçok tesis faaliyette olup<b> </b>yapılan yol ve kavşaklarda<b>sadece 122 Adada Çetin Maltepe ve Hissedarları, 55, 56, 79 parselden geçirilen Kuzey Yan Yolunun Köprülü Kavşak projesine eklenmesi, yolun iki yönünde bulunan emsallerinden farklı uygulama olup, Anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır.<o:p></o:p></b></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">KAMU YARARI OLMAYAN</span></i></b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;"> Kavşak Projesine eklenmiş <b>mülklerimize zarar verecek</b>, <b>mevcut imar haklarımızı zarara uğratacak,</b> zaten kavşakta mevcut olan <b>İstanbul Edirne </b>yönüne ikinci bir yol olarak aynı kavşak üzerinde <b>yapılmak istenen Kuzey Yan Yolunun</b> iptal edilerek bu durumun düzeltilmesini,<b><o:p></o:p></b></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Köprülü Kavşak projesi içinde olan Keşan-Gelibolu-Çanakkale yönüne yapılacak üst geçitli yolun Edirne Gelibolu-Çanakkale yönünde olduğu gibi; başlangıcının İstanbul geliş yolu orta kısmından yapılarak sola Keşan Gelibolu yönüne dönecek şekilde projede düzeltilmesi halinde <b>122 Adada Çetin Maltepe ve Hissedarları, 55 parselin mağduriyetlerinin ortadan kalkacağı </b>hususunu,<b><o:p></o:p></b></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">İpsala - İstanbul - Keşan - Edirne Kavşağındaki kazaları azaltan ve trafik akışını hızlandıracak projenin bir an önce<b>mağduriyetlerimiz, hak kayıplarımız giderilecek şekilde düzeltilerek uygulanması</b> bizimde arzumuzdur.<o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Kavşak projesinin hazırlanmasında ve onaylanmasında emeği geçen Siyasi Parti Yetkililerimiz, Bakanlarımızın ve ilgili tüm kuruluşların (Keşan Belediyesi - Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü - Karayolları Genel Müdürlüğümüzün) bu durumu düzeltecekleri inancımızla dava açma haklarımız saklı kalmak üzere tüm kamuoyunun bilgisine sunarız. 15.03.2014 <o:p></o:p></span></i></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 12pt;"><b><i><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">122 Ada Mağdur Parsel Sahipleri”<br /> <br /> <br /> <br type="_moz" /> </span></i></b></p>