2008 model Toyota marka otomobilim 224 bin kilometredeyken, motorun iç akslarında arıza meydana geldi. Piyasada 500 TL bedelle değiştirilebilecekken, “2 yıl ve sınırsız kilometre garantisi” verdiği için, Toyota Kale Keşan Servisi’nde 18 Nisan 2012 tarihinde 1570 TL ödeyerek değiştirttim.

Aynı servise Kasım 2012’de 260 bin bakımına gittiğim zaman aynı parçalar yine arızalı çıktı. Servis yetkilileri, garanti kapsamında olduğunu söyledilerse de, firmanın genel müdürlüğünde bu konuda yetkili olanlar, garanti kapsamına sokulamayacağını bildirdiler. Toyota Kale yetkililerinin tüm iyi niyetli yaklaşımına rağmen, parçaların garanti kapsamında olduğu, üst yönetime kabul ettirilemedi.

Bu konuda Tüketici Hakları Hakem Heyeti nezdinde girişimde bulunacağım. Ancak, yine de buradan sormak istiyorum: Yetkili servislerin verdikleri “garanti”, garanti değil midir? Genel müdürlüklerin keyfine mi kalmaktadır? Öyleyse, burada bayilik ve servis hizmeti veren firmalara bu kadar yatırımı neden yaptırıyor ve hem onları hem bizleri mağdur ediyorsunuz? Ben piyasada 500 liraya değiştirebileceğim parçalar için, o zaman neden 1570 TL ödedim?

Toyota Genel Müdürlüğü’nün bu soruları yanıtlamasını istiyor, işi gereği ayda yaklaşık 20-30 bin kilometre araç kullanan bir müşteri olarak, yasal haklarımın peşinde olacağımı bildiriyorum.

                                                            

                                                                                                                      Ahmet ONGUN