BÜLENT SAYLAM
35 bin KM’de olan 1986 model Renault marka arabasını aldığı günden itibaren gözü gibi baktığını söyleyen Bakır, “Baba mesleği olan bir tutku bu. Klasik arabalara karşı özel bir ilgim var. 1986 yılı bu araba da klasik araba sınıfına giriyor. O dönemin özelliklerini yansıtıyor. Tarih bu şekilde günümüzde de yaşamış oluyor” dedi.
REANULT 12 TX TARİHİ
Türkiye’ye Oyak işbirliğiyle 1971 yılında gelen 1980’de Fransa’da üretimi durdurulan Renault 12’nin (Renault 12 TS, TX, TSW) modellerinin üretiminin sona ermesiyle yine Fransa tasarımı olan Toros, R12 modelinin geliştirilip günün koşullarına göre modernleştirilmiş otomobil modeli. 1989 yılında tasarlanmış ve 89 yılı ikinci yarısında da piyasaya sürülmüştür. Türkiye yerli araç piyasasında, Renault’ a rakip firmaların ürettikleri araçlara Türkçe isimler konulmasının ardından (Tofaş Murat-Şahin-Kartal-Doğan gibi), Oyak Renault, diğer firmalarla rekabet etmek adına, ihtişam, dayanıklılık ve yüksek çekiş gücünün simgesi olarak Türkiye’deki Toros Dağları’nın adını, bu yeni modele vermeyi uygun bulmuştur. Aynı zamanda Renault 12 modellerinin müşteri kitlesine kanıtlamış olduğu sağlamlık ve güven duygusunu, yeni çıkan modelde Türkçe isim kullanarak pekiştirilmesi ve Renault’nun yeni ürün yelpazesinden (R9-11-21-25) bu yolla satış payı alması hedeflenmiştir. Arjantin’de Toros modelinin aynı 1990-1991 yılları R12 GTL adıyla, yine Toros tamponlarıyla tekli far ve aksesuar farklılıklarıyla 94 yılına kadar farklı modellemelerle (TL-GTL-BREAK(SW)) satılmıştır.





