HÜSEYİN ÜNSAL YÜCEL

Hüseyin Sarp Öztürk, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) zorunlu trafik sigortası için kısa ve orta vadede uygulanacak yeni yol haritasını açıkladığını bildirdi.
Öztürk, toplantıya Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, ve Sigorta Acenteleri İcra Komitesi Başkanı Levent Korkut ve SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu’nun katıldığını kaydetti.

Hüseyin Sarp Öztürk, trafik branşının sigorta şirketleri, eksperler, acente, tahkim gibi ana başlıkları içinde bulunduran geniş bir alanı kapsadığını belirterek, “Ülkemizin otoyol altyapısı yapılan yatırımlar ile gelişmiş ülkeler seviyesine gelmiş durumdadır. Kaza frekansına baktığımızda son 5 yıllık periyotta altyapının ve denetimlerin etkisiyle ciddi azalmalar olduğu gözlemlenmektedir.Trafik sigortası için yeni bir yol ayrımına gelindi. Yapısal sorunların çözülmesi adına 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak sistemine geçilecek. 7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanlara çok iyi sürücü diyerek 8.basamak yapısı uygulamaya konulacak olup, Aynı şekilde çok riskli basamak olarak kamuoyunda ‘trafik canavarı’ olarak adlandırılan sürücüler içinde ‘0’.Basamak  oluşturularak iyi sürücüler için %50 ye varan indirim oranı sağlanacak ve kötü sürücüler için % 200 sürprim uygulanacaktır. Bu uygulama sayesinde riskli sürücüler sistem tarafından ayrıştırılarak ciddi bir  farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca kötü sürücüler için psiko-teknik değerlendirme, zorunlu eğitime tabii tutulma ve sürücü belgesine geçici süre ile el koyma gibi yaptırımların da uygulanması gündemdedir.Burada net amaç 26 milyon araç sahibinin sigorta primlerinde düşüş sağlanmasıdır. Orta vadede en önemli hedef penetrasyonun arttırılması. Bu şu anlama gelmektedir. 26.1 milyon aracın olduğu ülkemizde ne yazık ki 5.1 milyon aracın trafik sigortası yok. Mevcutta sigortalılık seviyesi %80 seviyelerinde. Traktör ve motosiklet  hariç sigortalılık oranı ise %92. Toplam hedef ise yapılacak değişiklikler ile seviyeyi  %95’e çıkarmak. Böylelikle toplam prim üretimine ilave olarak 6.9 milyar TL tutarında bir artış olması hedeflenmektedir. Ayrıca orta vadeli hedefler içinde tahkimde ödeme ve dosya sürelerinin kısaltılması adil ve yeksenek kararlar alınması, teknolojik çalışmaların iyileştirilmesi, tahkim mevzuatının güçlendirilmesi ve alternatif yargı yolu olması sebebiyle yargı yükünün azaltılması da planlanmıştır” dedi.
POLİÇE İPTALLERİNDE 15 GÜNLÜK SİGORTALAMA SÜRESİ KALKIYOR

Poliçe iptallerinde asgari acente komisyonunun 32 TL’den 100 TL’ye yükseltileceğinin açıklandığını ifade eden Öztürk, “Bu iyileştirmenin biz acentelere ufakta olsa bir katkı sağlayacağını düşünüyorum. Tabii ki yeterli değil ama iyileştirilmesi gelecek adına umut  verici . Araç satışlarında mevcut poliçenin 15 gün daha koruma sağlaması uygulaması sona eriyor. Böylelikle 15 günlük koruma sürecinde meydana gelen kazalarda hukuki sorumluluklara ilişkin tereddütlerinde ortadan kalkması planlanmış olup yeni araç alan vatandaşlarımıza araç alımından hemen sonra beklemeksizin trafik poliçesi düzenlenmesi zorunluluğu geliyor.  24 saat aktif çağrı merkezi ile de kaza tespit tutanağı doldurulması desteği ve mobil kaza tespit kaza tutanağı kullanımının yaygınlaştırılması ise artan acente iş yükü bakımından çok olumlu bir gelişme. Ayrıca trafik sigortası sicil belgesi uygulaması ile ticari araç sürücülerinin ticari segmentteki  araçlarıyla ağır kusurlu olarak kazaya karışmaları halinde kaza yapan sürücünün rehabilite edilmesi ve filoların artan maliyetlerinin de düşürülmesi planlanmaktadır. Sigortanın muhakkak acenteden alınması gerekli. İhtiyaç halinde satın alınamayacak tek şeyin sigorta olduğunu hatırlatmak isterim. Bizler acenteler olarak her zaman değerli sigortalılarımızın en zor süreçlerinde yanındayız ve olmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.