Anıl Çakır, eğitimin sorunlarına dikkat çekti:

“Bir eğitim-öğretim yılı daha sorunlarla başladı”

ERDOĞAN DEMİR

CHP Keşan İlçe Başkanı Anıl Çakır, yeni başlayan eğitim öğretim yılı nedeniyle eğitim sorunlarına dikkat çeken bir açıklama yaparak, Keşan’daki okulların durumlarından bahsederek, burada yaşanan sorunların çözüme kavuşturulması gerektiğini belirtti.

Çakır, sorunlarla, bir eğitim-öğretim yılının daha başladığını belirterek “Keşan’da depreme dayanıklı olmadığı için yıkılan okullar da var. Bu nedenle bazı okullar ikili öğretime geçti. Bu durum çok sıkıntılı ve 21’inci yüzyılda Türkiye’ye yakışmayan bir durumdur. İtibardan tasarruf etmeyenler nedense çocukların geleceğinden tasarruf etmeye çalışıyorlar. Atama yapılması gereken öğretmen açığı bulunan okullarımız var. Bir an önce bu sorunlarının çözülmesini hatırlatıyoruz, sorunlarının takipçisi olacağımızı ifade ediyoruz.” dedi.

ATATÜRK KADIN ERKEK EŞİTLİĞİNE DAYALI BİR EĞİTİM POLİTİKASI UYGULADI

Ulu Önder ve Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün Eylül 1924’te Samsun’da öğretmenlere hitaben “Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum halinde yaşatır veya bir milleti kölelik ve sefalete terk eder” diye konuştuğunu belirten Çakır, “Bilimsel ve laik, fırsat eşitliğini içeren, öğretmenleri yücelten, kadın-erkek eşitliğine dayalı milli bir eğitim politikasını, kurucusu olduğu cumhuriyetimizin temel özelliklerinden biri kılan Ulu Önder Atatürk, bu alandaki zaferleri, ekonomik zaferlerle birlikte ülkemizin gerçek kurtuluşunu sağlayacak en doğru yol olarak görüyordu.” şeklinde konuştu.

TÜRKİYE’NİN 5 TEMEL SORUNUNDAN BİRİ EĞİTİM

Çakır, bugün Türkiye’nin beş temel sorununun ilk sırasında eğitim yer aldığını belirterek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Eğitim alanındaki yanlış politikalar, öğrenci ve ailelerin daha iyi bir gelecek hayalini yok etmiş durumda. Dünya Ekonomik Forumu’nun yayınladığı ‘Eğitim Kalitesi 2018’ raporuna göre Türkiye 137 ülke arasında 99. sırada yer alıyor. Toplam 98 ülke çocuklarına bugün ülkemiz çocuklarının aldığı eğitimden daha nitelikli bir eğitim sunuyor. Öğrencilerimizin, Uluslararası PİSA değerlendirmeleri, OECD ortalamasının gerisinde bulunuyor.

Türkiye, vakit geçirmeksizin eğitim politikalarını Atatürk ilke ve devrimleri, cumhuriyet değerleri ışığında çağdaş, demokratik, laik, bilimsel ve eşitlik ilkesine dayalı bir anlayışla yeniden yapılandırmalıdır. Bu bağlamda niteliksiz eğitimin ve beyin göçünün temelinde demokrasi eksikliği ve üretime dayalı olmayan ekonomi politikaları olduğu da unutulmamalıdır.”

İKTİDAR ÖĞRENCİLERİN YURT SORUNU İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA YAPMIYOR

Geçen yıl birçok öğrenci parklarda, banklarda yattığını ve bunların ivedilikle çözülmesi  gerektiğini belirten Çakır, konuşmasına şöyle devam etti: “Ama ne yazık ki iktidar partisi başka şeylerle uğraşıyor. Türkiye’nin temel sorunlarına eğilmeyen bir iktidar partisi görüyoruz. O yüzden yerel seçimle birlikte Türk insanı hak ettiği değeri görmeye başlayacak. Buna öncülük eden de CHP’li kadrolar olacak. Edirne’de ilçeler ve beldelerle beraber merkez dahil olmak üzere 16 belediyenin tamamını biz alacağız. Buna inanıyoruz ve yapacak gücümüz de var. Halkımızdan da bu motivasyonu alıyoruz. Ondan sonra da önümüzdeki ilk genel seçimde sandıkta gereken neyse onu yapacağız”

ÖĞRETMENLERİMİZ YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA BÜYÜK SORUNLARLA GİRİYOR”

Çakır, eğitimin en önemli bileşeni öğretmenlerimiz de yeni eğitim- öğretim yılına büyük sorunlarla birlikte girdiler diyerek açıklamasını şöyle tamamladı: “Özlük hakları yok edilen, partizan baskılara maruz kalan öğretmenlerimiz, liyakat ve ehliyet esasının kalktığı bürokraside görevlerini ifa edemez hale getirilmişlerdir. Bunca engele rağmen onurla mesleğini icra eden öğretmenlerimize şükran borçluyuz. Bu duygu ve düşüncelerle tüm öğrencilerimize yeni eğitim yılında başarılar diliyor, 2023-2024 eğitim öğretim döneminin 21. Yüzyılın bilimsel gerçekliğine uygun geçmesini temenni ediyorum.”

Editör: BÜLENT SAYLAM