AYGÜL KONAR
Ancak tüketiciler, ikinci el araç alırken belli sorunlarla karşılaşmakta. Bunların başında da sıfır araçlarda ‘değişen ve boyalı parça’ gelmekte.
Keşan Oto Galericiler Sitesi Başkanı Göksel Aktaş, son günlerde sıklıkla karşılaşılan sıfır araçlarda ‘değişen ve boyalı parça’ şikâyetlerine dikkat çekerken, vatandaşları aldıkları araçları ekspertizlere götürmeleri konusunda uyardı.
Vatandaşların ikinci el otomobil almadan önce sanayide ustaya veya ekspertize götürdüğünü veya bir sözleşme yapıldığını söyleyen Aktaş, sonrasında boyalı ya da değişen parçalardan haberi olmayan alıcıların birçok sorun yaşayabildiğine dikkat çekti.
“VATANDAŞ, EKSPERTİZ RAPORU ALMADAN SIFIR ARAÇ ALMASIN”
Kilometrelerin düşürülmesi ve kazalı araçların satılması gibi sorunların da yaşandığını dile getiren Aktaş, “Artık öyle bir noktaya geldik ki, tüketiciler sadece ikinci elde değil sıfır araçlarda da sıkıntılar yaşamaya başladı. Tüketiciler sıfır araç alırken bile aracı ekspertize götürmeli. Vatandaş, ekspertiz raporu almadan sıfır araç almasın” dedi.
Sıfır araç alanların da birtakım sıkıntılar yaşadıklarını ifade eden Göksel Aktaş, “Sıfır araç aldıktan 5-6 ay sonra tüketici tamire ya da bir servise gittiğinde 'nerede kaza yaptınız' sorusuyla karşılaşabiliyor. 3-4 ay önce aldığını söyleyen tüketiciye 'bu araç kazalı' deniliyor. Çünkü bazı sıfır araçlar taşınırken veya bir test sürüşünde hasar görüyor. Daha sonra tamir edilerek satıldığı anlaşılıyor. Bu da bize sıfır araçlarda bile boyalı ve değişen parçaların olabileceğini gösteriyor” diye konuştu.
İkinci el araçlar nasıl ekspertize götürülüyorsa sıfır araç alırken de aynı işlemin yapılması gerektiğini vurgulayan Aktaş, alınan ekspertiz raporunun da saklanmasını tavsiye etti.
Aktaş, sıfır araç aldıktan sonra 'boyalı ve değişen parça var' diye mahkemelere başvuruda bulunan kişiler olduğunu, bu mağduriyetlerin önüne geçmek için sıfır araçlarda da ekspertize başvurmanın son derece faydalı olacağını belirtti.





