HABER-EDİRNE AHVAL GAZETESİ 

Edirne Ahval Gazetesi'nden Bekir Tüccar'ın haberine göre Balta, otellerin mayıs ayı içerisinde yeni tür koronavirüsü (Kovid-19) tedbirlerini almaya başladığını belirterek; “Yapılacak olan uygulamalarla, müşterilerin uyması gerektiği, personelin uyması gerektiği, bazı hizmetlerin farklı şekillerde gerçekleştirileceği vs. gibi etkenler ister istemez bildiğimiz otelde konaklama kültürünü değiştirecektir. Artık hizmetten önce sağlık konuları baz alınarak işletmeler ticari hayatlarına devam edecek” dedi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni tür koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı otel işletmelerinin alacağı tedbirleri ve uyması gereken zorunlu kuralları açıklamıştı. Kovid-19 sürecinde kapalı otel işletmeleri, müşterilerinin ve işletmelerinin uyması gerekenler hakkında çalışmalarına geç olmadan başladı. Ramazan Bayramı sonrasına 1 Haziran itibariyle Türkiye genelinde, eksiklerini tamamlayan otel işletmeleri faaliyetlerine deva edebilecek.

“BİR İŞLETME ‘TAMAM BEN AÇIYORUM’ DİYEREK KAPILARINI AÇAMAYACAK”

Balta, otel işletmelerinde açık büfe, oturma mesafesi, odaların bakımı ve temizliği, müşterilerin uyması gerekenler gibi pek çok konu hakkında çeşitli açıklamalarda bulundu. 

Balta, otel işletmelerinin ve personellerinin pandemi eğitimi verildiğini ve sonrasında pandemi belgesi alan otel işletmelerinin faaliyetlerine başlayabileceğini belirterek; “Kovid-19 sürecinde otel işletmelerinin nasıl faaliyetlerine devam edileceğine dair Türkiye Otelciler Birliği gibi turizm sektörünün önde gelen isimleriyle yapılan istişareler sonrası, Kültür ve Turizm Bakanlığımız tarafından otel işletmelerinin ve müşterilerinin alması gereken tedbirler ve uyulması zorunlu olan konular belirlendi. Belirlenen süreç içerisinde işletmelerin personellerine yapılacak çalışmalar ve uyulması gereken zorunlu kurallar hakkında eğitimler verildi. Yani yarın öbür gün bir işletme ‘tamam ben açıyorum’ diyerek kapılarını açamayacak. Öncelikle Pandemi Belgesi olup olmadığına bakılacak. Uyması gerekenleri yerine getirip getirilmediğine bakılacak. Sosyal mesafe kuralına göre hizmet verecek. Geçmiş yıllardan farklı olarak restoranlardaki masa aralıkları 2 metre 10 santim olarak belirlenirken, açık büfe sisteminde de değişikliğe gidildi. Otellerdeki doluluk oranına göre tatilciler, yemeklerini gruplar halinde yiyecek. Yeni sezonda tatilcilerin, havuz veya deniz kenarında kullandıkları şezlonglar da sosyal mesafeye göre konumlanacak. Otellerde konaklayacak olan turistlerin sık sık ateşleri de ölçülecek. Otellerin hemen her noktasında el dezenfektanları da hazır bulunacak. Ayrıca otel çalışanları da maske ve eldivenleriyle hizmet verecek. Oteller ULV cihazları ile sık sık dezenfekte edilecek. Önceki dönemlerdeki gibi asansörlerde kalabalığa rastlanmayacak. Otellerde görmüş olduğunuz pek çok sistem artık tedbirler kapsamında uygulanacak” ifadelerini kullandı.

“BU FARKLILIKLARI YANLIŞ ANLAMASINLAR”

Alınacak olan tedbirlerde otellerde konaklama işlemlerinin ve hizmet verme süreçlerinin artacağını belirten Balta, maliyet ve zaman artışı olacağını söyledi. Balta; “Otellere gelecek olan misafirler bazı farklılıklarla karşılaşacaklar. Bu farklılıkları yanlış anlamasınlar. Hem onların hem de çalışan personelin sağlığı için alınmış tedbirler bunlar. Yapılan bu farklı çalışmaların bazıları çok basit gelebilir, kimisine alışmak süreç isteyebilir. Kapıdan içeri girdiğinde bir yönlendirme ile karşılaşacaklar. Müşterinin rahatlığını bozmayacak bu uygulamalar ama personelin çalışma alanlarında ve zamanlarında artış gösterecek. Kapıdan içeri girdiğiniz andan itibaren odanıza gittiğinizde, odadan restorana geçtiğinizde, restorandan asansöre bindiğiniz ana kadar tüm kurallar uygulanacak. Bu nedenle ekstradan personel ve malzeme alımına gideceğiz. Çünkü yapılacak işlemlerin artması, sağlık önceliğimiz olunca tedbiri elden bırakmak söz konusu dahi olamaz. Doğaldır ki bu nedenle maliyet artışı olacak. Örneğin önceki dönemlerde bir kişi 150 TL’ye bir odada konaklıyorken, bu rakam 300 TL olmayacak. Cüzi miktarlarda bir artış olacaktır. Maddi durumu iyi olan işletmeler belki de bu artışları fiyatlarına yansıtmayabilir ama maddi durumu iyi olmayan işletmeler ister istemez bu artışları fiyatlarına yansıtabilir. Çünkü 7/24 dediğimiz çalışma sistemiyle çalışıyoruz. 3 veya 4 vardiya şeklinde hizmet veriyoruz. Örneğin bir misafirimiz gece 4’de veya 5’de gelse aynı prosedür uygulanacak. Sabah 7’de veya 8’de gelse de aynı prosedürler uygulanacak. Bu nedenle vardiyalar artacak. Vardiyalar arttığı için personel alımı ve maliyet artacak” dedi.

İSTANBUL VE KAPIKULE

Balta, İstanbul ve bölgeden gelen misafirler ile Kapıkule Sınır Kapısından gelecek olan misafirlerin Edirne’deki otel işletmeleri için çok önemli pazar noktaları olduğunu vurguladı. Balta; “İki önemli pazarımız var. Birincisi İstanbul ve Bölgeden gelenler, ikincisi Kapıkule’den gelenler. İki önemli nokta açılmadığında otelcilik işletmelerinin iş yapabilme potansiyellerini şu an düşük buluyoruz. Çünkü gün içerisinde resepsiyonlarımıza gelen talep 2-3 kişi. Bu nedenle iki noktadaki gelişmeler sektörümüz için çok önemli” şeklinde konuştu.

“EKSİKLİKLERİMİZİ GİDERMEYE BAŞLADIK”

Balta, mayıs ayı itibariyle belirlenen şartların yerine getirilmesi için işletmelerin hazırlıklarına başladığını belirterek; “Bu nedenle otellerde dezenfektan alanları, sosyal mesafeli masa düzeninden, dezenfektan malzemesine, tek kullanımlık maskelere, temizlik saatleri vs. gibi aklınıza otel ile alakalı tüm materyal ve alanlar ilgili çalışmalar sürüyor. Eksikler gördüğümüz yerlerde eksikliklerimizi gidermeye başladık” ifadelerini kullandı.

“AÇIK BÜFE UYGULAMASINI YAPMAYACAĞIZ”

Edirne genelindeki tüm otellerin açık büfe hizmetini vermeme kararı aldığını söyleyen Balta; “Açık büfeden kendinizin istediğini kadar yiyeceği siz alamayacaksınız. Belirlenen miktarlardaki hazırlanmış, tedbirlere uygun şekilde hazırlanmış tabaklar şeklinde personel size sunacak. Örneğin peynir tabağında bir peynir aldınız, sizin ardınızdan bir başka kişi aynı maşayla aynı tabaktan peynir aldı. Onun arkasında bir başka kişi, bir başka kişi derken bir bakmışsınız aynı maşaya yüzlerce kişi dokunmuş. Biz Edirne’deki işletmeler olarak aldığımız kararda açık büfe uygulamasını yapmayacağız. Tedbirini almış personel, steril edilmiş tabaklar ve bardaklarda, size hizmet verecek” dedi.

“OTELDE KONAKLAMA KÜLTÜRÜ DEĞİŞECEK”

Otelde konaklama kültürünün yapılacak olan değişiklikler ve çalışmalar ile değişeceğini belirten Balta; “Yapılacak olan uygulamalarla, müşterilerin uyması gerektiği, personelin uyması gerektiği, bazı hizmetlerin farklı şekillerde gerçekleştirileceği vs. gibi etkenler ister istemez bildiğimiz otelde konaklama kültürünü değiştirecektir. Artık hizmetten önce sağlık konuları baz alınarak işletmeler ticari hayatlarına devam edecek” şeklinde konuştu. 

Haberin Okumak İçin Tıklayınız