Adalet ve Kalkınma Partisi Keşan İlçe Başkanı Hakan Çevikel tarafından açıklanan ve Keşan'ın 4 kavşağında düzenleme içeren projenin altından, bugüne kadar kamuoyuna açıklanmayan ve sadece bir yapı marketin yasal olmayan girişini yasal hale getiren bir “yan yol” planı ortaya çıktı.

Keşan'da yıllardır pekçok trafik kazasının meydana geldiği ve onlarca kişinin hayatını kaybettiği Destek Kıtaları, Enez, Sanayi ve Dörtyol kavşakları için proje hazırlatıldığı, AK Parti Keşan İlçe Başkanı Hakan Çevikel tarafından 25 Şubat 2014 tarihinde düzenlenen basın toplantısıyla açıklanmış ve sözkonusu projeler basına da sunulmuştu.

Projelerde, sözkonusu kazaları önlemek ve trafik akışını hızlandırmak için kavşaklarda yapılacak düzenlemeler gösteriliyordu. Ancak, İstanbul'u İpsala'ya bağlayan E-84 (D110) Karayolu (Londra Asfaltı) ile Edirne'yi Gelibolu'ya bağlayan E-87 Karayolunun kesiştiği Keşan Dörtyol Kavşağı'ndaki düzenleme projesinde, bugüne kadar hiç kamuoyu gündemine getirilmeyen ve Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından hazırlanan projede yeraldığı halde Çevikel'in basın toplantısında da açıklanmayan bir “yan yol” düzenlemesi dikkat çekti.

Hakan Çevikel'in basına verdiği projelerde yeralan düzenlemeye göre; Londra Asfaltı'nın İstanbul yönünden gelişinde Çamlıbel Restaurant ile Renault Servisi'nin arasındaki boş arsadan başlayarak, Migros AVM karşısındaki bir yapı markete ulaşan 12 metre genişliğinde bir yan yol öngörülüyor.

Bu tali (yan) yolun; halihazırdaki giriş-çıkışı kavşaktan 100 metre sınırı içinde kaldığı için yasal olmayan yapı marketin durumunu yasal hale getirirken, giriş noktasındaki arsayla birlikte, Londra Asfaltı'na cepheli çok değerli arsaların bulunduğu 6 parselde hak kayıplarına yolaçacağı ileri sürüldü. Bunlardan bir tanesi olan köşe parsel ise tam ortasından geçmesi planlanan yolla tamamen kullanılamaz hale geliyor.

Sözkonusu yan yolun geçeceği ve Keşan Belediyesi imar planında 5 kat imarlı Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı içinde bulunan arsa sahipleri, bugüne kadar kendilerine bu yönde herhangi bir tebligat yapılmadığını belirtirken, Keşan Belediyesi'ne de bu yönde bir imar değişikliği talebi gelmediği öğrenildi.

Görüştüğümüz arsa sahipleri, E-84 Karayolunun Keşan Dörtyol Kavşağı'ndan Yenimuhacir Beldesi girişine kadar olan bölümünde her iki tarafa yan yol yapılmasının mantıklı olacağını ve böyle bir durumda buna itiraz bile etmeyeceklerini, ancak hiçbir kamu yararı bulunmayan, sadece Londra Asfaltı’nı Keşan-Edirne karayoluna bağlayacak ve sadece sözkonusu yapı marketin yararı bulunan böyle bir düzenlemenin hayata geçirilmesi durumunda yasal yollara başvuracaklarını bildirdiler.