SONGÜL KONAR

Medya Keşan, geleneksel yayından gelen gücünü, esnafımızın ve işletmelerimizin dijital çözüm ortağı olarak Keşan’ın Dijital Medya Ajansı www.dijitalmedyaajans.com adresinden dijital pazarlama alanında Temmuz ayından itibaren hizmet vermeye başlayacak.

İstanbul Bilge Adam Bilişim Grubunda 4,5 ay süren 200 saatlik Dijital Medya Sertifikasyon Programını başarıyla bitiren Medya Keşan Gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Bülent Saylam, Dijital Medya Ajansıyla verecekleri hizmetler hakkında konuştu.

Keşan ve Bölge esnafımızın ve işletmelerimizin dijital dünyadaki yeri nedir?

Dijital dünyadaki fırsatlardan ne kadar faydalanıyor?

Dijital pazarlamada hikâye yaratabildiler mi?

Bu büyük pazarda Keşan ve bölge ekonomisi dijital pazarlama tekniklerini ne kadar kullanabiliyor?

İşte bu soruların yanıtlarını esnafımız ve işletmelerimizle birlikte arayacağımız Keşan’ın Dijital Medya Ajansı ile yeni bir platforma sahip olduğunu söyleyen Saylam, Keşan’ın Dijital Medya Ajansı hakkında şunları aktardı:

700 bin kullanıcısı ve 7 milyon tık alan bir haber sitesi: MEDYA KEŞAN

Merhaba ben Bülent Saylam 7 yıldır Medya Keşan Gazetesinde çalışmaktayım. İnternet editörü ile beraber sayfa editörlüğü, köşe yazarlığı vb. görevlerimin yanında son 2 yıldır da Sorumlu Yazı İşleri Müdürü olarak siz okuyucularımıza hizmet vermekteyim. Dijital dünyaya ilgim nedeniyle ekibimizle yaptığımız olağanüstü çalışmalarla birlikte Medya Keşan Gazetesi önemli bir yol aldı. Bu yol bir günde olmadı. Medya Keşan yılda 700 bin kullanıcısı ve 7 milyon tık alan bir haber sitesi ile bölgenin lider internet sitesi olarak yerini aldı. İnternet sitelerini okunurluğuna göre sıralayan alexa’da Türkiye’nin il 6 bin sitesi arasına giren Medya Keşan dijital medya yayıncılığında google news kaydı olan nadir siteler arasında yerini aldı. Medya Keşan mobil uygulaması ile Keşan’ın adını apple store ve google playstore’a yazdırarak büyük bir işi başardı. Kısaca dijital kendi sitemizi bu rakamlara getirerek büyüttük.

Az önce dijital pazarlama hakkında Keşan ve Bölge olarak neredeyiz konusunda sorularımız oldu. Bu soruların yanıtlarını vermek için dijital pazarlama konusunda bilgi sahibi olmamız gerekiyor. Ben de 2015 yılından beri takip ettiğim ama bir türlü eğitimlerine gidemediğim Bilge Adam Bilişim Grubu’ndaki Dijital Medya Sertifikasyon Programına 29 Eylül 2018 tarihinde başladım ve 11 Şubat 2019 tarihinde başarıyla sertifikasyon programını bitirdim.

Dijital Medya Sertifikasyon Programında bize eğitim şu konular hedeflendi:

  • Markaları dijital ortamda tanıtmak ve temsil etmek
  • Sosyal medya platformlarına hâkim olmak
  • Sosyal medya platformlarını analiz etmek ve raporlamak
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Bazlı Pazarlama) tekniklerini ve araçlarını kullanabilmek
  • Pazarlama stratejileri oluşturabilmek
  • E-ticaret kavramlarını anlamak ve e-ticaretteki pazarlama yöntemlerini kavramak
  • Mobil pazarlama ve e-posta pazarlaması yapabilmek
  • Dijital reklamcılığı uygulamak

Verilen zorlu bir eğitimi bitirenler

  • Dijital ajanslarda
  • Şirketlerin pazarlama departmanlarında
  • E-ticaret şirketlerinde
  • Freelance (serbest)

olarak çalışabiliyor ve alınabilecek unvanlarda ise

  • Dijital Medya Uzmanı
  • Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Sosyal Medya Uzmanı
  • SEO Uzmanı
  • SEM Uzmanı
  • İçerik Üreticisi
  • Kurumsal İletişim Uzmanı

olarak dijital pazarlamada unvan sahibi olabiliyor.

Keşan’da dijital pazarlamada yapılan sosyal medya reklamcılığının etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi ve esnafa, işletmelere dijital dünyadaki fırsatları kullanabilmeleri adına aldığım eğitimle Medya Keşan Gazetesinin geleneksel yayından aldığı gücünü de katarak Keşan’ın Dijital Medya Ajansı www.dijitalmedyaajans.com internet sitesini kurdum.

Bu site ile neler yapacağız biraz da onlardan bahsetmek istiyorum:

WEB SİTESİ KURULUMU

Web siteleri dijital pazarlamaların merkezidir. Eğer web siteniz yoksa dijital pazarlama yapabilmemiz mümkün değildir.

Ben sadece instagramdan ürün satıyorum. Ben sadece facebook’tan şunu yapıyorum diyenleri duyuyor olabilirsiniz ama bu pazarlama yöntemini kullananlar inanın bir yere kadar bir şeyler yapabilirler. Ama bir yere kadar...

Web sitesini merkez olarak kabul ettiğimiz zaman şunları yapabiliriz:

Sitemizi ziyaret edenlere yeniden reklam göster diyebiliriz. Nereden diyebiliriz bunu. Facebook reklamcılığı üzerinden bunu yapabiliriz. Facebook reklamlarımızda sitemizi ziyaret edenleri tekrar göster diyebiliriz.

Daha sonra iletişim formumuzu doldurmuş kişilere reklam göster diyebiliriz.

Daha da güzeli iletişim formumuzu ziyaret etmiş ve önüne kadar gelmiş ama formu doldurmamış kişilere de reklam gösterebiliriz.

Bu kişilere yeniden yeniden yeniden reklam gösterebiliriz. ve bütçemizi ekonomik kullanarak hedef kitlemizde bulunanları reklama doyurabiliriz ve satışımızı veya hizmetimizi onlara satabiliriz.

Dijital pazarlama için çok önemli olan bir web sitesini, dünyanın 3’te 1’inin tercih ettiği wordpress tabanlı web sitenizin kurulumunu yapıyoruz. Sektörünüze göre birçok wordpress tema içinden seçeceğiniz tema ile modern kullanışlı SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)’ya uyumlu bir web sitesi ile dijital pazarlamaya başlıyoruz.

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI

Sosyal medya denilince akla facebook geliyor. Günde 1.2 milyar insanın facebook’ta kendi yakın çevresiyle veya ilgilendiği sayfalarla etkileşim kuruyor ve önemli bir zamanını da bu mecrada geçiriyor. Peki, Türkiye ve Keşan’da kaç kişi facebook’ta zamanını geçiriyor? Türkiye’de yaklaşık 35-40 milyon kişi Keşan’da da 25-30 bin kişi facebook’ta bulunuyor. Bunun % 80’ine de her gün online oluyorlar. İşte rakamlar bunlar neden sosyal medyada olmamız gerektiğinin sebebi bu. Herkes burada. Durum böyleyken sosyal medya pazarlaması, esnafa, işletmelere pazarlama iletişimi konusunda büyük katkı sağlıyor; aynı zamanda ürün ve hizmet tanıtımları, reklamlar, satış sonrası tüketici iletişimi, müşteri hizmetleri ve müşteri sadakati gibi bir çok konuda çözüm üretmelerine imkan sağlıyor. Facebook ve instagram reklamları ile marka bilinirliğinizi, satış ve hizmetlerinizi artıracak stratejileri size uygun şekilde sosyal medya pazarlamanızı belirliyoruz.

Viral reklamlar; son kullanıcı tarafından çekilen reklam ve reklamı yapılacak firmanın kendisi tarafından çekilen reklamlar olarak ikiye ayrılır.

GOOGLE ADS

Google Ads ile işinizi büyütün. Google Arama ve Haritalar'da sizinkine benzer işletmeleri arayan müşterilerin karşısına çıkın. Sadece web sitenize yönlendiren tıklamalar veya işletmenize yapılan telefon aramaları için ödeme yapın. Kullanıcılar sunduğunuz ürün veya hizmetleri aradığında görünün

Kullanıcılar ne yapacaklarını, nereye gideceklerini ve ne satın alacaklarını Google'da arar. Reklamınız, kullanıcıların sizinkine benzer ürün veya hizmetleri aradığı sırada Google'da gösterilebilir. İster masaüstü bilgisayarlarını isterlerse mobil cihazlarını kullanıyor olsunlar, doğru zamanlanmış bir reklam kullanıcıları değerli müşterilere dönüştürebilir.

WEB SİTESİNE ZİYARETÇİ ÇEKİN

Kullanıcıları web sitenize yönlendiren dijital reklamlarla online satışlarınızı, rezervasyonlarınızı veya posta listenizi büyütün.

TELEFONLA DAHA FAZLA ARAMA ALIN

Telefon numaranızı ön plana çıkaran reklamlar ve ara düğmesi sayesinde daha çok müşterinin sizi aramasını sağlayın

İŞLETMENİZE ZİYARETLERİ ARTIRIN

Kullanıcıların işletmenizi haritada bulmasına yardımcı olan işletme reklamlarıyla sizi daha fazla müşterinin ziyaret etmesini sağlayın.

İşte bunların hepsini yapmanız sizin elinizde Google Ads ile işinizi büyütün..

VİRAL REKLAMLAR

Viral reklam, internet üzerinde büyük çoğunlukla video yapımı olarak, e-posta yolu veya video paylaşım sitelerinde kullanıcıların kendi kendine yaydıkları yeni bir reklam türüdür.

BAŞLIYORUZ HAZIR MISINIZ?

Sevgili Keşan ve Bölge Halkı; bugüne kadar geleneksel medyadan aldığımız gücümüzü dijital medya pazarlama alanında hizmet vererek karşınıza çıkıyoruz. Başlıyoruz hazır mısınız?

  • 'Dijital Medya Pazarlama neden önemli, neden burada olmalıyız, burada olacaksak neler yapmalıyız?' gibi sorulara birlikte yanıt arayacağız.
  • Malum, işlerimizi artırmak istiyoruz. Her işletme kendine koyduğu hedefleri yakalamak için çaba içinde...
  • Peki bu çaba sizin satışlarınıza ne kadar etki ediyor?
  • İşletmenizi ne kadar tanıyorsunuz?
  • Dijital Medya Pazarlamasına girmeden önce aklımızda soru işareti kalmamalı.

DİJİTAL PAZARLAMADA NEDEN OLMALIYIZ?

Bizim Neyimiz Eksik Beyaaa. İşin şakası, gerçekten de dijital pazarlamada olmalıyız.

Kendinizi en iyi, en hızlı şekilde ifade edebileceğiniz alan dijital dünya.

Markanızın bilinirliğini, satış hacminizi arttırabileceğiniz, yeni müşterilere ulaşabileceğiniz en doğru yer dijital dünya.

Dijital dünya deyip duruyorsun?' diyebilirsiniz. Nedenini de az buçuk biliyorsunuz.

Peki ne yapacağız?

  • Gerçek anlamda fiziki şartlarımızı belirleyip gerçek dünyada yaptıklarımızı dijital medya pazarlama planımıza katacağız.
  • Planımızın akılcı, ayakları yere basan aşamalardan olması gerektiğini hiç unutmayacağız.
  • İşte şimdi başlayabiliriz.
  • Dijital medya pazarlama araçlarının neler olduğunu öğreneceğiz.
  • Bu araçları nerede ve ne için kullanacağımızı çok iyi bileceğiz.
  • Hayaller bizi çok yere götürür ama bizim hayalimiz belli, markamıza güç katmak, o yüzden hayallerimizi kurarken bunu lütfen abartmayınız.
  • Dijital medya pazarlaması çok hızlı gelişen bir alandır. Değişimi hep takip edeceğiz.
  • Evet, ne demiştik?

Başlıyoruz hazır mısınız?