Adalet ve Kalkınma Partisi Keşan İlçe Başkanı Hakan Çevikel tarafından 25 Şubat 2014 tarihinde açıklanan Kavşak Projesi’nde yeralan ve Dörtyol Kavşağı yakınındaki şahıs arazilerinde açılması planlanan “yan yol”un, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kavşak projesiyle birlikte Eylül 2013’te onaylandığı öğrenildi.

Sözkonusu “yan yol”un geçmesiyle zarara uğrayacaklarını, mevcut imar planında yeralan yolların kendileri için yeterli olduğunu ve kendilerine zarar verecek bu işlemde hiçbir kamu yararı bulunmadığını dile getiren bazı arazi sahiplerinin verdiği dilekçeye, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü tarafından verilen cevapta, sözkonusu projenin 2013 yılının Eylül ayında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından onaylandığı bildirildi.

Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü Etüt Proje ve Çevre Başmühendisi Metin Küçükoğlu imzasıyla verilen cevapta, bu uygulamanın, tüm parsellerin yola ulaşımları amacıyla yapıldığı da iddia edildi.

Dilekçeye verilen cevap şöyle:

“Keşan köprülü kavşağı projesi Eylül-2013 tarihinde Karayolları Genel Müdürlüğü’nce de onaylanmış olup, kavşağın projelendirilmesinde; mevcut ve gelecekte yapılacak tesisler, topoğrafik durum ve geometrik standartlar dikkate alınarak hazırlanmıştır.

Yazıda (dilekçede) iddia edildiği gibi projede eksiklik ya da farklı uygulama sözkonusu olmayıp, bu bölgedeki tüm parsellerin yola ulaşımları için gereken düzenleme yapılmıştır. Sözkonusu toplama yolunun iptali halinde bu kesimdeki parsellerin ana yola çıkışları imkânsız hale gelecektir.”

MÜEZZİNOĞLU’NA DA

DİLEKÇE VERDİLER

Öte yandan, Keşan İmar Planı’nda Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı içinde bulunan arazilerin sahipleri, AK Parti Edirne Milletvekili Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu’na da dilekçe vererek, “Parsel içinde ve yanında imar yolları (Tekstil Sok - Servis Sokak - Çekirgekırı Caddesi) ulaşım için yeterlidir. Keşan Belediyesinden aldığım projenin mevcut aplikasyonundan açıkça görülen kavşak projesi içinde Kuzey Yan Yolu adında kamu yararı olmayan projenin, sadece halen faaliyette olan Tekzen'e çıkış sağlama amacı olduğu açıkça görülmektedir. Tekzen çıkışı (karşı tarafta Migros’a uygulanan yöntemle) yan taraftaki TREDAŞ’tan küçük bir bölüm satın alınarak, kavşak 100 m. sınırı dışından sağlanabilir.” dediler ve yan yolun iptalini istediler.

MEVCUT İMAR PLANI