AYGÜL KONAR

Bölgemizde ki yaz turizminin açılmasıyla dışarıdan yerli turistlerin gelerek ekonomiye katkı sağladıklarını kaydeden Demirkan, geçtiğimiz Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri uygulanan sokağa çıkma kısıtlamasında şehirlerarası seyahatin devam etmesini de eleştirdi.

“SADECE BİZİM SEKTÖRÜMÜZE DEĞİL HERKESE FAYDASI OLUR”

Kapanmalar devam ederse yaz mevsiminde herhangi bir hareketlilik yaşanmayacağını kaydeden Demirkan: “Yaz geliyor. Yaz demek turizmin açılması demek. Bölgesel anlamda Adilhan tarafından başlayıp Sazlıdere, Gökçetepe, Mecidiye, Erikli, Yayla, Vakıf, Gülçavuş, Sultanice ve Enez’de son bulan sahillerimiz var. Bu sahillerde ki yoğunluk eğer vaka sayıları düşük olursa tabi ki bizim taşımacı sektörüne de faydası olur. Dışarıdan otobüsle gelenleri ticari taksi ve yolcu minibüsleri ile götürme imkânımız olur. Bu insanlar gelip sahillerimizde kalırlarsa biliyorsunuz, Pazartesi pazarı, Çarşamba pazarı Cuma pazarı var,  gelip alışveriş yaparlar. Sadece bizim sektörümüze değil herkese faydası olur. Bütün sektörler birbirine bağlı. Yeter ki biraz gevşemeler olsun. Tabi Antalya, Bodrum, Kuşadası gibi değiliz. Sonuçta belli oranda bir nüfus geliyor. 50 kg domates satan bir esnaf 150 kg, 200 kg satar” dedi.

Daha önce yaptıkları araştırmalarda bölgemize yaz sezonunda 200 bin civarı gibi bir araç geçişi olduğunu söyleyen Demirkan: “Yani uğrak bir yerdeyiz ve de bu araçların belki de 50 binini burada misafir ediyoruz. Erikli nüfusu 45 binden 200 bine çıkıyor. Keşan nüfusunun 300-400 bine ulaştığını biliyoruz” ifadelerini kullandı.

“NEREDE NE YAPACAĞIMIZI BİLİRSEK BENCE SALGININ ÖNÜNE DAHA GEÇERİZ”

Esnafın dükkânlarını kapatmasına rağmen sokağa çıkma kısıtlamalarının vatandaşlar tarafından ihlal edildiği vurgulayan Mahmut Demirkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tedbirler alınıyor ama ne kadar uyuluyor? Bence esnaf daha çok uyuyor. Tedbirler esnaftan başlıyor. Esnaf tüm görevlerini yerine getiriyor. Esnafın yanında halkı suçlamıyorum. Yani nerede ne yapacağımızı bilirsek bence salgının önüne daha geçeriz. Sokağa çıkma yasağı var, herkes dolaşıyor. Biliyorsunuz bu son hafta gerçekleştirilen sıkı tedbirlerde Cuma, cumartesi pazar, sokağa çıkma yasağı uygulandı. Yasak 22 Nisan saat 19.00’da başlıyor. Esnaf dükkân kapatıyor ama saat 19.00’dan, 01.00’e kadar trafik akışının Keşan bölgesinde iç durmadığını fark ettik. Ayrıca 23 Nisan günü şehrimize yabancı plaka girişlerinin olduğunu gördük. Bunların önüne geçilmesi gerekiyor. İl ve ilçelerin giriş ve çıkışlarında kontrol altına alınması lazım. Biz kanuna baktığımızda bunu anlıyoruz. Sadece bizim esnaf grubumuz değil. Diğer esnaf arkadaşlarımız da bize gelip gezenler var, o zaman biz niye kapatıyoruz diyorlar? Bizim de verecek bir cevabımız kalmıyor. Biz de görüyoruz Cuma günü de, Perşembe gecesi saat 01.00’e kadar akış oldu. Biz tedbirlere elimizden geldiği kadar uyuyoruz. Esnaf işini biliyor, kurallara doğru şekilde uyduğuna ben inanıyorum. Gün içinde biliyorsunuz bir sürü denetimler oluyor. Bakıyoruz ki her şey güzel, gayet iyi. Demek ki bir yerde bir hata var. Yani bu kadar tedbir yapıp da bu hastalığı yenemiyorsak az önce söylediğim konular ortaya çıkıyor. Yani esnafa kapat diyoruz ama biz çantamızı alıyoruz Çanakkale’ye İğneada’ya gezmeye gidiyoruz.”