Bir süredir iki şerit gidiş iki şerit geliş olmak üzere bölünmüş yol (duble yol) şeklinde ulaşım sağlanan Keşan-Uzunköprü kara yolunda, Keşan’dan Paşayiğit Mahallesi çıkışına kadar olan kısmın bir tarafının kazılmış olduğunu ve ulaşımın tek şeritten sağlandığını, yine uzun süredir aynı şekilde ulaşım sağlanan İpsala-Keşan Kara Yolu’nun da İpsala’dan itibaren yaklaşık 15 km’lik kısmında iki şeridin birden kazılmış olduğunu görünce, kafamda oluşan soruları dile getirerek cevap arama ihtiyacı duydum.

Bir vatandaş olarak; temsilcimiz olan siz sayın milletvekillerimizden, ilgili Bakanlık ve kurumlardan aşağıdaki soruların cevabını alıp kamuoyuna açıklamanızı rica ediyorum:

“- Keşan’dan herhangi bir yere gitmek için kullanmak zorunda olduğumuz; Keşan-Edirne (yaklaşık 110 km), Keşan-İpsala (yaklaşık 30 km), Keşan-Tekirdağ (yaklaşık 90 km), Keşan-Gelibolu (yaklaşık 70 km) kara yolları için ayrı ayrı olmak üzere;

- Bu yollarda, bölünmüş yol (duble yol) çalışmaları hangi tarihte kaç lira bedelle ihale edilmiş, hangi tarihte çalışmalara başlanmış, hangi tarihte bitirilmesi planlanmıştır?

- Bu yollarda bölünmüş yol çalışması tamamlanmış mıdır? Tamamlanmışsa hangi tarihte tamamlanmış ve kaç lira harcama yapılmıştır? Tamamlanmamışsa, bu zamana kadar kaç lira harcanmıştır ve ne zaman, toplam kaç lira harcamayla tamamlanması planlanmaktadır?

- Asfaltıyla, işaretlemeleriyle, banketleriyle vs. tamamlanmış olan, aylarca ulaşımın sorunsuz sağlandığı yolların kilometrelerce uzunlukta kısımları neden tekrar kazılmakta, yapılmış olan yollar neden tekrar bozulmaktadır?

- Kavşak düzenlemelerinin, mantıken ana yol projesi kapsamında yol yapımı ile birlikte gerçekleştirilmesi gerekirken, neden ayrı ayrı ihale edilip, yapımı tamamlanmış yollar bozulup kazılarak kavşak düzenlemeleri yapılmaktadır? (Yukarıda söz ettiğim, yapımı bitmiş yolların tekrar bozulmasının kavşak düzenlemeleriyle ilgisi yok.) Söz konusu ana yolların her birinde kaçar adet kavşak çalışması planlanmış, kaçı tamamlanmıştır? Bugüne kadar kavşak yapımına kaç lira harcanmıştır ve çalışmalar tamamlanana kadar kaç lira harcanması planlanmıştır?

* Ayrıca; bu yollardaki çalışmalar denetlenmekte midir, denetlenmekte ise bugüne kadar müteahhitlerin çalışmalarıyla ilgili herhangi bir olumsuzluk saptanıp müteahhitler uyarılmış ya da cezalandırılmış mıdır? Çalışmalarda neden yasal uyarı ve yönlendirme işaretleri nadiren kullanılmaktadır? (Örneğin; Keşan-Uzunköprü kara yolunda, trafiğin gidiş-geliş olarak çift yönlü aktığı bir yerde, başka bir işaretleme yapılmaksızın, turuncu kukalarla yol çalışmalarının olduğu bölüme yönlendirme yapılmış, biraz dikkatsiz ya da deneyimsiz bir sürücü, bunu diğer şeride yönlendirme olarak algılayıp yolun kazılmış kısmına girerek kaza yapabilir. Keşan çevre yolunun Dörtyol Kavşağı’ndan Sanayi Kavşağı’na kadar olan bölümünde, yolun sol tarafında kırmızı çuvallar üzerine bayraklar dikilmek suretiyle oluşturulmuş, kanuni geçerliği olmayan ve ne amaçla konulduğu anlaşılamayan birtakım işaretler var. Ayrıca, yeterli işaretleme ve yönlendirme tabelaları olmaması nedeniyle; Dörtyol Kavşağı yönünden gelip Keşan’a girmek isteyen bir sürücünün, bölgeyi tanımıyorsa, Keşan’a giriş yolunu bulması çok zor.)

Benim kafamdaki sorular bunlar. Siz “Vatandaşımız bunu da merak ediyor olabilir.” diyerek başka sorular da ekleyebilir ve cevaplayabilirsiniz.

Saygılarımla...