Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Mutaf, dün yaptığı açıklamada, döviz kurunda yaşanan dalgalanmanın mobilya sektörüne etkilerine dair değerlendirmede bulundu.

DÖVİZİN YÜKSELMESİ MALİYETLERİ YÜKSELTTİ

Ülke ekonomisinde 1,5 yıldır dövizdeki dalgalanmanın devam ettiğini belirten Mutaf, “Dövizdeki hareketlilik ve petrol fiyatlarında yaşanan hareketlilik ve Türk lirasının döviz karşısında değer kaybetmesi mobilya sektörüne olumsuz olarak yansıdı. Yerli üretim yapılsa da hammadde bazında ithal edilen malzemeler var. Dövizin yükselmesi hammadde alımlarında da fiyatı yükseltiyor. Bu durum maliyetlerin yükselmesine neden oldu. Son yıllarda görmediğimiz derecede bir zam meydana geldi. Hem ekonomik durgunlukla mücadele eden hem de süreci değerlendirmeye çalışan iş adamlarını olumsuz yönde etkiledi.” dedi.

ÜLKEMİZDE VE DÜNYADA EKONOMİK DURGUNLUK VAR

Mobilya sektörünün hammaddeye gelen zammı tam anlamıyla satış fiyatına yansıtamadığını ifade eden Kadir Mutaf, şunları söyledi: “Ülkemizde ve dünyada ekonomik durgunluk var. İnsanlar satış kaygısı taşıdıkları için fiyatlarını minimal seviyede tutuyorlar. Bu durumu İstanbul’da yapılan 2 fuarda da tespit ettik. Mobilya ülkemizin önemli girdi kaynaklarından. 70’e yakın ülkeye ihracat yapılıyor. Yaşanan dalgalanmalar piyasaya olumsuz yansıyor.”

YAKIN ZAMANDA KUPON SİSTEMLİ BİR İNDİRİM KAMPANYASI BAŞLATACAĞIZ

Mobilya sektöründe Keşan’ın bölgede önemli bir cazibe merkezi olduğunu belirten Kadir Mutaf oda olarak ticareti hareketlendirmek için yakın zamanda bir kupon kampanyası başlatacaklarını belirterek şunları söyledi: “Ciddi firmaların faaliyet gösterdikleri bölge. Yaşanan dalgalanmalar bize de olumsuz yönde yansıyor. Takip ettiğim kadarıyla 2016 yılında ürünlere firmalar zam yapamadı. Herkes 2015 fiyatlarıyla satışlarını devam ettirmeye çalışıyor. Bu etkilerin altında Oda olarak ticareti hareketlendirmek, kamuoyunda bir alışveriş alışkanlığını arttırmak adına etkinlikler yapıyoruz. Yakın zamanda kupon sistemli bir indirim kampanyası başlatacağız. Yaklaşık 2-3 aylık çalışmadan sonra son aşamalara geldik. Kısa bir süre sonra etkinliğimizin içeriğini kamuoyu ile paylaşacağız. Ticaretin durgun olduğu bu dönemde kampanyanın hareket getirmesini umuyoruz. Firmaların yapmış olduğu kampanyalar talebi arttırma adına fayda sağlayacaktır. 90’a yakın firmanın katılmış olduğu kampanya 1 ay kadar devam edecek. Bu durgun dönemde kampanyalar ile hem esnafa hem de tüketicilere avantaj yaratmak istiyoruz.”