Keşan Belediye Meclisi’nin haziran ayı ikinci oturumu dün yapıldı.

Belediye Meclisi Salonu’nda gerçekleştirilen ve saat 17.00’de başlayan toplantıya Meclis Başkanı Erdoğan Gümülcineli başkanlık etti. Toplantıya mazeretleri dolayısıyla; CHP’den Nilüfer Erk Oğuz, Ercan Ersoylu, Mustafa Yavaş, Mehmet Ali Ürkmez, Alemdar Özbay, Sacide Ökten, MHP’den Aydın İstek ve Bağımsız Meclis Üyesi Orhan Süzen katılmadı.

Katılmayanların sayısının fazla olması nedeniyle, oturumu sitemle açan Gümülcineli, meclis üyelerinden, çok acil durumlar olmadıkça meclise gelinmesini istedi. 

MEZARLIKLARIN BAKIMI KONUSUNDA PARK VE BAHÇELER’E YETKİ VERİLDİ

Konuşmanın ardından gündem maddelerine geçildi. İlk olarak, 502 Ada 18 Parsel’de bulunan Asri Mezarlık’ta; değişiklik ve düzenleme yapma, paftaların sisteme aktarılması ve mezarlığın bakımının yapılması için Keşan Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne yetki verilmesi konusu incelendi. Yapılan görüşmeler sonucunda madde oybirliğiyle kabul edildi.

ŞEHİR İÇİ TRAFİK VE TOPLU TAŞIMA REHABİLİTASYON PLANI KABUL EDİLDİ

Gündemin ikinci maddesinde ise Keşan şehir içi trafiğini düzenleyecek köklü değişikliklerin yapılacağı, “Keşan’ın Şehir İçi Trafik ve Toplu Taşıma Rehabilitasyon Planı” konusu görüşüldü. Planın meclisteki siyasi parti gruplarına daha önceden ulaştırılmadığı gerekçesiyle, okunmasına karar verildi. 6 aylık ve 2 yıllık raporların yer aldığı planlamada birçok yeni düzenlemenin bulunduğunu belirten Keşan Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürü Hasan Bayram, raporun okunmasından sonra, animasyonlu sunum yaptı. Yeni düzenlemeleri tek tek anlatan Bayram, konunun meclisin kabulünden sonra ilçe ve il trafik kurullarında görüşüleceğini ve burada yapılacak değişikliklerin ardından yürürlüğe gireceğini söyledi.

KETUS HAYATA GEÇİYOR

Bayram, ana hatlarıyla yeni planlamayı şöyle açıkladı: Toplu taşıma sisteminin 2 aşamalı olarak rehabilite edilmesi karar altına alınmıştır; öncelikle kurulması planlanan Toplu Ulaşım Sistemi KETUS (Keşan Toplu Ulaşım Sistemi) olarak isimlendirilmelidir. Entegrasyonun ilk aşaması kısa vadede yapılması gerekenleri kapsamakta olup, ilk olarak Toplu Taşıma Sisteminde Taşıt Entegrasyonuna gidilmesi önerilmektedir. Bu nedenle raporda önerilen 1 No’lu hatta yüksek yolculuk talebini karşılamak amacıyla taşıma kapasitesi en az 40 (Oturan+Ayakta) olacak şekilde 2 adet otobüs tipi aracın sisteme dahil edilmesine, ancak mevcut araç kapasitelerinin hali hazırda %35 atıl kapasite olduğu gözetildiğinde sisteme dahil edilecek otobüs tipi araçların mevcut esnafın hepsinin hissedarı olduğu bir tüzel kişilik tarafından temin edilmesine, haksız rant oluşmaması adına, sistemde aktif olarak çalışacak otobüs tipi araçlara karşılık raporda öngörüldüğü üzere sistem içindeki minibüslerden yeterli sayıdaki araçların dönerli olarak yatırılmasına,  yeni ikame edilecek otobüs tipi araçlarda elektronik bilet sisteminin kullanılmasına, bu aşamada, şehir merkezindeki Köy Garajının, Şehirlerarası Terminal bölgesine taşınması da gereklidir. Böylece, Keşan çevresindeki köylerden gelen otobüs ve minibüsler Şehirlerarası Terminal bölgesine gelip, buradan şehir merkezine gidecek olan midibüslere/otobüslere bineceklerdir. Şehir merkezine daha büyük toplu taşıma taşıtları olan midibüsler (küçük otobüs) gireceğinden trafik sıkışıklığı da azalmış olacaktır. Ayrıca, yeni kapalı pazar inşaatının bu arada biteceği planlandığı için, şehir merkezindeki trafik de azalacaktır.”

“MİNİBÜSLERDE ELEKTRONİK BİLET GELİYOR”

Bayram, sözlerinin devamında KETUS’un ikinci aşaması olan 2 yıllık bölümünü şu şekilde açıkladı:

“Entegrasyonda ikinci olarak, yaklaşık 2 yıllık sürede yeni oluşturulan hatlarda çalıştırılacak taşıtlarda ve mevcut toplu taşıma hatlarında çalışan minibüslerde de elektronik bilet uygulamasına geçilmesine,  vatandaşın alışmasını sağlamak amacıyla ilk aşamada araçlarda nakit binişlerin ve kartlı sistemin birlikte uygulanmasına, elektronik bilete geçiş ile birlikte gelir havuzu kurulması için esnafla çalışmaların yapılmasına, elektronik bilet kullanımını özendirici uygulamaların yapılmasına, şehir içindeki aktarmalar indirimli veya ücretsiz olacağından şehrin her kesimine ekonomik ücretle ulaşma olanağı ortaya çıkacaktır. Toplu Taşıma Sisteminde entegrasyonun sağlanabilmesi için, sıkı bir denetleme ve gözlemin yapılması gerekmektedir. Elektronik bilet uygulamasına başlanmadan önce, Keşan Belediyesi içerisinde, Toplu Taşıma Sistemi Denetleme Merkezi oluşturulup, bir denetleme ve izleme kurulu oluşturulmalıdır. Toplu Taşımacılık hizmetini gerçekleştiren toplu taşıma esnafı, Keşan Toplu Taşıma Sistemi Entegrasyonuna  (KETUS) katılım sözleşmesi imzalayarak entegrasyona katılacaktır. Ayrıca, bu sözleşmeden sonra toplu taşıma esnafının kurumsal bir boyut kazanması için esnafın tek çatı altında toplanmasını sağlayacak adımlar atılmalıdır. Sözleşme imzalandıktan sonra Keşan Belediyesi, esnafın bağlı olduğu tüzel kişiliği muhatap alacaktır.”

“ÖĞRENCİ SAYISININ ARTIŞI DİKKATE ALINACAK”

Hasan Bayram, Keşan’da üniversite öğrenci sayısının artacağına da dikkat çekerek, planlamanın öğrencilerle ilgili bölümü hakkında şöyle dedi:

 “Keşan’da üniversite öğrencisi sayısının artması ve Toplu Taşıma Sistemindeki mevcut midibüslerin kapasitesinin üzerinde yolcu taşıdığının ulaştırma konusunda uzman öğretim üyesinin başkanlığında oluşturulan bir komisyon tarafından yolculuk sayımları yapılarak belirlenmesi durumunda, Toplu Taşıma Sistemine değişik boyutta ve sayıda yeni küçük otobüsün katılması Keşan Belediyesi tarafından esnaftan istenebilecektir. Oluşan ihtiyaç mümkünse öncelikle koltuk artırım modeli ile (mevcut 14+1 kapasiteli araçlar yerine 20 oturak ve 10 ayakta yolcu kapasiteli araçların ikamesi yöntemi ile) çözüme kavuşturulmasına, idari sınırların genişlemesi ile Keşan’a birleşen yerleşkelerden Keşan merkezine yapılan taşıma hizmetleri yönünden;  mevcut taşımacıların belgelerinde belirtilen güzergâh ve süreleri ile sınırlı olmak kaydı ile taşımacılık yapmalarına izin verilmesine, yetki belgelerindeki sürelerin sona ermesi durumunda taşımacılık faaliyetlerinin durdurulmasına, oluşan ihtiyacın KETUS kapsamında faaliyet gösteren toplu taşım araçları ile karşılanmasına, KETUS kapsamındaki araçların ihtiyacı karşılayamadığı durumda ihale yöntemi ile ihtiyacın karşılanmasına karar verildi.  Keşan’a birleşen yerleşkelerden Keşan merkezine yapılan taşıma hizmetlerini sunan mevcut taşımacıların sürelerinin sona ermesine rağmen taşıma hizmetlerine devam etmeleri durumunda (mahkeme kararı veya yasa gereği) söz konusu taşımacıların KETUS’a katılımı yönünde talepleri olması durumunda rehabilitasyon raporunda öngörülen KETUS’ta araç başına düşen yolcu/gün hesaplaması kapsamında sisteme dahil edilmelerinin uygun olacağını, 3 No’lu minibüs otobüs hattında Üsküdar Caddesi ile Medya Caddesi arasında kalan ve Cumhuriyet Mahallesi ile Yukarı Zaferiye Mahallesi sınırları içindeki Kale Bayırı Caddesi’nin birleştirilerek bu güzergahın izlenmesinin uygun olacağı kanaatine varıldı. Yapılan çalışmalar çerçevesinde mevcut hatlarda çalışan kooperatif üyeleri ile oluşacak yeni koşullara göre protokol yapmak üzere Belediye Başkanına yetki verilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.”

OYBİRLİĞİYLE KABUL EDİLDİ

Açıklamanın ardından söz konusu madde oybirliğiyle kabul edildi. Alınan kararların Keşan halkına hayırlı olmasını dileyen ve destek veren meclis üyelerine teşekkür ederek toplantıyı kapatan Meclis Başkan Vekili Erdoğan Gümülcineli, Temmuz Ayı Meclis Toplantısı’nın 4 Temmuz 2013 Perşembe günü saat 17.00’de yapılmasına karar verildiğini açıkladı.