Geçen hafta, pandemi döneminde yapılmak istenen bir kampanyanın hazin sonunu sizlere aktarmıştım. Keşan Belediyesi, yazımdan sonra harekete geçti sanırım. Uyuyan kampanyayı uyandırdık. Kitap özetlerini yollayanların da baskısıyla da harekete geçmiş olabilir belediye. Geçen hafta yazımı okuyanlar bu kampanyanın ne olduğunu bilir. Okuyamayanlar için kampanyanın ne olduğu hakkında kısa bir bilgi vereyim. 3 Nisan 2020 tarihinde Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Meclis üyeleri Nehir Gergin, Müslüm Çekiç ve Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Andaç Gedik ile birlikte “Evinde Kal, Kitap Oku Hediyeni Al” kampanyasını başlatmıştı. Kampanyada televizyon, çamaşır makinası, bulaşık makinası, buzdolabı, powerbank gibi kitap okuma kampanyalarında verildiği çok görülmeyen hediyelerin olacağı duyuruldu. Helvacıoğlu, kampanya ile ilgili de şunları söylemişti: “Evde kalıp Mayıs ayı sonuna kadar, en çok kitabı okuyup özetini getiren, kura ile belirlenecek 22 kişiye birbirinden özel hediyeleri çekiliş ile vereceğiz. Peki ne var bu hediyelerin içinde; buzdolabı, led televizyon, çamaşır makinası, laptop, bulaşık makinası, tablet, bisiklet, powerbank ve hediye çekleri.”

Kısacası, Başkanın da dediği gibi 3 Nisan 2020 tarihinde duyurulan kampanyanın Mayıs ayının sonuna kadar en çok kitap okuyanlardan 22 kişiye az önce adını saydığım hediyelerden verilecekti. Burada şunu belirtelim kampanyada kitaplar okunup özetini yazıp belediyeye vermeniz gerekiyordu. Geçen hafta yazdığım gibi Mayıs ayının sonundan sonra Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül ayı geçmesine rağmen kampanya ile ilgili hiçbir hediye verilmedi.

Şimdi geçen haftaki yazımdan sonra belediye harekete geçti. Ve sosyal medya hesabından kitap okuma kampanyası ile ilgili komisyon çalışmasının fotoğrafları paylaşıldı. Kampanyanın üzerinden o kadar ay geçti ki paylaşımda kampanyanın mayıs ayında başlatıldığı yazılmış. Oysaki 3 Nisan’da başlatılmıştı.

Haliyle o kadar ay geçince kampanyayı ne zaman başlattıklarını da unutmuşlar.

Bu kampanyada verilen hediyelerin kitap okumaya özendirmekten yakından uzaktan alakası yok. Ben öyle düşünüyorum.

Kitap okuma kampanyasında e-kitap okumak isteyenlere reader, dünya klasiklerinin olduğu set verilir veya herhangi bir kitap serisi, çamaşır makinasının, buzdolabının kitap okuma kampanyasına hangi akıllı verdi çok merak etmiyorum bizde akıllı çok.

Kampanya ile ilgili bir çekincem de şu, kitap özeti kurallarına göre yazılıp yazılmadığına dikkat edilmesidir. Çamaşır makinası için yazılmış kitap özetini iyi incelemek gerek. Buzdolabı için yazılmış kitap özetine ise daha da dikkat etmek gerek.

Kültür, çok ayrı bir şey öyle alınıp satılacak bir şey değil.

Marka şehirden önce kültürlü bir şehir olmak dileğiyle...