“Karşımızda Çin Seddi gibi bir viyadük var”

Olympus Outlet İş Merkezi işletmecileri, dün düzenledikleri basın toplantısı ile Dörtyol Kavşağı’nda yapılan düzenleme çalışmaları sonrası oluşan mağduriyetleri aktardı.

Saat 14.00 sıralarında, Olympus İş Merkezi’nde bulunan Cafe Keşan’da başlayan toplantıya, Olympus İş Merkezi işletmecileri ve çalışanları, İstasyon Mahallesi ve Küçükdoğanca Köyü temsilcileri, bazı muhtarlar, Keşan Belediyesi temsilcileri ve MHP Keşan İlçe Başkanı Erkan Gege katıldı.

Olympus İş Merkezi’ni temsilen konuşan işletmeci Mehmet Aytaç, “Keşan gündemini bir süredir işgal eden Dörtyol Kavşağı çalışmalarının doğurduğu mağduriyetler ile ilgili olarak İstasyon Mahallesi, Küçükdoğanca Köyü sakinleri ve Olympus İş Merkezi işletmecileri ve çalışanları olarak kamuoyuna açıklama yapma gereği doğmuştur. Yaklaşık bir yıldan bu yana devam eden Dörtyol Kavşağı projesi inşaat çalışmalarını her birimiz sessizce ve sabırla takip ettik. Kavşak düzenleme çalışmasının tamamlandığında Keşan'a faydalı olacağı ümidiyle hepimiz işimizden, burada süre gelen hayatımızdan ve ticari faaliyetlerimizde ödün vererek çalışmanın bitmesini bekledik. Ancak inşaat tamamlanma noktasına geldiğinde başta İstasyon Mahallesi sakinleri ve işyeri sahipleri olmak üzere Küçükdoğanca Köyü halkı ve burada 17 yıldır faaliyet gösteren işyerlerinin büyük ölçüde mağdur bırakılmasına üzüldük.” dedi.

BU PROJELER FAALİYETTE OLAN İŞLETMELERİ DE MAĞDUR ETMEMELİDİR

Kavşak projelerinin insan odaklı olarak, işletmeleri mağdur etmemesi gerektiğini belirten ve yetkililere bazı sorular yönelten Aytaç, şunları kaydetti:“Prensipte karayolu trafik güvenliğinin arttırılması ve trafik akışının kolaylaştırılması sebebiyle ortaya çıkan proje sonunda koca bir mahalle ve köy halkı ile onlarca çalışanı bulunan iş merkezinin böylesine mağdur edilmesi sanki bu bölgenin gözden çıkarıldığı, buradaki insanların yaşam ve ticaret yapma haklarının elinden alınmak istediği izlenimini doğurmuştur. Bu bağlamda konu ile yetkili birimlerin sorularımızı cevaplamasını rica ediyoruz.

1- İstasyon Mahallesi halkı ve Küçükdoğanca Köyü halkı Keşan halkı olarak sayılmıyor mu? Türkiye'nin neresinde bir mahalleye ve köye giriş yolu kapatılıp insanlar bulunduğu yere mahkum ediliyor? İstasyon Mahallesi'nde ve Küçükdoğanca Köyü'nde şu toplantıyı düzenlediğimiz dakikalarda herhangi bir sağlık sorunu yaşansa, bir yangın ya da asayiş durumu olsa ambulans, itfaiye ya da polis buralara nasıl ulaşacak? Mahallenin 4 km ötesindeki özel bir çiftliğin önünde kavşak varken burada neden kavşak yapılmadı? Mahalle ve köy halkı, çiftlik sahibi kadar değerli değil mi?

2- Cumhuriyet tarihinden beri bölgede var olan İstasyon Mahallesi ve Küçükdoğanca kavşağı neden kaldırılmıştır? Yol ve kavşak düzenlemesi yapılırken sadece araç sahipleri mi düşünülüyor? Bu bölgede yaşayan insanların ulaşım ve yaşam hakları neden ellerinden alındı? Kavşak projesi ile ilgili bölge halkına neden detaylı bilgi verilmedi?

3- 17 yıldır Dörtyol Kavşağı'nda faaliyet gösterip Keşan ve Edirne'de her yıl vergi rekortmeni olan işyerlerimizin giriş ve çıkışları neden kapatılmıştır? Yüzlerce kişiye istihdam yaratan, Keşan'a döviz getiren, Keşan'ın ekonomik ve sosyal hayatına yıllardır paha biçilemez katkılar sağlayan Olympus İşmerkezi bu ödenen vergilerin karşılığında neden bu şekilde cezalandırılmıştır?

4- Dörtyol Kavşağı inşaatının hızlı ve güzel bir hizmete dayalı olması için hiç bir karşılık beklenmeden işyerlerimizin bahçesinden devlete yer tahsis edilmiş iken neden halkın buraya gelişi engellenmektedir?

5- Karayolları ekiplerinin gösterdiği şekilde işyerlerimize girişimiz İpsala istikameti kolundan yapılmaya başlanmıştı. Bir anda kimler tarafından hangi gerekçeyle verildiği belli olmayan bir kararla bu mevcut ve tek girişimiz de aniden neden kapatıldı?

6- Uzun yıllardır Keşan halkının malı haline gelmiş, insanların nefes alıp çocuklarını gezdirebileceği temiz hava soluyabileceği ender yerlerden biri olan Olympus İş Merkezi, bağlı bulunduğu İstasyon Mahallesi'ne ve Keşan'a kattığı artı değerle tüm Trakya'dan takdir toplarken, içindeki işyerleri birçok esnafa örnek olmuş ve gelişimi sağlamışken, Keşan'ın tam da girişinde bir ilk intiba niteliğindeyken Keşan'ın ismini her zaman güzel bir şekilde anılmasını sağlıyorken, hak ettiği değer bu mudur?

7- İstasyon Mahallesi'nin ve Olympus İş Merkezi'nin resmi minibüs hatları olan 4 ve 6 numaraların buralara giriş çıkışları da proje düzenlemesi nedeniyle büyük aksamalara yol açmaktadır. Minibüsler buralara ulaşmak isteyen insanları kavşağın ortasında bırakmaktadırlar. Bu adeta bu insanların hayatını tehlikeye atmak değil midir? Allah göstermesin bu kavşakta minibüsten inen bir vatandaşımızın başına bir şey gelse bu vebali kim üstelenecektir? 8- Özetle gerek bizlerin gerekse İstasyon Mahallesi ve Küçükdoğanca halkının bu mağduriyeti kimler tarafından ve nasıl giderilecektir?  Kavşaklar ve projeler insanlar içindir. Ancak bu projeler faaliyette olan işletmeleri de mağdur etmemelidir. İlgililerin en kısa zamanda bu soruna çözüm bulacaklarını umut ediyor, kamuoyuna saygıyla sunuyoruz.”

Mehmet Aytaç, AK Parti İlçe Başkanı Hüseyin Boyalık’ın kendilerini ziyaret ettiğini de belirterek, “İstanbul’da olduğundan ötürü toplantıya katılamıyor. Kendisi bizlerin ve mahalle halkının haklı olduğumuz ve mağdur olduğumuzu dile getirdi. Bu konuda ne gerekiyorsa yapılması gerektiğini söyledi.” şeklinde konuştu.

KALE: ‘DEVLET BİZİ MAĞDUR ETMEZ’ DİYE DÜŞÜNDÜK

İşadamı Ali Osman Kale, kavşağın düzenlemesi sırasında her türlü kolaylığı gösterdiklerini dile getirerek, “Müşteri buraya gelmekte zorlanır mı? Müşteri bu şekilde buraya gelmek ister mi? Kavşağın yapım esnasında karayollarına gerekli ilgiyi gösterdik. Ara ara yol kapandı ve Çanakkale-Edirne yoluna kendi arazimizden haftalarca yönlendirdik. Yine kavşak yapılırken Migros’un arazinden yer alındı. ‘Devlet bizi mağdur etmez’ diye düşündük. Ama bunun ödülü bugünkü yaşadığımız ortam oldu. Şimdi karşımızda Çin Seddi gibi bir viyadük var. Bu viyadükün doğusunda kanun ve yönetmelikler uygulanmıyor, batısında kanun ve yönetmelikle uygulanıyor. Yine Dörtyol Kavşağı etrafında ve bunun devamı olan Efes Yolu üzerindeki işletmelerden sadece ikisinin yol geçiş izin belgesi var. Shell ve Migros. Bunun dışarısında hiçbir işletmenin yol geçiş belgesi yok. Yol geçiş izin belgemiz olduğu halde mağdur ediliyoruz, ama izni olmayan işletmelerin faaliyeti devam ediyor. Bu işletmelerin engellenmesi gibi düşüncemiz yok. Bu kavşakta yapılan yanlış, Sanayi Kavşağı’nda da yapılmak isteniyor. Orada müdahale edildi ve Sanayi Kavşağı’ndaki esnafın bizim gibi zarar görmesini istemiyoruz.”

BEYAZOĞLU: KAYGILARLA İLGİLİ MÜCADELEMİZİ VERİYORUZ

Keşan Belediyesi Meclis Üyesi Mitat Beyazoğlu da konunun Keşan Belediye Meclisi Toplantısı’nda da gündeme geldiğini hatırlatarak, “Destek Kıtaları Kavşağı’ndan Dörtyol Kavşağı’na kadar karayollarını bir çalışması var. Bu yeni bir şey değil. 1 yıldan uzun süredir devam ediyor. Bu tip sorunların çıkacağını düşündüğümüz içim 2015’in Ekim ayında karayollarından görüş istedik. 13 adet soru sorduk. Proje halindeyken bazı şeyleri anlayamıyoruz. Yatırıma karşı değiliz. Bu konunun siyasi boyutu da yok. Kaygılarla ilgili mücadelemizi veriyoruz. Sonuçta karşımızda devlet var ve bir iş yapıyor. Hepimizi aşan işler. Sonuçta bölge için yapılan yatırımın doğru olmasını istiyoruz. Ne insanlar ne de işletmeler mağdur olsun istemiyoruz. Bu sorunlar çıkılmaz hale geçince Orman Fidanlığı’na kadar olan kısmı onaylamamızı istediler. Bana göre Keşan’ın bahse konu yerdeki girişini kapayacaklar. Çamlıkent’e gidecek bir kişi Sanayi Kavşağı’ndan şehre girerek geri dönecek. Keşan’ın iki girişi kalıyor. Bizden bu kavşağın imar planlarını onaylamamızı istediler. Ancak bahse konu alanlara giriş verilmediğini söylediğimizde ‘Biz bakacağız’ dediler. Derdimizi anlatıyoruz çözüm bulamıyoruz. Bu konunun içinden çıkılmalı. Karayolları Türkiye’nin her noktasına binlerce kavşak yapıyor. Doğanca kavşağı yine gündemde bile yoktu. Toplumda da belediye planları onaylamadığı için yolları kapadıklarını söylüyorlar. Açılmış bir yol yoktu ki.” dedi.

GERÇEKLERİ KONUŞMAMIZ LAZIM

Bir işletme sabinin “İpsala girişi açılacak mı?” şeklindeki sorusunu yanıtlayan Kale, “Açılacak” şeklinde cevap verdi. Daha sonra konuşan Erkan Gege ise şunları söyledi: “Bu şekilde ayrık yolların kavşağa mesafesi ne kadar? 100 metre. Arkadaşımızın sorusuna göre bu giriş açılmayacak demektir. Gerçekleri konuşmamız lazım. İnsanlara sağlıklı bilgi vermemiz lazım. Burada siyaset bu işi yapıyor. Hükümet koca bir yapıyı buraya koydu. Sonra da çare aranıyor. Olan vatandaşa oldu. Olan biten bu.”

EREN: SORUNLAR ÇÖZÜLMÜYOR

Keşan Belediyesi İmar İşleri Müdürü Sebahattin Eren, bölgede bulunan Keşan Belediyesi’ne ait imar yolunun bile açılamadığını kaydederek, “Karayolları yapacağı her hangi bir projede önce imar planını yapmalı. Enez Kavşağı, Destek Kıtaları Kavşağı ve Dörtyol yapıldı. Hiçbir şey yollanmadı. Planını yapıp meclisten onayını istemeli ama yollamadılar. Dıngırdan’ın yerine giremedi diye planı onaylamadık. Sorularımıza cevap verilmedi. Bundan dolayı mecliste onaylayamadık. Yetkilileri tek tek gezdirdim ama hiç kimseye bir şey anlatamadım. Yapım çalışmaları tamamlandı şimdi sorunlar çözülmüyor. Kavşak kirişle de yapılabilirdi. Berlin Duvarı gibi duvar yapıldı.” diye konuştu.

KALE: MAĞDURİYETİMİZ GİDERİLECEKTİR

Tekrar söz alan Ali Osman Kale, “2001 yılında yol geçiş izin belgesi aldığımızda, Keşan-Edirne yolu tek yöndü. Giriş-çıkışlarda engel yoktu. 2005 yılında duble yol çalışmaları başladı. Yine bir sorun olmadı. Ama şimdi bir engel var. Durumlar ve kavşakta şartlar değişti. Buradaki işletmelerin hayatını devam ettirebilmesi için gelişen şartlara göre giriş-çıkışı devletin veya yetkililerin bize sağlaması lazımdı. Bizim suçumuz yol tek yönken aldığımız izin belgesi mi? Burada hakkın teslim edilmesi lazım. Yaşanan mağduriyeti inşallah ilgililer en kısa sürede çare bulacaktır. Devletin vatandaşını bilerek mağdur edeceğine inanmıyorum. Bu mağduriyetimiz giderilecektir. Bu hissi taşıyorum.” dedi.