Oto Galericileri Sitesi Başkanı Ali Uslu:

Vatandaşın talebi sıfır araçlar yerine ikinci el araçlar

Oto Galericileri Sitesi Başkanı Ali Uslu:

Vatandaşın talebi sıfır araçlar yerine ikinci el araçlar

01 Eylül 2014 Pazartesi 01:41
Oto Galericileri Sitesi Başkanı Ali Uslu:
 Oto Galericileri Sitesi Başkanı Ali Uslu geçtiğimiz Cumartesi günü yaptığı açıklamada, ikinci el oto piyasasının hala cazibesini koruduğuna dikkat çekerek, bu durumun nedenlerinden birinin de ÖTV ve döviz kurlarındaki artış olduğunu söyledi.

FİYATLAR BİRAZ YÜKSELDİ

Uslu, ÖTV ve döviz kurlarındaki artışın ardından zamlanan ve ciddi pazar kaybı yaşayan 2014 model otomobillere kıyasla, ikinci el araçların fiyat açısından cazibesini koruduğunu belirterek, otomobil ve hafif ticari araç pazarının, Ocak-Temmuz döneminde geçen yılın aynı aylarına göre %23,51 azaldığı Türkiye’de, ikinci el otomobil satışlarındaki artış trendinin, yaz ortasında bile devam ettiğini ifade etti. ÖTV ve döviz kurlarındaki artışın etkisiyle, yılbaşından itibaren 2014 model araçların ciddi oranlarda zamlandığına dikkat çeken Ali Uslu, bu yüzden talebin sıfır araçlardan ikinci ellere kaydığını ve bu süreçte kullanılmış otomobil fiyatlarının bir miktar yükseldiğini kaydederek, “İkinci el araçlara yapılan zammın, internetteki ‘Sanal zam’larla bir ilgisi bulunmuyor. Gerçek piyasadaki fiyat artışları, sıfır otomobillerdeki zamla oransal açıdan paralel seyrediyor ya da daha düşük oluyor.” dedi.

GAZLI VE DİZEL ARAÇLAR RAĞBET GÖRÜYOR

B segmenti olarak adlandırılan küçük sınıfta sıfır kilometre otomobillerin, zamların ardından 40 ya da 45 bin TL’den başladığını ifade eden Uslu, bu nedenle tüketicilerin ikinci el piyasasına yöneldiğini belirterek, şunları söyledi: “Sıfır otomobillerin iç pazar satışlarına ilişkin rakamlar belirli aralıklarla açıklanıyor ve sürekli pazar daralıyor. Oysa ikinci el otomobillerin fiyat cazibesi hala çok yüksek. Yaz ortasında olmamıza rağmen tüketicilerin eğilimi de bu yönde. 2014 model otomobillerin satışlarını artırmaya yönelik kampanyalar düzenlense de, yine de tüketiciler, aradaki büyük fiyat marjı nedeniyle ikinci eli tercih etti. Firmalar yılsonu satış rakamlarını tutturmak ve biriken stoklarını eritmek için yılsonunda çok daha ciddi kampanyalara yönelebilir. Ramazan Bayramı’nda, söylendiği kadar satışlara bir etkisi bulunmadı. Yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde de büyük beklenti içinde değiliz. Vatandaş daha çok 15 bin ila 25 bin TL aralığındaki otomobilleri tercih ediyor. Piyasanın %70'i bu fiyat aralığındaki araçların peşinde. %20'si ise 25 bin ila 50 bin TL aralığındaki araçları tercih ediyor. Kalan zaten %10. Artık hem fiyat hem yakıt tasarruflu araçlar tercih ediliyor. Gazlı ve dizel araçlar rağbet görüyor.”

 

 

Son Güncelleme: 03.09.2014 08:48
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol