HABER MERKEZİ

Özcan, Keşan Belediye Meclisi Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen ve saat 11.15 sıralarında başlayan toplantıya; Bilgi İşlem Müdürlüğü personeli Ünal Yavuz ve İzzet Akpulat’la birlikte katıldı.

Son günlerde Keşan Belediyesi’nin bilgisayar sisteminden kaynaklanmayan bir nedenle sorunlar yaşadıklarını anlatarak konuşmasına başlayan Mehmet Özcan, şunları söyledi: “Keşan Belediyesi olarak AKOS adı verilen bir sistem kullanıyoruz. Nüfus Müdürlüğü ise MAKS adı verilen bir sistem kullanıyor.  Ve bu sistem oturmadı. Oturmayan sistem kullanılmaya mecbur bırakıldı. Son dönemde çeşitli kamu kuruluşlarına giden bazı vatandaşlarımıza numarataj sisteminde adresleri bulunmadığı için işlem yapılamadığı söylenmiş ve bu durum gibi sözler söylenmiş. Keşan Belediyesi olarak hiçbir sistemi kapatmadık. Hatta AKOS sisteminde daha önce girdiğimiz tüm verileri tutanakla İç İşleri Bakanlığı’na bağlı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne teslim ettik. Ancak onlar kendi sistemleri ile bizim verdiğimiz verileri entegre hale getiremediler. Bu nedenle özellikle İş-Kur kayıtlarında aile kayıt sorgulamasında sistem hataları çıkıyor ve kayıt yapılamıyor. Ama bu durum Keşan Belediyesi’nden değil Nüfus Müdürlüğü’nün şu anda işlevsel olmayan sisteminden kaynaklanıyor.” 

Keşan Belediyesi olarak kurdukları Kent Bilgi Sistemi sayesinde hangi hanede kimlerin yaşadığının tespitini kolayca yaptıklarını belirten Özcan, “Biz elimizdeki tüm bilgi ve verileri ilgili yerlere teslim ettik. Ancak MAKS sisteminde tüm ülke genelinde ciddi aksaklıklar var. Biz bu sistemin aksaklıklarını, eksiklerini ve tavsiyelerimizi içeren yazılarımızı da yazdık. Ancak hala Nüfus’un sistemindeki verilerle bizim verilerimiz arasında 2/3 oranında tutarsızlıklar söz konusu. İŞ-KUR’a müracaatlarda vatandaşlar sistemdeki sorunlar nedeniyle geri gönderiliyor. Bilerek bir girememe mi yoksa sistemsel bir sorun mu var? Bilemiyorum. Suçlamıyorum, ama şüphe duyuyorum. Güncel ve acil bir sorun söz konusu. Vatandaş belediyeye yönlendirilip sorun bize ait olmayan bir sistem nedeniyle çözülemeyince sıkıntının Keşan Belediyesi’nden kaynaklandığı algısı oluşuyor, vatandaşa da bu söyleniyor.” şeklinde konuştu.

MAKS sisteminin sıkıntılı ve eksik yönlerini gördüklerini ve bunu ilgili yerlere bildirdiklerini ancak çözüm üretilemediğini ve sistemin sorunlarıyla kamu kurumları tarafından kullanılmaya mecbur bırakıldığına dikkat çeken Mehmet Özcan, kurumlar arasında veri girişlerinin doğru olması gerektiğini bildirdi.

Özcan’ın konuşmasından sonra Yavuz ve Akpulat da muhtarlara sorunlarla ilgili teknik bilgiler verdi.

Muhtarlar da karşılaştıkları sorunlarla ilgili yaşadıklarını paylaştı ve bilgilendirme nedeniyle Başkan Özcan ve Keşan Belediyesi’ne teşekkür etti.