Aktaş, ikinci el araçlarda ekspertiz raporu zorunluluğunu hatırlattı

Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el araç alım-satımıyla ilgili düzenleme yapılarak, 8 yaş ve 160 bin km’nin altındaki araçlara ekspertiz raporu zorunluluğu getirilmişti.

Aktaş, ikinci el araçlarda ekspertiz raporu zorunluluğunu hatırlattı

Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el araç alım-satımıyla ilgili düzenleme yapılarak, 8 yaş ve 160 bin km’nin altındaki araçlara ekspertiz raporu zorunluluğu getirilmişti.

Medya Keşan
Medya Keşan
09 Temmuz 2021 Cuma 10:01
Aktaş, ikinci el araçlarda ekspertiz raporu zorunluluğunu hatırlattı

AYGÜL KONAR

Ticaret Bakanlığı, ikinci el araç satışında ekspertiz raporunun, satıştan önceki 3 gün içinde sistem üzerinden online olarak sorgulanabileceğini, raporsuz satış yapan işletmelerin ceza alacağını duyurmuş, ikinci el araç veya arazi taşıtı satışının yapıldığı tarihten önceki 3 gün içinde, 8 yaşın veya 160 bin kilometrenin altındaki ikinci el araçlar ve arazi taşıtları için TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan ekspertiz işletmelerinden ekspertiz raporunun alınmasının zorunlu hale geldiğini bildirmişti.

SON TARİH 31 TEMMUZ

Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Meslek Komite Üyesi ve Aktaş Otomotiv Sahibi Göksel Aktaş, 31 Temmuz 2021 tarihine kadar, ikinci el araç alım satımı yapan işletmelerin Yetki Belgesi alması gerektiğini hatırlatarak, “Yeni düzenlemeyle birlikte sektörün kurumsallaşması adına önemli bir adım atılmış oldu. 31 Temmuz 2021 tarihine kadar ikinci el araç alım satımı yapan işletmelere Yetki Belgesi getirilmişti. Bu kararla birlikte de sektörde kayıt dışı olan satışlar artık kontrol edilebilecek. Araç alım satımlarında uzun yıllardır vatandaşların yaşadıkları mağduriyetlerin son bulması adına da olumlu bir karar. Bu kararla birlikte tüketicilerin ikinci el araçlara olan güven duygusu da artacak, ikinci el araç alım satım sektörüne olumlu yansımaları olacaktır” açıklamalarında bulundu.

Göksel Aktaş, ekspertiz raporu alırken dikkat edilmesi gerekenleri de hatırlatarak, Bu maliyeti karşılayamayan birçok merdiven altı ekspertiz merkezi hala hizmet veriyor ve üretmiş oldukları ekspertiz raporları geçersiz” dedi.

Geçersiz oto ekspertiz raporlarına dikkat edilmesi gerektiğini belirten Aktaş, “Test cihazlarının kalibrasyonları, Belediye ruhsatı, 3. Mali Mesul Sigortası, eğitimli personel, periyodik bakımlar gibi birçok önemli kritere sahip olarak alınabilen TSE-HYB belgesi için önemli bir yatırım yapılması gerekiyor. Türkiye genelinde 771 adet yetkili ekspertiz merkezi bulunuyor ve bu sayı sektör için yetersiz. 2. el araç alımında düzenlenen ekspertiz raporlarında TSE-HYB belgesi bulunmayan işletmelerin raporlarının hukuki bir geçerliliği yok ve bu da vatandaşlarımızı daha sonraki yaşayacağı sorunlarda mağdur edecektir. Tüketicilerin mutlaka araçlarına TSE-HYB belgeli merkezlerinde ekspertiz hizmeti almaları gerekiyor. Çünkü Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan genelgede 2. el oto satışı ekspertiz raporunda TSE-HYB belgesi olma zorunluluğu Ağustos ayı itibariyle devreye girdi. Bu tarihten itibaren TSE-HYB belgesi olmayan işletmelerin düzenlemiş olduğu ekspertiz raporları noter satışlarında geçersiz” diye konuştu.

SEKTÖRLE ALAKASI OLMAYAN KİŞİLER RAPOR ÜRETEBİLİR”

TSE-HYB belgesi için önemli bir yatırım yapılması gerektiğini vurgulayan Göksel Aktaş, “Ülkemizde bu maliyeti karşılayamayan birçok merdiven altı ekspertiz merkezi hala hizmet veriyor ve üretmiş oldukları ekspertiz raporları geçersiz. Sektörle alakası olmayan kişiler de ucuz maliyetli makine ve eğitimsiz personelle ekspertiz merkezi açabilir ve rapor üretebilir. Mağduriyetler yaşanmaması adına tüketicilerin işletmelerden TSE-HYB belgesi ibrazı istemeleri gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol