HABER MERKEZİ

Keşan’dan online heyetlere katılan Kale Un Fabrikası sahibi ve İHBİR Üyesi Savaş Kale, ikili online görüşmelerin verimli geçtiğini söyledi.

Batı Afrika bölgesinde bulunan Gine Bissau Cumhuriyeti’nin en prestijli gıda firması ile İHBİR üyeleri arasında firma yetkilileri ile şekerleme, atıştırmalık ürünler, un ve unlu mamuller, pirinç, içecekler ve diğer gıda ürünlerin üzerine online ortamda dijital kataloglar ve firmaların web siteleri incelenerek, görüşmeler gerçekleştirildi. Online heyetlere Keşan’dan da Kale Un Fabrikası sahibi ve İHBİR Üyesi Savaş Kale katıldı.

AMACIMIZ ÜLKEMİZE KATMA DEĞER KAZANDIRMAK

1984 yılından bu yana 3 kuşaktır faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Kale, “Aile şirketiyiz ve biz de 3 kuşağız. 2010 yılında ihracata başladık. 2010 yılından bu güne 42 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Amacımız ülkemize katma değer kazandırmak, döviz girdisini arttırmak. Bunun için gayret gösteriyoruz” dedi.

GÖRÜŞMELER VERİMLİ GEÇTİ

Savaş Kale, ikili online görüşmelerin verimliği geçtiğini belirterek, “Afrika’da daha çok gıda ürünleri pazarı var. Geleneksel ürünlerimize karşı her gittiğimiz ülkeden olumlu geri dönüşler alıyoruz. Ürün kalitemizi bizde her geçen sene arttırıyoruz. Bu da bize rekabet gücü sağlıyor. Afrika’nın her ülkesinde una ihtiyaç var. Afrika ülkeleri haricinde de bu yıl, 2022 ve 2023’te Güney Amerika bölgesini hedef aldık. Bu yönde de çalışmalarımız var” dedi.

ONLİNE ALIM HEYETLERİNİN DAHA SIK OLMASINI İSTİYORUZ

İHBİR’in online alım heyetleri ile ilgili görüşmelerini değerlendiren Kale, “Pandemi nedeniyle fiziksel fuarların birçoğu olmadı ya da iptal edildi. Bundan dolayı ithalatçı ve ihracatçıların görüşmeleri online oldu. Tabi ne kadar çok kişiyle görüşür ve ne kadar çok kişiye ulaşırsak bizim için faydalı. Bundan sonrada online alım heyetlerinin artacağı kanaatindeyim. Çünkü pandemi sürecinin ne zaman biteceği belirsiz. Özellikle bizim hedef pazarımız Afrika’da aşılama daha yavaş olduğundan ithalatçıların fuarlara bizzat katılımının yakın zamanda olacağını düşünmüyoruz. Ondan dolayı online alım heyetlerinin daha sık olmasını istiyoruz. Özellikle pandemi nedeniyle ülkelerin una olan talebi arttı. Bu da hemen hemen bütün ülkelerde un fiyatlarını yukarı çıkardı. Bundan dolayı ihracatımız etkilendi. Bunun haricinde bir de konteyner problemi gerçekleşti. Konteyner navlun fiyatlarının artması pandemi döneminde dezavantaj oldu. Bu nedenle de rekabetimizi kaybettik. Yeni yılla beraber bunun düzeleceğini tahmin ediyoruz. Bu olduktan sonra ihracatımızın artacağı kanaatindeyiz” diye konuştu.