HABER MERKEZİ

Keşan Ticaret ve Sanayi Odası (Keşan TSO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Arıkan, Yönetim Kurulu Üyeleri Yusuf Cemil Çakıcı, Selçuk Ataklı ve Oda Üyesi Erhan Arı Erikli Sahili, Yayla Sahili ve Enez Sahili’nde yaşanan yoğunlukla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını nedeniyle bir süre kapalı kalan ve normalleşme adımlarıyla kapılarını yeniden açan turizm tesisleri, bayram tatilinde önemli ölçüde doluluk oranına ulaştı. Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Arıkan, alınan tedbirler kapsamında misafirlerine ‘güvenli tatil’ imkanı sunan turizmcilerle, hareketliliğin devam etmesini beklediklerini ifade ederek Haziran’ın ortalarından itibaren normalleşme süreciyle turizmde, özellikle iç pazarda hareketlilik başladığını söyledi. Turizmin moral sektörü olduğunu vurgulayan Arıkan, salgın nedeniyle evlerine kapanan insanların tatile ihtiyaçlarının olduğunu belirtti. Arıkan, “Normalleşme adımlarının atılmasıyla iç pazardaki canlanmanın özellikle turizm sektörüyle başlayacağını uzun zamandır söylüyorduk. Bunu da bayramda gördük. Bölgemizde hizmet veren otellerde önemli oranda doluluk yaşandı. Bu hareketlilik, diğer sektörlerdeki ticari hayatın canlanmasında da etkili oldu” dedi. ATAKLI: “İŞLETMELERİMİZLE GURUR DUYUYORUZ

Konuyla ilgili konuşan Keşan TSO Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Ataklı, “Kış mevsiminde nüfusu yaklaşık 500 kişi olan Erikli köyünün nüfusu Kurban Bayramı’nda 100 bini aşarken, sahiller de dolup taştı. Erikli’de tüm oteller, pansiyon ve günlük kiralanan yazlık evler doldu. Caddeler araçlarla dolup taştı. Tatilcilerin akın ettiği sahilimizde kalabalıktan dolayı kumsalda şemsiye açacak yer kalmadı. Bunca yoğunluğun yanında sahil işletmelerimizin koronavirüs tedbirleri kapsamında bütün önlemleri titizlikle uygulaması bizleri mutlu etti” ifadelerine yer verdi.

ÇAKICI: “HER TATİL SONRASINDA AYNI ÜZÜCÜ GÖRÜNTÜ”

Saros Körfezi’nin, yakınlığı dolayısıyla İstanbulluların göz bebeği haline geldiğini belirten Keşan TSO Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Cemil Çakıcı ise, “Bayramda Yayla Sahilimizde otellerde yüzde 100 oranında doluluk oldu. Sahillerde Araç parklarına dahi yer kalmadı. İşletmelerimize yerli turistin bu derece ilgi göstermesi bizleri çok memnun etti. Saros Körfezi gibi ekonomisi turizme dayanan kentlerdeki turistik işletmeler, koronavirüs salgını nedeniyle çok zor bir süreçten geçiyor. Böyle günlerde talebin artması sektöre bir nebze de olsa nefes aldırıyor ama Saros Körfezi’nde her bayram sonrasında alışık olunan görüntüler yine bizi üzdü. Keşan Belediyesi tarafından 100 kamyon çöp toplandı. Bölgemize tatil yapmaya gelen misafirlerimizden daha dikkatli olmalarını ve çevrelerini daha temiz tutmalarını istiyoruz” dedi.

ARI: “BU DOĞAL GÜZELLİĞE İHANET ETMEYELİM”

Keşan TSO Oda Üyesi Erhan Arı ise, “Saros Körfezi, Türkiye’nin en geniş plajlarından birine sahip olan, mavi bayraklı bir denizdir. Uzun ve güzel kumsalı, berrak ve temiz denizi ile tatil bölgesi olarak ön plana çıkmış olup ülkemiz turizminde önemli bir yere sahiptir. Bölge ekonomisi de ağırlıklı olarak turizme dayalıdır. Dolayısıyla Kurban Bayramı'nda yaşanan yoğunluk bizleri oldukça memnun etmiştir. Doğa harikası olan Saroz Körfezi'miz her ne kadar kendini temizlese de bu sadece deniz için geçerlidir. Temizlik hem kendi sağlığımız hem çevremiz hem de doğa için olmazsa olmazımızdır. Gelen misafirlerimizin bunun bilinciyle hareket etmesini isterdik. Sultaniçe Sahili’mizin güzelliklerini keşfeden, bu güzelliklerden yararlanmak isteyen tüm vatandaşlarımıza kapımız her zaman sonuna kadar açık. Bu eşsiz güzellikler olduğu gibi kalmalı, bu güzelliklere ihanet etmeyelim. Kurban Bayramı tatilinde yaşanan yoğunluk Körfezimize rağbet gösterilmesi çok güzel ancak hijyen konusunda özellikle koronavirüs salgını da söz konusu iken vatandaşlarımızın bu denli dikkatsiz olmaları bizleri bir hayli üzdü” ifadelerini kullandı.