SONGÜL KONAR

Saat 11.45 sıralarında, kooperatifin idari binasında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı temsilcileri gözetiminde yapılan toplantıya; Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Şapçı, İYİ Parti Keşan İlçe Başkanı Zafer Sarıkeçe, Keşan Madeni Eşya ve Demirciler Odası Başkanı Hüseyin Erkan, Keşan Belediye Meclisi'nin bazı üyeleri ve KKSS esnafı katıldı. Verilen önerge ile Divan Heyeti Başkanı Sedat Yılmaz, Katip Üyeliklere ise İsmail Beyli ile Cengiz Engin'in seçildiği genel kurul, saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı'nın söylenmesi ile devam etti. 

“EN BÜYÜK SORUNUMUZ SANAYİMİZİN GİRİŞLERİDİR”

Toplantının açılış konuşmasını yapan S.S Küçük Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifi Başkanı Salim Şevik, toplantıya katılanlar “Hoş geldiniz” diyerek, 1967 yılında kurulan KKSS Yapı Kooperatifi'nin, fedakar yöneticiler tarafından bu günlere getirildiğini söyledi. 417 ortağı bulunan kooperatifin, 2016 yılındaki projesinde bulunan 2 blokluk dükkanların yapılarak tamamlandığını bildiren Şevik, "Projesinde bulunan sanayi dükkânlarının yapımı tamamlanan kooperatifimizin zorunlu olan Çıraklık Eğitim ve Sosyal alanlar ile ortaklarımızın talepleri arasında bulunan düğün salonu imar sorunundan kaynaklı metrekare kayıplarından dolayı yapımına başlanamamıştır. Sayın Belediye Başkanımızdan bu imar sorununun çözümü konusunda ortaklarımız huzurunda destek istiyorum. 52. yılını dolduran bölgemizin en büyük sanayi kooperatifinin hepimizin bildiği birçok sorunu vardır. Bu sorunlar yönetim kurullarınca çözüme ulaştırıldığı gibi bazı zamanlarda belediye ve devletimizin diğer yetkili birimleri tarafından çözülmesi gerekmektedir. Özellikle ortaklarımızın ticaretlerini arttırıcı tedbirler konusunda gerek esnaf odaları gerekse sanayi odasının katkılarının olması gerektiği yadsınamaz bir gerçektir. Bugün için hepimizin katılacağı üzere en büyük sorunumuz sanayimizin girişleridir. Zira ağır ekonomik durgunluğun bulunduğu bu günlerde, bir de sanayimize gelmek isteyen müşterilerin giriş sıkıntısından dolayı iş kaybı yaşamak hepimizi üzmektedir. Hak vereceğiniz üzere bu sıkıntı karayolları ve belediye olmadan ortadan kaldırılamaz. Zira projenin başlangıcında olacağı belirtilen giriş bitişinde ne hikmetse uygulanmamıştır. Sayın Belediye Başkanımızın iktidar partisinin de gücünü kullanarak bu büyük sorunu çözeceği umudu içerisindeyiz." dedi.

Yaşadıkları bir diğer sorunun da, bölgede ikamet eden vatandaşların da sıklıkla dile getirdiği hurda araçlar konusu olduğuna dikkat çeken Salim Şevik, "Bu sorunun çözümü konusunda evvela ortaklarımızın daha dikkatli davranmasını istemekteyiz. Ayrıca Sayın Belediye Başkanı'nın da sanayi sitemize bu konuda bize yardımcı olması için zabıta görevlendirmesini talep etmekteyiz. Zira bizim bu konuda cezai işlem uygulama yetkimiz bulunmamaktadır. Ayrıca belediyemizce bu işler için tahsis edilecek bir yer gösterilmesini ve bu hurda araç kaldırılması işlemleri sırasında zabıtaların çalışanlarımızın yanında görevlendirilmesini istemekteyiz. Aksi takdirde sanayi sitemiz hurda araç çöplüğü olacak ve hiçbirimiz de bunun önüne geçemeyeceğiz. Ayrıca basında belirtildiği üzere sanayi sitemiz ile Muhtar Ali Çevikel Caddesi arasında 708 ada 2 ve 3 parsel alanda bulunan ve hurda araç bırakıldığı bildirilen alan, belediye tarafından kooperatifimizin ilk kurulduğu dönemdeki ruhsat işlemleri sırasında sınırlarımızı dışında bırakılmıştır. Bununla ilgili de daha önce yapılan şikayetler neticesinde tutulan tutanaklar elimizde mevcuttur. Zabıta tarafından tutulan tutanaklarda da buranın belediye sorumluluk sahası içerisinde bulunduğu tarafımıza bildirilmiştir. Başkanımız sanırım bu konuda ilgililer tarafından eksik bilgilendirilmektedir. Eğer burası bahsedildiği gibi kooperatifimizin ise buranın bütün düzenlemesi ve tel örgüsü içerisine alınması tarafımızdan bir an önce yapılacaktır. Yeter ki buranın mülkiyetinin bize ait olduğunu bildiren bir tebligat tarafımıza belediyece yapılsın." diye konuştu.

Sözlerinin son bölümünde, sanayi içerisindeki sarkıtmalar ve bozuk yollara da değinen Şevik, şunları söyledi; "Bir diğer problem ise evvela hepimiz için bir nimet olan ama daha sonra en büyük sorun olma yolunda ilerleyen sarkıtmalardır. Tapuda bahçeli kagir dükkânlarımız önünde bulunan sarkıtmalar uygun ölçülerde ve komşuluk hukukunu da gözeterek yapıldığında her birimiz için bir nimet olmuştur. Fakat komşu dükkan sahibinin ticaretini hiçe sayarcasına sarkıtmaların uzatıldığı yetmezmiş gibi adeta yanlara duvar örülerek yeni bir dükkan yapıldığı hepimiz tarafından görülmektedir. Bu konuda kooperatifimize de yeterince şikayet gelmektedir. Bu şikayetler üzerine belediye ile birlikte yaptığımız çalışmalarda buraların imar durumuna ve ruhsata aykırı olduğu zapt altına alınmıştır. Eğer sarkıtmalar konusunda ortaklarımız da bu genel kurulda bir standart belirlerse Belediye Başkanımızın standartlara uymayanlar konusunda gerekli kanuni yollara başvurması konusunda destekçi olacağız. Keşan’ımızın ve sanayimizin ortak sorunu olan bozuk yollar konusunda Sayın Başkanımızın ortaklarımıza vermiş olduğu sözler hepimiz tarafından da bilindiğinden bu konuda kendisinden umutluyuz. Sayın başkan sorunlarımız malumunuz üzere çok, siz de bu konuda bize yardımcı olma konusunda irade göstermektesiniz. Sanayi sitesi kooperatifinin sorumlulukları içerisinde yer alan sorunların çözümünde beraber çalışmaya yönetim kurulu olarak istekliyiz." 

Toplantı, Şevik'in yaptığı konuşmanın ardından, Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu, Kooperatif Müdürü Rasim Baştan tarafından okunmasıyla devam etti. 

“SANAYİ E-REHBERİMİZİ OLUŞTURMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Faaliyet Raporu'nun okunmasından sonra söz alan İsmail Şapçı, geçen ay yapılan Sanayi Çalıştayı'nı hatırlatarak, "Bununla alakalı Belediye Başkanımız, Kooperatif başkanımız ve ilgili paydaşlarla çalışmaya da devam ediyoruz. Sanırım hepinizin dükkanına uğramıştır, sanayi e-rehberimizi oluşturmaya devam ediyoruz. Bunun için de dijitalleşmeye önem gösteriyoruz. Ayrıca Sayın Başkanımın da bahsettiği üzere pek çok şikayet var, bizim de üyelerimize bunlar geliyor. Bunun için bir standart hale sokulması gereğini hissediyoruz. İlaveten de geçen çalıştayda bahsettiğimiz yabancı olan Yunan ve Bulgar araçlarını tamir edip Gümrükten Alabilme Belgesi de bu hafta veya önümüzdeki hafta başvuranların eline ulaşacaktır." şeklinde konuştu.

“YUMURTA KIRMADAN OMLET YAPAMAZSINIZ”

Toplantının devamında konuşan Mustafa Helvacıoğlu, genel kurula katılmakla aslında esnafın kendi işine ve sorunlarına sahip çıktığını dile getirerek, "Burada benim ya da oda başkanımın, yönetim kurulu başkanımın olması yetmiyor. Burada hep birlikte olmalıyız. Tabii ki işimize döneceğiz ama yılda 1 kere yarım saat burada bulunarak kendi işimize zaman ayırmamız lazım. Bu kendi işimiz bizim, sadece Keşan Belediyesi’nin veya Ticaret Odası'nın işi değil. ‘Ben seçtim, o ne yaparsa yapsın’ duygularından çıkıp, birbirimize yardım etmemiz lazım. Yollarımız, turizm, tarım, ticaret; ülkede ekonomik sıkıntı var, dünyada da sıkıntı var, işlerimizde de sıkıntı var. Değişim şart arkadaşlar çok açık söylüyorum. Değişim olmazsa bu işi ileriye taşıyamayız. Önce kendimizde arayacağız. Aidat veren yok neredeyse. Bu şekilde burası yürümez, yumurta kırmadan omlet yapamazsınız. Bakın Efes Ticaret Merkezi’nde aidatlar 190 TL. Ne sundurma var, ne başka bir sorun. 3 tane bekçi var, bahçıvan var, her taraf pırıl pırıl. 72 tane dükkan var hepsi para veriyor, herkes işine gücüne bakıyor, herkes mutlu ve huzurlu. Burada bakıyoruz, 'birisi nasılsa verir' diye kimse aidat vermiyor. Öyle bir şey yok. Asfalt konusuna gelirsek, geçen çalıştayda ‘asfalt için hazırız’ dedik. Salim Başkanım yabancı yerden gelmiyor, Belediye Başkan Yardımcılığı yaptı 5 sene, işin her tarafını benden daha çok biliyor. Biz de hazırız, şantiye orada, asfalt orada. Ancak doğalgaz için karar verilsin. Doğalgaz yapılacaksa o asfalt laf olsun diye 2 aylık yapılmaz. Doğalgaz firmasına denilir ki ‘girin doğalgaza başlayın, biz de arkasından asfalt yapalım’. Neden bir daha kazalım? 100 metre asfalt 150 bin TL arkadaşlar. Bu ciddi bir rakam. Biz Keşan Belediyesi olarak 50 kilometre asfalt için İller Bankası’na çalışma hazırlıyoruz. Keşan’ın ara yollar da dahil 150-170 kilometre yolu var. Ama asfalta ihtiyacı 80-90 kilometre. Biz 50 kilometresini gelin İller Bankası’ndan çıkaralım dedik, gruplarıma sundum, bir çalışma hazırlıyoruz. Allah’ın izniyle ve meclisimizin de kabul etmesi şartıyla bütçemiz uygun olursa, kredi yapımız da uygun olduğunda Keşan’a 50 kilometrelik bir asfalt yapalım istiyoruz. Bunun içinde sanayi sitesi de olmalı." dedi. 

“TIR'LARA YAPTIĞIMIZ GİBİ CEZAİ UYGULAMA YAPACAĞIZ”

Sözlerinin devamında, hurda araçlar konusuna değinen Helvacıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü; "Ne olur bu hurdaları bir satış formülüyle ekarte edelim. Biz de hurda ihalesine çıkıp belediyenin hurdalarını satmak istiyoruz. Hem ekonomiye dönüşsün hem de çöplükten kurtulalım. Keşan’ın etrafındaki yan yola bakıyorum orada da bir takım hurda araçlar birikmeye başladı. Keşan’ın en gözde ve vitrin yerine arabalarımızı koymaya başladık. Burada, TIR'lara yaptığımız gibi cezai uygulama yapacağız. Keşan’da kural olacak, sistem olacak. Herkes istediğini değil, kurallara uygun olanı yapacak. O yüzden Temmuz’un ortasından itibaren hurda araçlar kiminse plakaya ya da kişiye ceza keseceğiz. Burası sanayi sitesi, hurda deposu değil. Bunu bir kere bilmemiz gerekiyor. Buradan da sanayi sitesi başkanımıza mesajı veriyorum." 

“BEN BURADA KANUNU UYGULAMAK ZORUNDAYIM”

Sarkıtmalar ile ilgili "Hiç hoş olmayan görüntü" değerlendirmesi yapan Mustafa Helvacıoğlu, "Ben imar barışından yararlanırım, ben bir daha dükkan yaparım önünü kapatırım demeyin. Bu bir kere imara aykırı. Yandaki komşuna daha da aykırı. O zaman sanayide karar alın herkes önüne dükkan çıksın ve herkes eşit olsun. Yanındakini neden rahatsız ediyorsun? Bunu da başkanımla beraber tespit ediyoruz ve yıkma kararı alıyoruz. Hazine yeri olsa imar barışından yararlan ama Hazine yeri değil ki. Tespit edilip, fotoğraflanıp, imarda 12 bin 100 TL ceza kesilecek sonra da yıkılacak. Yıkma parası da yapandan alınacak. Beni burada kötü polis olarak görebilirsiniz ama ben burada kanunu uygulamak zorundayım. Blokların numaralarının yeniden belirgin hale gelmesi için bir çalışma devam ediyor. En büyük sanayi diye bağırıyoruz, en büyük sanayi olabilmemiz için gereğini yerine getirmemiz lazım. Sen kendine bakmıyorsun, sonra kalbim ağrıyor diyorsun. Önce kendine bakacaksın yoksa iyileşemezsin. Sanayimiz 50 yaşında ve biz hastayız şu an. Yeniden bir sanayi modeli üretmemiz lazım. Kentsel dönüşümle yeni bir sanayi yapmalıyız. Üretimi, depolamayı, pazarlamayı, perakendeyi, tamiri ayırmalıyız. Burası kıymetlendi, buranın arsası size birer dükkân yapar. Burayı başka bir yere götürmeliyiz." diye konuştu. 

“GİRMEDEN ÇİFT GİDİŞ GELİŞ BİR ANA ARTER YAPACAĞIZ”

Karayolları yetkilileri ile yaptığı görüşme ile ilgili bilgiler de veren Helvacıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı; "Sanayi giriş çıkışları için proje hazırlanıyor. Yan yollar ve girişler için talepte bulundu. Yan yollardan kastım, Efes yolu ve onun yan yolları. Bunları yaptırmamız lazım. Çünkü kötü durumda. 50 kilometrelik yol projemizde, Muammer Aksoy Caddesi'nden Cennet Bahçesi’nin oraya kadar beton yol projemiz var, projemizi hazırladık ve ihaleye çıkacağız. İller Bankası’ndan kredi alacağız. Böylece sanayinin üst kısmı gidiş-geliş ana arter oluyor. Muammer Aksoy Caddesi'nden eski cezaevine, buradan da Muhtar Ali Çevikel Caddesi'ni kullanarak Mehmet Gemici Cennet Bahçesi'ne kadar ana arter oluşacak. Artık şehre girmeden çift gidiş geliş bir ana arter yapacağız. Şehir içi trafiğini rahatlatmamız gerekiyor. Trafik olarak rahatlayacaksınız ama ana arteriniz olacak. Asıl derdimiz ana yola gelen misafirlere ana yola bağlantısını göbekten yapacağız. Bunları tamamladığımız zaman biz dış işlemleri yani sanayi ulaşım işlemlerini gerçekleştirmiş oluyoruz. Sadece sanayi yönetiminden bir şey beklemeyin, sizin de çorbada tuzunuz olsun. Bir kereye mahsus ben olsam sanayideki işleri arttırmak adına yüksek aidat veririm. Vermezseniz bir şey elde edemezsiniz." 

Bu konuşmaların ardından, Denetim Kurulu Faaliyet Raporu'nu Rasim Baştan okudu. 31 Aralık 20108 tarihli Bilanço ve Gelir Tablosu'nun kooperatif muhasebecisi Gökhan Yılmaz tarafından okunmasıyla devam eden toplantıda, raporlar ve gelir gider tabloları ayrı ayrı ibra edildi. Diğer gündem maddelerinin de görüşülerek karar bağlandığı toplantıda, kooperatif başkanı ve Yönetim Kurulu üyelerinin huzur hakları, bir önceki yıl olduğu gibi uygulanmasına karar verildi. Toplantıda, yapılacak işlerin görüşülmesi konulu gündem maddesine geçildiğinde, kooperatif ortakları, ilk olarak, çıraklık okulu ve sosyal tesis yapılması gerektiğini söyledi. Bu konuyla ilgili, KKSS içerisinde bir imar düzenlemesi yapılması gerektiğini, bu imar düzenlemesiyle birlikte bahse konu 2 temel ihtiyacın karşılanacağı kaydedildi. Bu ihtiyaçların karşılanması noktasında, Muhtar Ali Çevikel Caddesi üzerinde bulunan ve Keşan Belediye Başkanlığı'na ait olduğu belirtilen alanın KKSS'ye devri durumunda, çıraklık okulu ve sosyal tesislerin rahatlıkla bu alanda yapılabileceği de kooperatif ortaklarına aktarıldı. 

Toplantıda en çok konuşulan bir diğer konu da, işyerleri önündeki iki cephesi kapalı olan sarkıtmalar oldu. Bazı işyeri sahipleri, sarkıtmaların yıkılmaması gerektiğini savunurken, bazıları ise bunların diğer esnafa zararı olduğu gerekçesiyle yıkılması gerektiği yönde görüş bildirdi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı temsilcileri de, ilgili 3194 Sayılı Kanun'u hatırlatarak, kanun neyi hükmediyorsa, o uygulamanın gerçekleştirileceğini, bu konuda hiçbir kurumun kanunların üstünde olamayacağını söyledi.