<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">ÖZ-DE-BİR (Özel Dershaneler Birliği Derneği), TÖDER (Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği) ve GÜVEN-DER (Güven Dershane Sahipleri Derneği)'e üye Keşan'daki özel dershaneler de Milli Eğitim Bakanlığı'nın dershane ve etüt merkezlerini kapatmak için hazırladığı kanun taslağına tepki gösterdi.</span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Keşan Uğur Dershanesi'nde yapılan ve saat 16.00 sıralarında başlayan basın toplantısına; Keşan Final Dergisi Dershanesi Kurucu Temsilcisi <b>Mustafa Bezbaş</b>, Keşan FEM Dershanesi Kurucu Temsilcisi <b>Mehmet Özköse</b>, Keşan FEN Bilimleri Kurum Müdürü <b>Nizam Çınar </b>ve Keşan Uğur Dershanesi Kurucu Temsilcisi <b>Mehmet Ali Engin </b>katıldı.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Basın toplantısında yapılan ortak açıklamada Milli Eğitim Bakanlığı'nın dershane ve etüt merkezlerini kapatmak için hazırladığı kanun taslağı eleştirildi ve eğitimdeki sıkıntıların sorumlusuymuş gibi gösterilerek günah keçisi haline getirilmelerinden dolayı üzüntü duydukları ifade edildi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">“DÜNYADA 194 ÜLKEDE ÖZEL DERSHANELER FAALİYETTE”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt; font-family: Helvetica, sans-serif;">Açıklamada, dünyadaki 194 ülkede özel dershanelerin faaliyet gösterdiği de hatırlatılarak, dershanelerin kaldırılması durumunda velilerin bütçelerinin oldukça zorlanacağına işaret edildi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“DÜNYADA DERSHANECİLİĞİN YASAKLANDIĞI ÜLKE YOKTUR”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“Dünyada dershaneciliğin yasaklandığı ülke yoktur.”</span></i></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif""> denilen açıklamada, <b><i>“Sınavlara hazırlık ve okullara destek hizmeti veren dershanelere, gösterdikleri yüksek performans ve sundukları eğitim öğretim hizmeti, araştırma ve anketlerle de saptanmış bir gerçektir. <o:p></o:p></i></b></span></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Devletin noksanlarından kaynaklanan problemlerin çözümünde yeni alternatifler geliştirmeden velinin elindeki tek alternatifi almak doğru olmadığı gibi, bu olumlu öğrenme ortamlarındaki sinerjiyi eğitimin tümüne yaymak hedeflenmelidir.”</span></i></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif""> denildi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“DERSHANELER, ÖĞRETİMDEKİ EKSİKLERİ TAMAMLAYAN TEK ALTERNATİF”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Dershanelerin, öğrenciden kaynaklanmayan, sistemden kaynaklanan eğitim öğretimdeki eksikleri tamamlayan tek alternatif olduğu belirtilen açıklamada, okullar ve öğretmenler arası farklardan doğan öğrenme noksanlarını tamamlayacak bir yöntem geliştirmeden yapılacak dershanelerle ilgili tasarrufun, üniversitelerde ciddi şikayetlere yol açacağı belirtildi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“DERSHANELERİN YOKLUĞUNDA, DAHA FAZLA PROBLEM ÇIKACAKTIR”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Dershanelerin az sermayeyle kurulmuş, yoğun emekle çalışan, kârlılığı oldukça düşük küçük işletmeler olduğu ifade edilen açıklamaya, şöyle devam edildi:<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">“Bu kurumların okul gibi çok daha büyük sermaye isteyen yatırımları yapması zor, hatta mümkün değildir. Zaten süreç içinde bu sermaye birikimine ulaşanlar okul açmaktadırlar.<o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Dershanelerin yokluğunda dar ve orta gelirli vatandaşlarımızın çocuklarını iyi bir okula yerleştirmek için özel ders aldırmak zorunda kalacakları ve bunun onlara daha pahalıya malolacağı açıktır.<o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Dershanelerin yokluğunda kaçak kurumlar veya bürolar yaygınlaşacak; maliyetler yükselecek, hizmet daha pahalı olacak; vergi vermeyen, denetimden uzak bu tür 'eğitim faaliyetleri'yle ortaya daha fazla problem çıkacaktır.<o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Hiçbir aile, bireysel özgürlüğü olan ek destek eğitimini, kaçak faaliyet yapan yerlerden üstelik daha pahalıya almak zorunda bırakılmamalıdır. <o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"">Dershanelerin 'fırsat eşitliğini bozduğu iddiasıyla' sistem dışında tutulması, fırsat eşitsizliğini ortadan kaldırmaz, üstelik fırsat eşitsizliği makasının daha da açılmasına neden olur. Çünkü ekonomik imkanı olanlar özel ders ve ek destek alarak diğerlerinin önüne geçecektir.”<o:p></o:p></span></i></b></p>