<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Trakya Kalkınma Ajansı 2012-2013 Yılı Sosyo-Ekonomik Kalkınma Mali Destek Programı kapsamında, Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün başvuru yaptığı, Keşan Kaymakamlığı’nın ise ortak olduğu “</span><i style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Buradayım ve Özelim Projesi</i><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">”nin tanıtım toplantısı dün yapıldı.</span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Keşan İlçe Milli Eğitim Toplantı Salonu’nda saat 14.00 sıralarında başlayan toplantıya, Keşan Kaymakamı <b>Bekir</b> <b>Dınkırcı</b>, İlçe Milli Eğitim Müdürü <b>Feryaz</b> <b>Yüksel</b> ile okul ve eğitim kurumlarının müdürleri katıldı. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">YÜKSEL: “DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA ULAŞILACAK”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Formatörü <b>Başar</b> <b>Şen</b>’in sunumuyla gerçekleştirilen tanıtım toplantısının açılış konuşmasını İlçe Milli Eğitim Müdürü <b>Feryaz</b> <b>Yüksel</b> yaptı. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak Trakya Kalkınma Ajansı’na sundukları 277 bin TL bedelli “<i>Buradayım ve Özelim Projesi</i>”nin kabul gördüğünü ifade eden <b>Yüksel</b>, <i>“<b><Buradayım ve Özelim></b>in açılımı; dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilerimizin, velilerimizin, eğitim ve öğretime katılımları. Bu proje 1870 yılında İtalya’da <b>Maria Mantosori</b> adındaki kadın tıp eğitimcisinin eğitim sonunda psikiyatrik olarak da zihinsel engelli çocuklara uyguladığı bir sistem. Bu sistem başarılı olunca normal öğrencilere de uygulanmaya başlanıyor. Bu felsefede yetişen çocuklar, kalıplarla, baskın ve yarışma halinde bir ortamda büyüdükleri için bu öğrenciler daha özgün, daha yaratıcı, kendinden emin, net kişilikleri olan sorumlu birer bireyler olarak yetişiyorlar. Aslında şu anda dünyada, dijital ortama geçtiğimiz bir süreçte hakikaten çocuklarımızın artık teknolojiyle iç içe olması nedeniyle onları çağın gereklerine uygun yetiştirmeyi amaçlıyor.” </i>dedi. <i> <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">ÇOCUK, HAYATA HAZIRLANACAK <o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">Feryaz Yüksel</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">, projeyi destekleyen ikinci bir adım olan Duyu Bütünleme Odası hakkında da bilgi aktararak, şunları söyledi: “<i>Duyu Bütünleme Odası’nı, buradaki bir okulumuza bütün materyalleri ile birlikte hazırladıktan sonra çocuklarımızı bu odalarda terapiye alacağız. Bunu da Kız Teknik ve Meslek Lisesi, Keşan Meslek Yüksekokulu ve Keşan Rehberlik Araştırma Merkezi ile birlikte gerçekleştireceğiz. Duyu Bütünleme Odası’nın temel hedefi şu; Sosyal hayatta, ayakta kalabilme devamlılığını sağlayacak bir terapiye tabi tutulmasıdır. Terapist, nörolojik sistemin iyi bir gelişme gösterebilmesi için çocuğun devamlılığını sağlayabilir. Amaç; bu çocuğu, hayata, burada hazırlamak suretiyle toplumun içinde kendine güvenen, kendi fikir ve düşüncelerini özgür bir şekilde hayata geçirebilen bir birey haline getirmedir. Bu projenin 3 ayağı var. Enez, İpsala ve Keşan uygulamaları. 12 okulumuzda bu gerçekleştirilecek. Şu an Keşan’da 2 bin 100’ün üzerinde sosyal alt gruba sahip öğrencimiz var. Bizim hedefimiz; bu öğrenciler ve aynı zamanda velileridir. Neticesini hep birlikte göreceğiz. Ben bu projenin gelişmesinde ciddi emeği olan Sayın Kaymakamımız <b>Bekir Dınkırcı</b>’ya teşekkür ediyorum.</i>” <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">Feryaz Yüksel</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">’in konuşmasının ardından <b>Başar Şen</b> tarafından slayt sunumu eşliğinde katılımcılara projenin detayları aktarıldı. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">DINKIRCI: DEZAVANTAJLI BÖLGELERDE ÖZEL İHTİMAM GÖSTERMELİYİZ<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Son olarak konuşan Keşan Kaymakamı <b>Bekir</b> <b>Dınkırcı</b> ise öncelikle projeye katkı sunanlara teşekkür ederek, “<i>Eğer bugün sorunumuz varsa okul öncesi ve daha öncesinden kaynaklanan süreçtir. Bizim önceliğimiz okul öncesi eğitim. Bu eğitimin temelinde kişilik yatıyor. Kişiliği başka bir bakış açısıyla değerlendirip, çocuğun o özgür iradesini ortaya çıkarabilmek. Belli yaş gruplarında % 98 başarı elde ettik. Ama bazı dezavantajlı bölgelerde özel ihtimam göstermeliyiz. Konuyla ilgili bazı ön çalışmalar var ve bu yıl da bunlara devam edeceğiz. Ama bu proje farklı bir bakış açısı gerektiriyor. İnsan beyninin % 60’ı 0-6 yaş arasında gelişiyorsa bu tür projeler uygundur. Bazı gelişmiş ülkelerde 0-3 yaş konuşuluyor. Tespit konusunda fazla bir sorun olduğu kanaatinde değilim. Alan çalışmaları her ilde var. Ancak bu alan çalışmasıyla kalmayıp herkesin etkilendiği veya etkileyeceği kişiler illaki vardır. O alan çalışmasında aksayan, eksik kalan yerler varsa öncelikle onları giderelim. İleride de bunun devamını sağlamamız gerekiyor</i>” şeklinde konuştu. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">ÖZELLİKLE, ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ, VELİ KOORDİNASYONUNU İYİ SAĞLAMAK ZORUNDAYIZ<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Keşan’da, okul öncesi ile ilk ve ortaokulda başarı oranlarının yüksek olduğunu kaydeden <b>Dınkırcı</b>, sözlerini şöyle tamamladı: “<i>Liseye geldiğimizde elimizdeki verileri sorguluyoruz. Bu projede, Duyu Bütünleme Odası önemli. Bu konuda da sizin katkınız önemli. Sizin iletişim kuracağınız, seminer vereceğiniz öğretmen arkadaşlarımın özverisi olmadan olmaz. Katkı var ve inşallah bundan sonra da devam edeceğiz. Özellikle, öğretmen, öğrenci, veli koordinasyonunu iyi sağlamak zorundayız. Biz çocuklarımızı hayata ne kadar önce hazırlarsak, o çocuğun kişilik gelişimlerini, kendisini anlatabilme özgüven yeteneğini ne kadar önce ortaya çıkarabilirsek o kadar başarılı olacağız. Sadece sayısal başarının peşinde değiliz. Bu bir takım oyunudur. Katkı sağlayanlara ve sağlayacak olanlara teşekkür ediyorum.</i>” <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Konuşmaların ardından <b>Dınkırcı </b>ve basın mensupları, salondan ayrıldı.</span><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:"Times New Roman""><o:p></o:p></span></p>