<span style="font-size: 10pt; font-family: Arial, sans-serif;">Saat 10.30 sıralarda Ahmet Yenice Ortaokulu Sevim Yenice Konferans Salonu’nda başlayan ve Y</span><span style="font-size: 10.5pt; font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;">ansıtıcı Öğrenme Türkiye Direktörü Sosyolog <b>Muzaffer Yılm</b>az tarafından</span><span style="font-size: 10pt; font-family: Arial, sans-serif;"> verilen seminere, Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürü <b>Feryaz</b> <b>Yüksel</b>, Şube Müdürü <b>Feyzullah</b> <b>Koçak</b>, okul müdürleri ve bazı öğretmenler katıldı.</span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"">Seminerin açılış konuşmasını yapan Yüksel, 2012-2013 eğitim öğretim yılının tamamını içine alabilecek seminerlerden birinin gerçekleştirildiğini belirterek, <i>“2 oturumda gerçekleşecek. Bizden tüm okul müdürleri ile birlikte her okuldan bir öğretmenin katılımı ile yapılacak. Katılımcı sayısı 71 kişi. Sayının azlığı, verimin en üst seviyeye çıkacağı göz önünde bulundurularak belirlenmiş durumda.” <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"">Seminerde konuşan <b>Yılmaz</b>, yansıtıcı uygulamanın, başkalarının duygularına önem vermeyi ön plana çıkaran, faaliyetlerde yapılandırmacılığı önemseyen bir sorgulama yaklaşımı ve yaratıcı sorun çözme etkinliklerinin bütünü olduğunu söyledi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"">Muzaffer</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif""> <b>Yılmaz</b>, yansıtıcı uygulama tekniğini kullanan uygulayıcıların, öğrencilerin eylemlerini ve tepkilerini anlamak için öğrencilerle empati kurduklarını, burada amacın özel bir soruna ya da başlangıçta belirlenmiş bir soruna yönelmek olmadığını, sürdürülen temeldeki genel uygulamaları gözlemek ve arıtmak olduğunu dile getirdi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"">Seminerde “yansıtıcı uygulama nedir, duygusal aklı olan öğretmen kimdir?” atölye çalışması yapıldı. <o:p></o:p></span></p>